اخبار داغ

گزارش//

حمله داعش به ایران؛ از شایعه تا واقعیت

حمله داعش به ایران؛ از شایعه تا واقعیت
در دنیای امروز بی شک بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین گروه تروریستی دنیا داعش است که چندی پیش ادعای خلافت اسلامی را بر خود نهاده تا نیت پلید خود را در مصادره کردن تمامیت اسلام، در دنیا فریاد بکشد. واکنش‌های مقامات ایران در مقابله با این گروهک تروریست جای شک و تردید نمی‌گذارد که خطر داعش برای ایران به مرحله هشدار رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از صبح توس، در دنیای امروز بی شک بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین گروه تروریستی دنیا داعش است که چندی پیش ادعای خلافت اسلامی را بر خود نهاده تا نیت پلید خود را در مصادره کردن تمامیت اسلام، در دنیا فریاد بکشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

واکنش‌های مقامات ایران در مقابله با این گرهک جهانی تروریست جای شک و تردید نمی‌گذارد که خطر داعش برای ایران به مرحله هشدار رسیده است.

,

اما آیا این هشدار جای نگرانی دارد؟ امروز ایران با داعش در خانه داعشی ها می‌جنگد. اکنون مبارزان ایرانی، افغانی، لبنانی و پاکستانی و بسیاری دیگر از مسلمانان جهان که خطر داعش را از نزدیک لمس نکرده ولی بر جعلی بودن شعار و مسلک آن اتفاق نظر دارند؛ با ندای وحدت بخش اسلام در یک جبهه متحد پنجه در پنجه تحجر تکفیری انداخته و پوزه آن را به خاک کشیده‌اند.

,

تشابه داعش با رژیم صهیونیستی

, تشابه داعش با رژیم صهیونیستی, تشابه داعش با رژیم صهیونیستی,

تلاش داعش برای کوچ اجباری بیش از ۳ میلیون عراقی که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آن مجبور به پناهندگی اجباری در مرزها شده و از کمترین امکانات زندگی محروم‌اند؛ تنها بخشی از سناریو داعش برای تصاحب خاورمیانه است. در مقابل عده ای که در مناطق تحت تسلط داعش باقی مانده‌اند مجبور به پذیرش خلافت داعش و تغییر دین و سبک زندگی به شیوه التقاطی داعش شده‌اند.

,

پایگاه “الغد پرس” می‌نویسد: تنها در استان نینوا حدود یک میلیون نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. برخی راهی منطقه کردستان و برخی دیگر راهی کرکوک شدند و دیگران راه جنوب را پیش گرفتند، اما در این بین تعدادی نیز ترجیح دادند، در نتیجه سیطره داعش بر بخش اعظم مناطق این استان، به خارج کشور مهاجرت کنند.

,

درباره مسیحیان آمارها از آوارگی ۴۵ هزار مسیحی و درباره ایزدی‌ها از آوارگی ۲۸۰ هزار ایزدی و حدود ۸ هزار شبک و تعدادی از خانواده‌های ترکمن و کاکایی و غیره سخن می‌گویند.

,

آواره شدن ساکنان مناطق شمالی عراق تغییر و تحول جمعیتی بی‌سابقه‌ای در نقشه جمعیتی این کشور از دهه‌ها پیش تاکنون ایجاد کرده است، بسیاری از روستاها و شهرک‌های کوچک و شهرهای بزرگ تنوع و گوناگونی بافت و ساختار جمعیتی خود را برای اولین بار از دست دادند.

,

به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ عراق، بسیاری از مناطق یا خالی از سکنه شدند یا خانواده‌های انگشت شماری در آنجا زندگی می‌کردند که یا از خانواده‌های عناصر مسلح بودند یا با گروه‌های تروریستی همکاری داشتند.

,

گزارش‌ها تاکید می‌کند که ساکنان مناطق متعددی از عراق از توسعه و گسترش دامنه نفوذ داعش آسیب دیده و متضرر شدند که از جمله آن‌ها باید به ساکنان مناطق نینوا و سنجار اشاره کرد.

,

این درحالی است که برآوردها نشان می‌دهد که حدود یک میلیون نفر از ساکنان مناطق مختلف استان نینوا پس از سیطره داعش بر این استان از ژوئن ۲۰۱۴ مناطق سکونت خود را ترک کردند و ادامه سیطره داعش بر این مناطق جدای از تخریب و از بین رفتن زیر ساخت‌های موجود در این مناطق، موجب بروز تغییرات جمعیتی گسترده در آن‌ها خواهد شد.

,

ایران و باز تعریف منافع ملی

, ایران و باز تعریف منافع ملی, ایران و باز تعریف منافع ملی,

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق دارد.

,

پوردستان گفت: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آن‌ها خودشان را آماده می‌کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است.

,

اظهارات امیر ارتش در کنار برتری ژئوپولتیک تسلیحاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نشان دهنده آن است که داعش با قدرت وارد صحنه شده و اگر تا کنون به ایران تعدی نکرده به علت ناتوانی نیروهایش و فرمانروایان آمریکایی و اسرائیلی‌اش است نه اینکه تا کنون به فکر حمله به ایران نبوده است.

,

در اظهاراتی دیگر این وزیر کشور بود که با اشاره وضعیت فعلی منطقه گفته است: موضوع داعش به عنوان یک جریان و فرقه انحرافی آسیب‌های اقتصادی، سیاسی و کالبدی را به شهرهای عراق، سوریه و یمن وارد کرده که از چشم هیچ کسی پوشیده نیست.

,

وزیر کشور تأکید کرد: ما قبلاً هم اعلام کرده بودیم که اگر این گروه‌های تروریستی و تکفیری به ۴۰ کیلومتری مرزهای ایران نزدیک شوند ما اقدامات لازم را برای مواجهه با آن‌ها انجام خواهیم داد.

,

وزیر اطلاعات هم اعلام کرده که با هوشیاری وزارت اطلاعات هسته‌های داعش در ایران یکی پس از دیگری شناسایی و منهدم شدند. تمام این سخنان خبر از جدی بودن خطر داعش برای ایران دارد. داعش سعی دارد در ایران نیز افرادی را با خود همراه کرده و به نیات شوم خود دست بیابد.

,

در این کوران توطئه، انفعال بخش‌هایی از دولت جای بسی سؤال دارد. آیت الله صدیقی در خطبه نماز جمعه به صراحت از انفعال دستگاه دیپلماسی انتقاد کرد و گفت: با کشورهای مختلف از جمله عربستان و ترکیه برای موضوع داعش چه مذاکره ای داشته‌اید؟ یا اگر داشته‌اید چرا تبیین نکرده‌اید؟

,

صدیقی از تریبون نماز جمعه از وزارت خارجه خواست در مورد جنایات داعش، روشنگری کند.

,

تحرکات جدید داعش علیه ایران

, تحرکات جدید داعش علیه ایران, تحرکات جدید داعش علیه ایران,

داعش در منطقه باستانی تدمر که آن را به تازگی به تصرف خود درآورده است، شماری از اسرای در اختیار خود را در مراسم علنی اعدام کرد. اعدام اسرا توسط داعش خبر جدید نیست ولی اینکه تعدادی از آن‌ها این اسرا از کشور ایران بوده‌اند مطلب جدید است که توسط رسانه‌های داعش به طور گسترده پوشش داده شده است.

,

به گزارش خبرگزاری” رقه “، مرتبط با داعش، این افراد در مجموعه باستانی پالمیرا با قدمت چند هزار ساله، به طرز وحشیانه ای به رگبار بسته شده‌اند و عنوان شده اعدام شدگان از کشورهای ایران و افغانستان هستند که در سوریه در صف نیروهای دولتی در حال جنگ با داعش بودند. لازم به ذکر است هنوز مقامات وزارت خارجه ایران و سوریه درباره این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

, , ,
انتهای پیام/گ
, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه