اخبار داغ

کچوئیان: روحانی ساز مخالف‌می‌زند

کچوئیان: روحانی ساز مخالف‌می‌زند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تغییر فرآیند تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها در جهت عقیم کردن شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از جهان، حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره مطرح شدن پیشنهاداتی درباره تغییر فرآیند تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها در جلسه امشب شورای انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: این پیشنهادها به طبع اختلافات و مسائل و مشکلاتی است که در ابتدای کار دولت یازدهم درباره مسئله انتخاب روسای دانشگاه‌ها پیش آمد‌ه‌ است.

وی با اشاره به اینکه اصل مشکل به این باز می‌گردد که آقای روحانی شورای عالی انقلاب فرهنگی را قبول ندارد و به صراحت این مسئله را اعلام کرده است، افزود: آقای روحانی به اشکال مختلفی این مسئله را نشان داده‌، به طوری که در بدو امر تلاش کردند با ایجاد تغییراتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را در جهت سیاست‌های دولت حرکت دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: آقای روحانی پس از اینکه به نتیجه دلخواه در این زمینه نرسید به سمت انجام اقداماتی برای عقیم کردن شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت کرد، به شکلی که بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نکرده، به عنوان مثال سند ستاد راهبری فرهنگی کشور با گذشت یک سال و نیم هنوز توسط آقای روحانی ابلاغ نشده است.

*بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس شورا ابلاغ نشده است

کچوئیان با بیان اینکه آقای روحانی معتقد است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در خیلی از زمینه‌ها نباید ورود کند، افزود: در هر زمینه‌ای که شورا قصد ورود دارد ایشان مخالفت می‌کند و این اقدامات در مسیر عقیم کردن شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی با اشاره به مطرح شدن پیشنهاداتی درباره تغییر فرآیند تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها یادآور شد: این اقدام اخیر در همین چارچوب تعریف می‌شود. وقتی نتوانستند بعضی از افراد را به عنوا ن روسای دانشگاه‌‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی تحمیل کنند و مشکلاتی در این مسیر ایجاد شد، اعلام کردند که این روند باید به خارج از شورا واگذار شود و هدف این است که با تایید خود شورای عالی انقلاب فرهنگی روندی را ایجاد کنند که اعضای شورا در این زمینه مدخلیتی نداشته باشند و کار به شکلی انجام شود که دولت هر فردی را که می‌خواهد در این زمینه انتخاب کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال دیگری در مورد آسیب‌های عدم تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این روند از زمان حضرت امام و سپس مقام معظم رهبری وجود داشته و البته مجلس در خدمات مدیریت کشوری این مسئله را مشخصا بر عهده شورا قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه حساسیت جایگاه روسای دانشگاه‌ها باعث چنین روندی شده است، تصریح کرد: رهبر انقلاب حتی معتقدند مدیریت فرهنگی، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به همین شکل تایید شود که این دیدگاه اهمیت مسئله فرهنگی را مشخص می‌کند.

کچوئیان با اشاره به اینکه چنین مسائل فرهنگی را از طریق طوفان‌هایی که به واسطه این مسئله ایجاد می‌شود مصون می‌دارد، گفت: مسئله دانشگاه‌ها نیز مسئله علم کشور است، زیرا تولید علم به ثبات و پایداری نیاز دارد و اگر قرار باشد در چنین زمینه‌های مهمی بدون نظارت سلایق اعمال شود جریان رشد علمی کشور با خطر مواجه شده و محلی برای بی‌ثباتی‌های کشور می‌شود.

*بعید است اعضای شورا به فرآیند پیشنهادی تایید صلاحیت شورا رای دهند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیش‌بینی شما از وضعیت رای‌‌دهی اعضای شورا به این پیشنهادات چیست؟ گفت: وضعیت خیلی مشخص نیست، اما همین که چنین طرحی به شورا آمده گویای این است که این افراد در تامین نظرات خود از سوی شورا موفق نبودند و به اهداف و مقاصدشان نرسیده‌اند، لذا چنین پینشهادی را مطرح کردند. البته بعید می‌دانم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با این مسئله موافقت کنند و اجازه دهند این اختیار قانونی از دست آنها خارج شود. اگر هم چنین انتخابی رخ دهد بعید می‌دانم رهبر انقلاب باچنین مسئله‌ای موافقت کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیش‌بینی‌اش نسبت به تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها و به فرجام رسیدن این مسئله در دولت یازدهم، گفت: قاعدتا آقای روحانی به هر طریقی می‌خواهد نظر خود را دنبال کند و اجازه ندهد شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه نظر خود را اعمال کند، لذا به این روش خود به شکل کج‌دار و مریض ادامه می‌دهد تا راهکار دیگری را پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, *بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس شورا ابلاغ نشده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *بعید است اعضای شورا به فرآیند پیشنهادی تایید صلاحیت شورا رای دهند,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه