اخبار داغ

استادحقوق دانشگاه تبریز:

تیم مذاکره کننده از تاریخ عبرت بگیرد/آمریکایی ها عهدشکن هستند

تیم مذاکره کننده از تاریخ عبرت بگیرد/آمریکایی ها عهدشکن هستند
استادحقوق دانشگاه تبریز گفت: تیم مذاکره کننده ما بایستی تصمیم گیری را بر عهده ی عقل جمعی که نماینده افکار عمومی است قرار دهد واز سرنوشت بیانیه الجزایر پند گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، نشستی با حضور دانشجویان با عنوان "بیانیه لوزان از نقطه نظر حقوق قرار دادها" توسط بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز و با سخنرانی غلامرضا حاجی نوری از اساتید دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, تبریزبیدار,

 

,

 عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه تبریز در ابتدای سخنانش به سابقه ی طولانی آمریکایی ها در منحرف کردن مذاکرات ونقض تعهدات خود با دیگر کشورها از جمله برزیل و مکزیک و دولت های مغلوب جنگ جهانی درطول 220سال گذشته اشاره نموده و عمل نکردن به تعهدات صریح خودشان در موضوع بیانیه الجزایر از جمله نقض تعهد عدم دخالت در امور داخلی ایران و برچیدن تحریم های مربوط به آن بیانیه را یادآور شد.

,

 

,

وی سپس با ورود در ماهیت بیانیه لوزان آن را از نوع توافقات مقدماتی دانسته و اظهار داشت: علی رغم اخلاقی بودن، تعهدات موضوع آن طرف ایرانی را بشدت تحت فشار قرار می دهد.

,

 

,

حاجی نوری در ادامه با تحلیل کلمه به کلمه متن قرار داد آن را حاوی ایرادات نگارشی دانست که با استفاده از کلمات دوپهلو عملا راه را برای توجیه عهد شکنی طرف غربی هموار می کند و افزود: همه این اتفاقات در حالی می افتد که ایران به تمام تعهدات خود عمل می کند و در این بین نیز لغو تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا و یا متوقف شدن آن ها ازناحیه ی دولت امریکا منوط به راستی آزمایی توسط آژانس بین المل هسته ای شده است که به معنی از دست دادن همه داشته ها  از سوی ایران و برد یک جانبه طرف غربی است.

,

 

,

 عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تبریز تاکید کرد: دشمنان خواهند توانست با طولانی کردن نحوه اجرای تعهدات عملا به هیچ تعهدی پایبند نباشند و پیشنهاد من به تیم مذاکره کننده این است که جزئیات را در اختیار مجموعه تصمیم گیر نظام و همچنین تیم های علمی متشکل از حقوق دانان برجسته و رشته های مرتبط با این موضوع بگذارد و از تصمیم گیری های عجولانه پرهیز کند.

,

 

,

حاجی نوری در پایان سخنان خود تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ما بایستی تصمیم گیری را بر عهده ی عقل جمعی که نماینده افکار عمومی است قرار دهد و از سرنوشت بیانیه الجزایر پند گیرد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه