اخبار داغ

رییس انجمن دارو سازان خراسان رضوی؛

بیش از 90 درصد انجمن دارو سازان با طرح داروخانه های زنجیره ای مخالفند

بیش از 90 درصد انجمن دارو سازان با  طرح داروخانه های زنجیره ای مخالفند
دکتر علیرضا شهریاری، نایب رییس  انجمن دارو سازان ایران بیان کرد:  از 11 هزار داروخانه سراسرکشور، 7/96 درصد با طرح داروخانه های زنجیره ای در کشور مخالف هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نبض شهر، رییس انجمن دارو سازان خراسان رضوی، صبح امروز در نشست خبری مشکلات عدم تعهدات قانونی سازمان های بیمه گرد برای پرداخت وجه نسخ به داروخانه ها که در دفتر انجن دارو سازان خراسان رضوی برگزارشد، بیان کرد: دردولت تدبیروامید 9 میلیون نفر،بیمار بیمه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

شهریاری با بیان اینکه خواستار اجرای قرارداد دوطرفه با بیمه ها هستیم افزود:بدهی نسخه های  آذرماه بیماران توسط شرکت های بیمه اواخر اردیبهشت ماه پرداخت شده  و بدهی نسخه های دی ماه سال گذشته نیز را شرکتهای بیمه سوم خرداد پرداخت کردند.

,

وی گفت: درحالیکه طبق قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی باید 60 درصد حق بیمه ها طی مدت 15 روز و بقیه طی مدت 10 روز پرداخت شود، درحالیکه شرکتهای بیمه ای مثل بیمه ایران این قوانین را رعایت نمی کند.

,

شهریاری افزود: با توجه به اینکه برای تهیه داروهای گرانقیمت خارجی بیماران با مشکل تحریم مواجهیم و از طرفی داروخانه ها برای تهیه دارو به نقدینگی احتیاج دارند تا داروهای مورد نیازبیماران را تهیه کنند، این مسئله دیرکرد پرداخت بدهی ، سلامت جامعه را تهدید می کند.

,

شهریاری با بیان اینکه طبق قانون بیمه بنیاد جانبازان و ایثارگران ،این  بیماران  را از پرداخت حق فنی و حق داروخانه را معاف کرده است، افزود: متاسفانه بیمه های تامین اجتماعی و بیمه بنیاد جانبازان و ایثارگران و بیمه درمانی نیروهای مسلح در پرداخت حق بیمه نیز تاخیر دارند و انتظارما از بنیاد شهید و جانبازان این است که نسبت به تاخیر حق بیمه بیماران دقت بیشتری داشته باشد تا برای تامین دارو با مشکل مواجه نشوند.

,

وی گفت: پیشنهاد سایت مشترکی را به رییس بیمه ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران داده است که در این سایت نیازهای این بیماران در سایت اعلام  و به سرعت فراهم بشود و در اختیارشان قرار بگیرد.

,

شهریاری افزود: روش واردات موازی دارو که توسط وزیر بهداشت و آموزش پزشکی برای تهیه دارو از طریق مزایده با شرکتهایی که وارد کننده دارو هستند و می توانند داروها را با قیمت کمتری وارد کنند،درتهیه دارو بسیار روش خوبی بوده است.

,

وی گفت: داروهای گران قیمت خارجی برای بیماران سرطانی و ام اس و بیماران خاص که  تا قبل از این طرح به 4 میلیون می رسید با اجرایی شدن این طرح به یک میلیون رسیده است.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه