اخبار داغ

با گرانی‌سوخت، قیمت‌نان چه‌تغییری می‌کند؟

با گرانی‌سوخت، قیمت‌نان چه‌تغییری می‌کند؟
به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان نان، قیمت این محصول در نانوایی‌هایی که سوخت آنها سوبسیددار و یارانه‌ای است تغییری نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اقتصاد آنلاین، چند ماه پیش  قیمت انواع نان از سوی دولت گران شد و از همان زمان مجتبی خسروتاج، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که دولت در سال گذشته مصوبه‌ای که بر اساس آن قیمت نان در تمام کشور نهایت تا ۲۰ درصد افزایش یابد را تصویب کرده و در نتیجه این مصوبه قرار شد بخشی از هزینه نانوایی‌ها که شامل دستمزد و هزینه‌های جانبی بود، پوشش داده شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


علی قنبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی نیز پیش از آن اعلام کرده بود که افزایش قیمت نان و توسعه نانوایی‌های آزادپز بر اساس توان و استقبال مردم هر منطقه برای خرید نان باکیفیت‌تر است، در حال حاضر نیز قرار قطعی برای افزایش قیمت یا قطع یارانه نان به‌طور کامل وجود ندارد و مواردی که در این خصوص مطرح می‌شود حدس و گمان است، زیرا تصمیم نهایی را در این خصوص دولت باید بگیرد. به گزارش اقتصادی نیوز، اما در حالی که از اردیبهشت ماه سال جاری زمزمه‌های آزادسازی قیمت نان مطرح شده بود و پیش از آن نیز دولت قیمت این کالای اساسی را افزایش داده بود، موضوع تک نرخی شدن بنزین و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به تصویب دولت رسید و در شرایط فعلی سوال اینجاست که آیا آزادسازی بخشی دیگر از قیمت حامل‌های انرژی باعث افزایش مجدد قیمت نان، آزادسازی کامل قیمت این محصول یا افزایش تعداد نانوایی‌های آزادپز می‌شود؟

در این مورد محسن لزومیان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان نان با تاکید بر این که آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی تاثیری بر قیمت نان نمی‌گذارد، تصریح کرد: نان گران نمی‌شود. نرخ بنزین تغییر کرده است اما این موضوع به قیمت نان ربطی ندارد. گازوئیل و گاز، سوخت نانوایی‌ها است که  این سوخت‌ها سوبسید دارند و و قرار نیست تغییری در آن ایجاد شود.

,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه