اخبار داغ

پیمان فروزش در گفت‌وگو با دانا:

اختلاف در اصلاحات طبیعی است/لاریجانی باید برای مدیریت مجلس حفظ شود

اختلاف در اصلاحات طبیعی است/لاریجانی باید برای مدیریت مجلس حفظ شود
نماینده سابق مجلس در خصوص ترجیح استفاده از افراد جوان یا با تجربه در لیست اصلاح طلبان بیان داشت: مجلس جای آدم های پخته است و تجربه در آنجا خیلی می تواند تعیین کننده باشد. انتظار این است که مجلس هرچه بیشتر پخته تر شود و کسانی در آن ورود کنند که با قوانین و ارتباطات آشنا باشند.
[

پیمان فروزش فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مردم زاهدان در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص برنامه های اصلاح طلبان برای انتخابات آینده ابراز داشت: برنامه انتخابات آتی مجلس به این شکل است که بسیاری از گروه ها اعلام موجودیت کردند تا برای انتخابات شرکت کنند تا هم مشارکت مردم را افزایش دهند و هم در جهت حفظ حاکمیت و توانمندی بیشتر آن پا پیش بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: گروه های اصلاح طلب هم یکی از آن گروه ها هستند که در راستای حاکمیت همیشه در همه عرصه ها وارد شده اند. ما می توانیم با حضور همه گروه ها نظیر اصول گرایان، اصلاح طلبان، اعتدال و توسعه و ... یک انتخابات پرشوری را برای مردم داشته باشیم.

,

 

,

مجلس جای انسان های پخته است نه تازه کار

, مجلس جای انسان های پخته است نه تازه کار, مجلس جای انسان های پخته است نه تازه کار,

 

,

این فعال اصلاح طلب درباره اختلافات پیش آمده در بین گروه هایی نظیر شورای راهبردی و حزب اعتماد ملی عنوان کرد: اختلافات طبیعی است و در همه گروه ها این اختلافات وجود دارد. اگر این اختلافات به یک اجماع منجر شود، می تواند از تشتت آرای مردم جلوگیری کند و باعث شود که مردم بهتر تصمیم بگیرند.

, اختلافات طبیعی است,

 

,

وی درخصوص ترجیح استفاده از چهره های جدید در لیست اصلاح طلبان و یا به کار گرفتن شخصیت های قدیمی در لیست نهایی این طیف بیان داشت: تجربه ای که من شخصا دارم این است که مجلس جای انسان های پخته است و آدم های تازه کار که هیچ سبقه ای نداشته اند نمی توانند خیلی مؤثر واقع شوند.

,

 

,

وی ادامه داد: کشور ما کشوری است که می تواند بر افرادی که پتانسیل دارند سرمایه گذاری کند، اما بهتر است که ابتدا در رده های مدیریتی پایین تر از مجلس به کار گرفته شوند و با کسب تجربه لازم به عرصه های مهمتر نیز وارد شوند. بنابراین به اعتقاد من مجلس جای آدم های پخته است و تجربه در آنجا خیلی می تواند تعیین کننده باشد. انتظار این است که مجلس هرچه بیشتر پخته تر شود و کسانی در آن ورود کنند که با قوانین و ارتباطات آشنا باشند، افراد با تجربه قطعا موفق تر خواهند بود و بهتر می توانند برای کشور تصمیم بگیرند. البته تخصص نیز بسیار مهم است و باید تخصص و تجربه در کنار هم باشند. در کل باید بگویم که مردم بیشتر به تجربه اعتماد می کنند تا جوانی.

,

 

,

ما به دنبال حفظ علی لاریجانی در مجلس و اضافه شدن افرادی همچون ناطق هستیم

, ما به دنبال حفظ علی لاریجانی در مجلس و اضافه شدن افرادی همچون ناطق هستیم, ما به دنبال حفظ علی لاریجانی در مجلس و اضافه شدن افرادی همچون ناطق هستیم,

 

,

فروزش در پاسخ به این سؤال که « به نظر می رسد میان اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بر سر این که از چهره هایی که در مجلس ششم بودند استفاده نشود اختلاف نظر وجود دارد اما شما می گویید که باید از باتجربه ها استفاده نمود. منظور شما دقیقا چیست؟» تصریح کرد: منظور من افرادی است که حامی حاکمیت اند؛ رفتارشان در راستای منویات مقام معظم رهبری است و سیاست های کلی نظام را قبول دارند. منظور من افرادی هستند که این شاخص ها را دارند.

,

 

,

وی افزود: افرادی که تجربه مدیریتی داشته باشند؛ در راستای منویات رهبری عمل کنند؛ سیاست های مجمع تشخیص مصلحت نظام را بپذیرند، سازمان برنامه و بودجه را قبول داشته باشند و در همان چارچوب عمل کنند، کسانی هستند که می توانند به روند توسعه کشور کمک کنند و ما را به سلامت از این پیچ تاریخی عبور دهند.

,

 

,

این فعال اصلاح طلب با اشاره به علی لاریجانی به عنوان یک شخصیت مؤثر در مجلس گفت: آقای لارجانی به شدت مدیر قوی ایست و ما معتقدیم که ایشان در مدیریت مجلس بسیار انسان بی نظیری است و ما به دنبال این هستیم که وی حفظ شود؛ جراکه یک انسان واقع گرا است و همه جانبه فکر می کند و تصمیم می گیرد. اگر او از این سمت کنار برود و یک انسان ناآشنا با مدیریت این وظیفه را به عهده بگیرد، خیلی کار سختی پیش رو خواهد داشت. ما مثل آقای لاریجانی خیلی کم داریم.

,

 

,

وی درمورد برنامه اصلاح طلبان برای سایر چهره های اصول گرا بیان داشت: من فکر می کنم اگر کسانی نظیر آقای عارف، لاریجانی و ناطق نوری در مجلس حضور پیدا کنند به جهت آنکه سوابق خوبی در عرصه مدیریت دارند، خیلی می تواند برای مجلس مفید باشد.

,

 

,

ارائه لیست مشترک طیف حامی دولت با سایر گروه ها بستگی به نظر روحانی دارد

, ارائه لیست مشترک طیف حامی دولت با سایر گروه ها بستگی به نظر روحانی دارد, ارائه لیست مشترک طیف حامی دولت با سایر گروه ها بستگی به نظر روحانی دارد,

 

,

پیمان فروزش درباره لیست اخیری که اصلاح طلبان به عنوان کاندیداهای شهر تهران منتشر کرده اند، اظهار داشت: من لیست را ندیدم؛ ولی احساسم این است که اگر یک لیست همه جانبه باشد و دولت و گروه های دیگر هم نظرشان روی آن مثبت باشد و از افرادی انتخاب شده باشد که رویکرد معتدلی دارند، می تواند خوب باشد. البته این لیست ها بیشتر براساس حدس و گمان است و بعید می دانم که همه افراد حاضر در این لیست با قطعیت در لیست نهایی هم باشند.

,

 

,

وی درخصوص احتمال ارائه لیست مجزا از سوی دولت گفت: دولت دوست دارد که مجلس هم سو با خودش باشد و نقطه نظراتش را تبدیل به قانون کند تا کارش راحت تر پیش برود. اما اینکه دولت بخواهد با اصلاح طلبان و یا با اصولگرایان لیست مشترک بدهد بستگی به این دارد که نظر رئیس دولت چه باشد. ولی در هر صورت همسویی مجلس با دولت بهتر است و بیشتر به پیشبرد اهداف کمک کند، هرچند که باید انتقاد و مخالفت آرا هم وجود داشته باشد.

, باید انتقاد و مخالفت آرا هم وجود داشته باشد, باید انتقاد و مخالفت آرا هم وجود داشته باشد,

 

,

بعید است کاندیدا شوم

, بعید است کاندیدا شوم, بعید است کاندیدا شوم,

 

,

این نماینده اسبق مجلس درباره احتمال حضورش در انتخابت آتی مجلس نیز اظهار داشت: هنوز مرددم و تصمیم جدی در این خصوص نگرفته ام و بعید هم به نظر می رسد که بخواهم شرکت کنم و دوست دارم که دیگران هم در این عرصه ورود پیدا کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: احتمالا در زاهدان یک نظرسنجی انجام گیرد تا مشخص شود اقبال به کدام کاندیدا بیشتر است و سپس در خصوص کاندیدا شدن تصمیم گیری می شود.

, وی ادامه داد: احتمالا در زاهدان یک نظرسنجی انجام گیرد تا مشخص شود اقبال به کدام کاندیدا بیشتر است و سپس در خصوص کاندیدا شدن تصمیم گیری می شود.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه