اخبار داغ

رئیس مرکز فرهنگی عشایر عراق

اگر حمایت ایران نبود امروز داعش در بغداد عربده می‌کشید

اگر حمایت ایران نبود امروز داعش در بغداد عربده می‌کشید
یکی از شیوخ عشایر عراق تصریح کرد علت مقاومت و ایستادگی ملت و نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق در نبرد با تروریست‌های تکفیری و حامیانشان به حمایت‌های نظامی، لجستیکی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از تسنیم، چندی پیش تروریست‌های تکفیری در نتیجه خیانت برخی طرفها و حمایت‌های گسترده حامیانشان بر مناطقی از الرمادی مسلط شدند که این حادثه، سبب متوسل شدن عشایر و شیوخ استان الانبار به نیروهای داوطلب مردمی برای نجات آنها از شر تروریست‌های تکفیری شد، این در حالی بود که نیروهای مردمی پس از آزادسازی تکریت و مناطق دیگر در معرض شدیدترین هجمه تبلیغاتی و اتهامات ناروا از سوی جریان‌های سیاسی موسوم به داعشی و رسانه‌های‌شان قرار گرفتند، با این حال نیروهای داوطلب مردمی با پیروی از رهنمودهای مرجعیت و در پاسخ مثبت به درخواست مردم و شیوخ الانبار، از روز سه‌شنبه پنجم خرداد، عملیات گسترده‌ای را با همکاری نیروهای امنیتی برای پاکسازی استان الانبار و مناطق دیگر آغاز کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از تسنیم، ,

درباره حوادث اخیر، حمایت‌های ایران از عراق در نبرد با تروریسم و نقش نیروهای مردمی و همچنین نقش مرجعیت عالی دینی گفت‌وگویی با عبدالعباس العامری مؤسس جمعیت دوستی عراق و ایران و رئیس مرکز فرهنگی عشایر عراق انجام داده‌ایم که تقدیم خوانندگان عزیز می‌شود.

,

پروژه آمریکایی صهیونیستی عربی برای تجزیه عراق

, پروژه آمریکایی صهیونیستی عربی برای تجزیه عراق, پروژه آمریکایی صهیونیستی عربی برای تجزیه عراق,

العامری درباره دلایل سیطره تروریست‌های داعشی بر مناطقی از الرمادی و تحرکات اخیر آنها به تسنیم گفت: تحرکات اخیر داعش چندین دلیل دارد، برخی دلایل مربوط به عراق و برخی مربوط به منطقه و برخی فرامنطقه است، حمایت برخی کشورهای منطقه‌ای، آمریکا شیطان بزرگ و  رژیم صهیونیستی و برخی سیاستمداران عراقی که همیشه در هتلهای پنج‌ستاره برخی پایتخت‌ها و اربیل اقامت دارند و به تخریب و بزرگ‌نمایی نقش نیروهای داوطلب مردمی و مقاومت اسلامی می‌پرداختند و در برابر ورود نیروهای مقاومت ملی اسلامی برای آزادسازی الانبار کارشکنی می‌کردند.

,

وی تصریح کرد پروژه صهیونیستی آمریکایی بزرگ از سوی آمریکا را سران سعودی، قطر و امارات برای تجزیه عراق به سه کشور و دولت ضعیف دنبال می‌کنند، کشورهای عربی به‌ویژه نظام سعودی و نظام مشکوک صهیونیستی قطر با حمایت ایالات متحده آمریکا، شیطان بزرگ با برنامه ریزی و نظارت رژیم صهیونیستی و با مزدوران عراقی خود در هتلهای اربیل و عربستان و مناطق دیگر در راستای اجرای این توطئه فعالیت می‌کنند.

,

وی همچنین افزود جنگ روانی دردناکی علیه رزمندگان عراقی که در خطوط مقدم علیه باندهای داعش بودند، به وجود آوردند، به همین سبب باندهای داعش توانستند بر مناطقی در الانبار مسلط شوند، توطئه و برنامه ریزی برای اشغال شهر بغداد و تهدید شهر مقدس نجف اشرف و کربلای معلی را باید به این تحرکات اضافه کرد، اما این رؤیاهای شیطانی که آمریکا به‌دنبال آن است و عربستان، قطر، امارات، ترکیه و اسرائیل خواهان آن هستند هرگز محقق و تعبیر نخواهد شد.

, رؤیاهای شیطانی که آمریکا به‌دنبال آن است و عربستان، قطر، امارات، ترکیه و اسرائیل خواهان آن هستند هرگز محقق و تعبیر نخواهد شد., رؤیاهای شیطانی که آمریکا به‌دنبال آن است و عربستان، قطر، امارات، ترکیه و اسرائیل خواهان آن هستند هرگز محقق و تعبیر نخواهد شد.,

مؤسس جمعیت دوستی عراق و ایران درباره دلیل درخواست مردم الانبار از نیروهای داوطلب مردمی برای نجات آنها از شر تروریست‌های تکفیری به تسنیم گفت: دلایل متعددی دارد، شخصیت‌های سیاسی و عشایری الانبار به این باور رسیدند که مقاومت اسلامی، مقاومت شریف و مقاومت ملی مدافع سرزمین عراق است و اکنون اهتمام زیادی نسبت به خاک و ملت عراق نشان می‌دهد و از زنان و کودکان عراقی که باندهای داعش با حمایت شیطان بزرگ آمریکا و تبریک سعودی و قطر و اردن و ترکیه و امارات به ارتکاب جنایت علیه آنها مشغول هستند، حمایت می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/ج

,

 

,

 

,

 

,

مردم الانبار برای حفظ جانشان به مقاومت اسلامی شریف پناه بردند، و از آنها کمک خواستند، مقاومتی که دژ مستحکمی برای حمایت از عراق در برابر توطئه تجزیه و فتنه طایفه‌ای است.

,

وی خاطرنشان کرد: ما به مردم الانبار تأکید می‌کنیم مقاومت اسلامی عهد بسته است که از حق و مظلومان دفاع کند و به‌زودی استان آنها از لوث تکفیری‌های مزدور پاکسازی خواهد شد.

,

العامری تصریح کرد: شیعیان دوستداران میهن‌شان هستند و هرگز گرایش طایفه‌ای و مذهبی ندارند و نسبت به هیچ‌یک از شهروندان اهل سنت و غیر شیعه حقد و کینه‌ای ندارند.

,

داعش ابزار آمریکا برای تجزیه عراق

, داعش ابزار آمریکا برای تجزیه عراق, داعش ابزار آمریکا برای تجزیه عراق,

العامری درباره استفاده از داعش برای تجزیه عراق گفت: داعش، طرح تجزیه عراق را اجرا می‌کند، طرح  تجزیه عراق از زبان بایدن معاون صهیونیست رئیس جمهور آمریکا مطرح شد، آنها از سال 2005، طرح تجزیه عراق به سه دولت را دنبال می‌کنند، اخیراً کنگره صهیونیستی آمریکا، طرحی را تصویب کرد که بر تسلیح اهل سنت و کردهای عراق به‌عنوان دو دولت مستقل تأکید می‌کند. این طرحی آمریکایی صهیونیستی است و ابزار اجرای آن، باندهای داعش هستند و منابع مالی اجرای این طرح، رژیم‌های عربی به‌ویژه عربستان، قطر و امارات هستند و اردن و ترکیه هم از این پروژه حمایت می‌کنند.

,

وی درباره اتهامات برخی طرفها علیه نیروهای داوطلب مردمی ابراز کرد: پیروزی‌ها و حماسه آفرینی‌های نیروهای مقاومت مردمی در صلاح الدین، پاکی و سلامت آنها و حفظ اموال و نوامیس مردم، سیلی محکمی به صورت منادیان طایفه‌ای در اقلیت بود و نیروهای مردمی، جهانیان و کشورهای عربی خلیج فارس به‌ویژه سعودی را غافلگیر کردند، سعودی‌ای که امروز مردم یمن را بی‌رحمانه به قتل می‌رساند.

,

رئیس مرکز فرهنگی عشایر عراق تأکید کرد مردم عراق از طریق همبستگی شیعه و سنی، جهان را غافلگیر کردند و نیروهای مردمی با جان و خون خود از مردم صلاح الدین دفاع و صلاح الدین را آزاد کرده زنان و کودکان صلاح الدین را از شر داعشی صهیونیستی جنایتکار نجات دادند.

,

وی افزود هدف از این اتهام‌زنی، مخدوش کردن وجهه مقاومت اسلامی مردمی و تخریب وجهه آنهاست، این در حالی است که نیروهای مقاومت مردمی، جان خود را به‌خاطر مردم صلاح الدین و مناطق دیگر به خطر انداختند.

,

اهمیت نقش مرجعیت دینی

, اهمیت نقش مرجعیت دینی , اهمیت نقش مرجعیت دینی ,

العامری گفت: آنها به‌سبب شکست در صلاح الدین در برابر نیروهای مردمی، مزدورانشان را در الانبار تحریک کرده تا انتقام شکست‌های‌شان را از مقاومت اسلامی مردمی و در رأس آن از نیروهای داوطلب مردمی بگیرند که ندای مرجعیت عالی در نجف اشرف را لبیک گفتند و میلیون‌ها مجاهد زیر پرچم اسلام و مرجعیت، از نجف، کربلا، کاظمین و سامراء و دیگر مناطق عراق دفاع و زیباترین حماسه‌ها را در دفاع از مقدسات و مذهب خلق کردند.

,

وی درباره نقش مرجعیت در تشکیل نیروهای داوطلب مردمی اظهار داشت: اگر فتوای مرجعیت و  موضع مسئولیت پذیری امام سیستانی نبود، امروز بغداد و دولت عراقی وجود نداشت اما به‌فضل و یاری خداوند و عنایات اهل بیت(ع) و نقش و فتوای شریف مرجعیت، تکفیری‌ها و حامیانشان در رسیدن به مقاصد شومشان شکست خوردند.

,

نقش ایران در نبرد با داعش

, نقش ایران در نبرد با داعش, نقش ایران در نبرد با داعش,

مؤسس جمعیت دوستی عراق و ایران درباره نقش ایران و حمایت‌های این کشور از عراق در نبرد با داعش گفت جمهوری اسلامی ایران، بر افکار امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بنا شد و پرچم را  امام خامنه‌ای حفظه الله تحویل گرفتند، اصولی که امام خمینی(ره) آوردند، تأثیرات و نتایج مثبتش را بر تمام مستضعفان جهان گذاشت. موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سقوط نینوی و ورود داعش به این استان، شرافتمندانه و مسئولانه بود که در آن زمان حمایت نامحدود خود را از دولت و ملت عراق در برابر تروریست‌های تکفیری اعلام کرد و اگر چنین موضعی از سوی ایران اتخاذ نمی‌شد و سلاح و تجهیزات و کارشناسان و مشاوران خود را در همان لحظات نخست در اختیار عراق قرار نمی‌داد، عراق در معرض خطر کامل قرار می‌گرفت.

,

وی افزود علت مقاومت و ایستادگی ملت و نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق به حمایت‌های نظامی، لجستیکی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد و حتی شهدای بزرگواری از ایرانی‌ها در راه دفاع از عراق و مقدسات این کشور هدیه شدند.

,

رئیس مرکز فرهنگی عشایر عراق گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌هایش از عراق نبود، امروز داعش در بغداد عربده می‌کشید و در نجف و کربلا و مناطق دیگر و حتی مرزهای عربستان جولان می‌داد.

, رئیس مرکز فرهنگی عشایر عراق, رئیس مرکز فرهنگی عشایر عراق,  گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌هایش از عراق نبود، امروز داعش در بغداد عربده می‌کشید و در نجف و کربلا و مناطق دیگر و حتی مرزهای عربستان جولان می‌داد.,  گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌هایش از عراق نبود، امروز داعش در بغداد عربده می‌کشید و در نجف و کربلا و مناطق دیگر و حتی مرزهای عربستان جولان می‌داد.,  گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌هایش از عراق نبود، امروز داعش در بغداد عربده می‌کشید و در نجف و کربلا و مناطق دیگر و حتی مرزهای عربستان جولان می‌داد.,

وی درباره علت اتهام‌زنی برخی کشورهای عربی به ایران و ادعای آنها مبنی بر دخالت تهران در امور آنها اظهار داشت: باید پرسید آیا جنگنده‌های ایران، مردم عراق را بمباران می‌کنند، در حالی که جنگنده‌های سعودی در حال بمباران یمن و ویرانی آن هستند. آیا شما مشاهده کرده‌اید که ارتشی از ایران، عراق را هدف حملات خود قرار دهد و زنان و کودکانش را به قتل برساند، در حالی که ارتش‌های عربی به‌سرکردگی سعودی به کشتار زنان و کودکان کشور عربی یمن مشغول هستند. ایران هرگز دخالتی نمی‌کند بلکه به یاری و کمک ملتها به‌ویژه عراق می‌پردازد. این پیروزی‌های بزرگی که عراق محقق کرد مرهون حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران است.

,

ایران عراق را تنها رها نمی‌کند

, ایران عراق را تنها رها نمی‌کند, ایران عراق را تنها رها نمی‌کند,

مؤسس جمعیت دوستی عراق و ایران افزود: سفر اخیر وزیر دفاع ایران به عراق این پیام رسا را برای جهانیان داشت که ایران هرگز عراق را تنها نخواهد گذاشت و نهادهای نظامی را از هر کمکی که نیاز داشته باشند، بهره‌مند خواهد کرد و نیازهای آنها چه در زمینه سلاح یا تبادل تجارب و مشاوره برطرف خواهد کرد. حمایت‌های ایران ضربه بزرگ به طرح آمریکایی ــ صهیونیستی وارد کرده است.

,

العامری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پیام‌های قوی به قدرت‌های شرارت و گمراهی در جهان ارسال می‌کند: ما در صحنه حاضر هستیم و از مستضعفان حمایت می‌کنیم همان‌طور که ایران از مقاومت اسلامی در مناطق دیگر از جمله لبنان، سوریه و یمن حمایت می‌کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه