اخبار داغ

بهنام محمدی، کوچکترین شهید دوران دفاع مقدس:

شهیدی که با تیر و کمان مقابل دشمن ایستاد

شهیدی که با تیر و کمان مقابل دشمن ایستاد
یک رزمنده دفاع مقدس درخصوص کوچکترین رزمنده دفاع مقدس گفت: شهید بهنام محمدی ۱۳ساله در طول دفاع مقدس اصرار داشت که وارد درگیری ها و عملیات ها شود. آب، اسلحه و مهمات می‌آورد گاهی حتی اطلاعات دشمنان را به راحتی به فرمانده می داد و گاهی اوقات با تیر و کماتن مقابل دشمنان می ایستاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخه طوبی، تاریخ هشت ساله حماسه و مقاومت پیروان حضرت روح الله(ره)، همواره شاهد، قاسم‌های کربلاهایی بوده است که درس بزرگی به بشریت داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از شاخه طوبی، , شاخه طوبی, .,

در این خصوص، حسن نوچه، رزمنده دفاع مقدس و جانباز شیمیایی در گفتگو با خبرنگار شاخه طوبی در خصوص فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد یاد آور دلاوری های مردم، ایثار شهیدان و استقامت و پایداری ملت ایران است.

,

عملیات بیت المقدس با رمز یا علی بن ابی طالب آغاز شد

, عملیات بیت المقدس با رمز یا علی بن ابی طالب آغاز شد, عملیات بیت المقدس با رمز یا علی بن ابی طالب آغاز شد,

نوچه با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس با رمز یا علی بن ابی طالب آغاز شد، اظهار کرد: در این عملیات رزمندگان از اردوگاههای قدس، نصر و فتح از ارتش-سپاه و بسیج سازماندهی شدند.

,

این رزمنده دفاع مقدس، هدف رزمندگان عملیات های مختلف در دفاع مقدس بیرون راندن دشمن در خاک ایران برشمرد و افزود: رزمندگان در عملیات بیت المقدس در دو تیپ به نام 27 محمد رسول الله و 14 امام حسن سازماندهی شدن و وارد عمل شدند.

,

, ,

وی با بیان اینکه استقامت ها و مردانگی و از خود گذشتگی مردم در آن زمان خیلی بالا بود، گفت: 5400 متر مکعب از خاک خرمشهر در این عملیات آزادسازی شد.

,

مسجد جامع خرمشهر، سنبل آزادسازی این شهر

, مسجد جامع خرمشهر، سنبل آزادسازی این شهر, مسجد جامع خرمشهر، سنبل آزادسازی این شهر,

این جانباز شیمیایی، مسجد جامع خرمشهر  را محور اصلی و سنبل آزادسازی این شهر عنوان کرد.

,

نوچه با توجه به اینکه  اسم خرمشهر یک زمانی به نام خونین شهر بود، خاطرنشان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و رزمندگان با تلاش های خود توانستند این امر را محقق کنند.

,

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه در این عملیات استان سمنان بیش از 82 شهید تقدیم انقلاب کرد، گفت: بیش از 43هزار شهید زن و بیش از 60شهید دختر در بهمن ماه سال 67 در کل کشور در بمباران و موشک باران توسط دشمنان به شهادت رسیدند.

,

وی با بیان اینکه  علی اکبر قیاس الدین کوچکترین شهید بود که  17سال داشت، افزود: غلامعلی سراج 34 ساله بزرگترین شهید این عملیات است.

,

شهیدی که با تیر و کمان مقابل دشمن ایستاد

, شهیدی که با تیر و کمان مقابل دشمن ایستاد, شهیدی که با تیر و کمان مقابل دشمن ایستاد,

این جانباز شیمیایی، با بیان اینکه بهنام محمدی، کوچکترین شهید در دفاع مقدس است، گفت: این شهید فقط 13 سال داشت که با تیر و کمان جلوی دشمن می ایستاد و سعی می کرد با ترفند های خاص وارد عملیات ها شود.

,

, ,

شهیدی که با جسم کوچک و روحی بزرگ به قلب دشمن ‌زد

, شهیدی که با جسم کوچک و روحی بزرگ به قلب دشمن ‌زد, شهیدی که با جسم کوچک و روحی بزرگ به قلب دشمن ‌زد,

نوچه با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و هجوم دشمنان به خرمشهر راه مبارزه با متجاوزان را در پیش گرفت، اظهار کرد: او با همان جسم کوچک اما روح بزرگ و دل دریایی‌اش به قلب دشمن می‌زد و با وجود مخالفتفرماندهان، خود را به صف اول نبرد می‌رساند تا از شهر و دیار خود دفاع کند.

, .,

وی تصریح کرد: بهنام با استفاده از توان و جسارت خود توانست اطلاعات ارزشمندی از موقعیت دشمن را به دست آورده و در اختیار فرماندهان جنگ قرار دهد.

,

این جانباز شیمیایی با بیان اینکه هجده آبان 59 شیر بچه چهارده ساله بدنش پر از ترکش شده بود، گفت: دکترها هم نتوانستند مانع از عروجش شوندو بهنام در خرمشهر ماند و به آرزویش رسید.

,

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بهنام بزرگ مرد کوچکی که چند برابر آنچه انتظار می‌رفت برای دفاع از شهرش جنگید و در همین راه به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: این شهید برادری  16ساله به نام بهزاد محمدی داشت که در اواخر زمان جنگ به شهادت رسید و هنوز نیز مفقود الاثر است.

,

 

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه