اخبار داغ

تعطیلی کارخانه تازه تاسیسی که ۹۰۰ کارگر را سرگردان کرد

تعطیلی کارخانه تازه تاسیسی که ۹۰۰ کارگر را سرگردان کرد
با تعطیل شدن کارخانه تازه تاسیس شده ریخته گری سهند در زنجان که با سرمایه‌گذاری چینی به تازگی راه‌اندازی شده بود حدود ۹۰۰ کارگر این شرکت بزرگ سرگردان شده و این یعنی اولین شوک در سال‌جاری به بخش صنعت استان زنجان در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از مهرزنجان،شرکت فولاد سهند زنجان با سرمایه‌گذاری خارجی، تولید آزمایشی خود را در زمستان سال گذشته با ۹۰۰ کارگر در فاز اول آغاز کرد، اما فعالیت شرکت مذکور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های صنعتی استان، در ۲۵ اسفندماه سال گذشته متوقف شد و تا به امروز نیز این توقف فعالیت ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهرزنجان,

"فاز اول شرکت مذکور که با سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی که اشتغال‌زایی ۹۰۰ نفر را فراهم کرده بود، چند ماه پیش با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید و طبق اعلام سایت رسمی این شرکت مبنی بر اینکه ” به علت تقارن حمل مواد اولیه شرکت با تعطیلات سال نو، متاسفانه شرکت موفق به تامین مواد اولیه نشده است و قادر به آغاز فعالیت نمی‌باشد”، شرکت مذکور هم‌اکنون تعطیل است.

,

در ادامه اطلاعیه رسمی شرکت مذکور آمده است که “با توجه به خرید مواد اولیه، اولین بازه ورود مواد اولیه شرکت متعاقباً توسط سایت شرکت اطلاع‌رسانی خواهد شد”. بنابراین به نظر می‌رسد کارگران بیکار شده این شرکت باید منتظر اعلام فعالیت مجدد آن باشند."

,

در پی تعطیلی کاخانه ای که مسئولان زنجانی آن را برای زنجان از مهم‌ترین زیرساخت‌های صنعتی یاد و معتقد بودند وجود این کارخانه سبب اشتغال زایی در استان می شود، بحث اشتغال زایی بار دیگر در زنجان شکست و کارگران سرگردان شدند.

,

نکته جالب اینکه کارخانه ای به این بزرگی و با سرمایه گذاری خارجی! فقط و فقط بعد از دو ماه فعالیت آزمایشی، تعطیل شده و کارگرانی که با هزاران امید و آرزو در آن مشغول به کار بودند، هم‌اینک چشم‌‌انتظار راه‌اندازی مجدد آن هستند.

,

در پی تعطیلی این کارخانه مسئولین برای کارگران وعده و وعیدهایی برای بازگشایی دوباره این کارخانه داداند که تاکنون عملیاتی نشده است و حدود 2 ماه از وعده های مسئولین گذشته است.

,

آخرین خبر در رابطه با بازگشایی این کارخانه مربوط به 5 خرداد است که در این خبر فرماندار شهرستان ایجرود" از آغاز به کار مجدد کارخانه فولاد سهند طی 20 روز آینده خبرداده است.

,

سوالی که مطرح است اگر مسئولین کارخانه از کمبود مواد معدنی اطلاع داشته اند چرا اقدامی در راستای تامین مواد اولیه این کارخانه انجام ندادند تا مجبور نشوند کارخانه ای به این بزرگی را تعطیل و باعث بی کار شدن 900 نفر به طور مستیقم در زنجان  شوند؟!جدا از اینکه سرمایه هنگفتی که در این کاخانه خوابیده است به دارندگان سهم این شرکت چه ضرری وارد می کند.

,

امید است مسئولین با توجه به داخل و تولید و اشتغال زایی در کشور برای بازگشایی این کارخانه تلاش و کمبود مواد معدنی این کارخانه را تامین کنند.

,

انتهای پیام/پ

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه