اخبار داغ

قسم حضرت عباس یا دُم خروس!

حمایت مالی از داعش و محاکمه افراد منتسب به تروریست ها در جمهوری آذربایجان

حمایت مالی از داعش و محاکمه افراد منتسب به تروریست ها در جمهوری آذربایجان
رئیس یک موسسه حقوقی در باکو فاش کرد: شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان(سوکار) طی دو سال گذشته هزاران منات به گروه تروریستی داعش کمک مالی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، جمهوری آذربایجان از ابتدای شکل گیری تکفیری ها در منطقه مدعی شده است که اقدامات این گروه های تروریستی را تایید نمی کند و همچنین وزارت کشور آذربایجان نیز بارها اعلام کرده بود که افرادی را که به صورت غیر قانونی به داعشی ها پیوسته اند را تحت پیگرد قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

حدود یک هفته پیش بود که دادگاه فرمایشی متهمان وهابی که به داعش پیوسته اند در باکو برگزار شد و برخی از این افراد را نیز که ظاهرا باید بخشی از سناریوی پوششی باکو را تکمیل می کردند به زندان های طولانی مدت ،محکوم کرد.

,

 بختیار محمداف، رئیس موسسه "حقوق مطمئن" در باکو با انتشار مطلبی در روزنامه اینترنتی غربگرای مساوات گفته است: "الچین ذوالفقاراف مدیر اداره حمل و نقل شرکت سوکار ضمن کمک مالی به داعش، یکصدوبیست نفراز کارکنان این اداره را به پذیرش وهابیت ترغیب کرده است تا زمینه حضور آنها را در جبهه داعش فراهم آورد.

,

بختیار محمداف همچنین گفته است: علوی بکتاشی یکی از بستگان مدیر حمل و نقل شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان، با سفرهای متعدد به دبی، ترکیه، آلمان، ایتالیا و چین به پولشویی به نفع تشکیلات داعش پرداخته است و مدعی شده است که اسناد این پول شویی ها را نیز در اختیار دارد.

,

شرکت دولتی نفت آذربایجان (سوکار) بصورت مستقیم و تحت فرمان رئیس جمهور اداره می شود و تقریبا تمام درآمد های این شرکت با اراده شخص رئیس جمهور هزینه می شود.

,

به نظر می رسد با توجه به حمایت های گسترده مالی که عربستان برای داعش انجام می دهد، گروه های تکفیری نیاز چندانی به کمک های مالی شرکت های نظیر سوکار نداشته باشند ولی این موضوع از جهاتی حائز اهمیت می باشد:

,

اول این که گروه داعش طی مدت های اخیر سعی کرده است تا با نفوذ در شرکت های بزرگ برخی کشورها، حامیان مالی برای خود درست کند تا هم بتواند بخشی از هزینه های خود را فراهم کند و هم جایگاهی برای تامین نیروهایش به دست آورد.

,

دومین جهتی که باعث اهمیت این کمک ها می شود این است که گروه داعش طبق اعلام برخی از سرکردگان خود به سرعت در حال آماده سازی برای نفوذ هرچه بیشتر در منطقه قفقاز هستند.

,

و موضوع سوم هم این که عربستان در قبال حمایت های بی شائبه ی خود از باکو و سرازیر شدن دلارهای سعودی به این کشور خواستار گسترش هر چه بیشتر وهابیت در آذربایجان شده است و ترغیب کارکان اداره سوکار به پذیرش وهابیت هم در همین راستا می باشد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه