اخبار داغ

تعطیلی صنایع تولیدی استان سمنان، در سایه خام فروشی و نرخ بالای سود بانکی

تعطیلی صنایع تولیدی استان سمنان، در سایه خام فروشی و نرخ بالای سود بانکی
یکی از صاحبان کارگاه تولیدی در استان با انتقاد از خام فروشی مواد معدنی ، واردات بی رویه کالا به کشور، گفت: سیستم اقتصادی کشور به گونه ای است که از تولید کننده چینی حمایت کرده و تولید کننده چینی باید کار کند و تولید کننده ایرانی باید تعطیل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از مرآت ، واردات بی رویه کالا، خام فروشی و نبود صنایع تبدیلی در ایران،عدم ثبات در بازار  و بالا بودن نرخ سود بانکی و... همه و همه دست به دست داده تا اقتصاد ایران در سراشیبی قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت , .,

واردات بی رویه کالا های چینی  با کیفیت و قیمت  پایین سبب شده برخی از صنایع ایران به دلیل بالا بودن نرخ تولید در کشور به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در بیاید.

, .,

رضا خادمیان  صاحب کارگاه کوچکی در شهرستان مهدیشهر که با کار تولیدقطعات صنعتی خود برای 8نفر ایجاد اشتغال کرده بود، چند سالی است که کارگاهش به دلیل ورود بی رویه کالاهای چینی و بالا بودن هزینه های تولیدی تعطیل شده است در گفتگو با خبرنگار مرآت گفت: سیستم اقتصادی کشور به گونه ای است که از  تولید کننده  چینی حمایت  کرده و تولید کننده  چینی باید کار کند و تولید کننده ایرانی باید تعطیل کند.

,

, ,

 

,

بالا بودن هزینه حامل های انرژی و هزینه های مواد اولیه، نبود حمایت کافی از تولید کننده، نبود امنیت شغلی و امنیت تولید  از جمله علت های بی رغبتی سرمایه گذارن برای سرمایه گذاری در بخش تولید بود که خادمیان به آن اشاره کرد و افزود:  تولید کننده به دلیل ثابت نبودن قیمت ها در  بازار امنیت تولید ندارد به عنوان مثال بعد از عقد قرارداد به یکباره شاهد افزایش چند برابری یک کالا هستیم که همین امر سبب ضربه خوردن بازار می شود.

,

وی با انتقاد از صادارت مواد معدنی به صورت  خام از کشور افزود: مواد اولیه صنایع فولاد به دلیل پایین بودن هزینه سوخت و... باقیمت تمام شده پایین در کشور تولید شده ولی این مواد به صورت خام و با قیمت پایین در اختیار کشورهای اروپایی قرار گرفته می شود.

,

خادمیان با تاکید بر حمایت دولت از صنایع تبدیلی تصریح کرد: به عنوان نمونه ما یک قطعه فولاد  را با قیمت پایین به کشورهای اروپایی می فروشیم و بعد آن ها با تبدیل این مواد خام به قطعه های کوچک، آن را با قیمت بالاتر در اختیار ما قرار می دهند.  

,

, ,

نمایی از کارگاه قبل از تعطیلی

, نمایی از کارگاه قبل از تعطیلی, نمایی از کارگاه قبل از تعطیلی,

, ,

نمای فعلی کارگاه

, نمای فعلی کارگاه, نمای فعلی کارگاه,

این تولید کننده با انتقاد از بالا بودن سود های بانکی در کشور ، گفت: اگر اقتصاد کشور بخواهد بچرخد سود بانکی باید صفر بشود چرا که قرار نیست کسی با پول، پول تولید کند.

,

خادمیان با بیان اینکه در کشورهایی که از لحاظ اقتصادی پیشرفت کردند سود بانکی بسیار کم تر از کشور ما است، افزود: سرمایه داران به دلیل عدم ثبات در بازار هیچ وقت راغب نیستند سرمایه خود را وارد بازار تولید کنند به خاطر اینکه سود بانکی بیشتر است ولی تولید یک روز دارد و یک روز ندارد برای همین هم سرمایه دار رغبتی در سرمایه گذاری در تولید ندارند.

,

وی با اشاره به  اینکه اگر بخواهم تولیدی را با تسهیلات بانکی راه بیندازم سود بانکی این تسهیلات بالاتر از  در آمد تولید است، تصریح کرد: این سود های بانکی بالا سبب می شود تولید کننده رغبت پیدا کند تا با توجه به نبود ثبات در بازار اقتصادی کشور کارخانه خود را فروخته و در بانک ها سرمایه گذاری کند زیرا هم اصل و هم سود سرمایه وی تضمین شده است.

,

این تولید کننده، اختصاص یارانه به بخش صنعتی را نوش دارو بعد از مرگ سهراب عنوان کرد و گفت: بخش های محدودی هستند که کار می کنند و به تولید می پردازند و عموما هم نیاز است که یارانه بگیرند ولی پرداخت یارانه به بخش صنعت باید به گونه ای باشد  که به دست تولید کننده برسد نه اینکه هرکس که پروانه تولید دارد با وجود تعطیلی  کارخانه اش یارانه این بخش را  دریافت کند.

,

, ,

نمای فعلی کارگاه

, نمای فعلی کارگاه, نمای فعلی کارگاه,

وی با بیان اینکه این یارانه های صنعتی هیچ دردی را دوا نمی کند، اضافه کرد: این بهره های بانکی باید صفر بشود و پول در چرخه تولید قرار بگیرد همچنین دولت هم باید از تولید کننده حمایت کند تا سرمایه ها وارد بازار سهام، شرکت هایی که تولید می کنند شود.

,

کاظمیان با اشاره به ارائه آمار و ارقام از سوی دولت در خصوص رشد اقتصادی گفت: رشد اقتصادی زمانی انجام می شود که بیکاری از بین برود و شرایط امروز کشور و بالا بودن نرخ بیکاری و تورم بیانگر رشد اقتصادی که دولت اعلام می کند نیست.

,

این تولید کننده  با اشاره به پیشرفت صنعت خودروسازی کره، خاطر نشان کرد:  ما در ایام گذشته دارای صنعت خودروسازی خوبی بوده ایم ولی الان  صنعت خودروسازی ما نیز دچار مشکل شده است و اقتصاد کشور بیمار است و کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی باید با بهره گیری و الگو برداری از کشورهایی که در زمینه اقتصاد موفق بوده اند چاره ای برای اقتصاد کشور بیاندیشند.

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه