اخبار داغ

فیلم/کمربند 400 کیلومتری به دور ماه برای تامین انرژی زمین

فیلم/کمربند 400 کیلومتری به دور ماه برای تامین انرژی زمین
یک شرکت ژاپنی در نظر دارد که برای حل بحران جهانی انرژی، کمربندی از صفحه‌های خورشیدی به پهنای 400 کیلومتر به دور ماه بکشد تا 13هزار تراوات انرژی تولید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از خبر آنلاین ، یک شرکت ژاپنی در نظر دارد که برای حل بحران جهانی انرژی، کمربندی از صفحه‌های خورشیدی به پهنای 400 کیلومتر به دور ماه بکشد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا ,

 کنسرسیوم ژاپنی شیمیزو طرحی ارائه کرده که در صورت اجرا، ماه را به نیروگاه بسیار بزرگ انرژی خورشیدی تبدیل می‌کند. در طرح پیشنهادی کنسرسیوم، این کار به کمک کمربندی از صفحه‌های خورشیدی به پهنای 400 کیلومتر در اطراف خط استوای ماه و بازتاباندن انرژی جمع شده به سوی زمین با استفاده از لیزر یا امواج پرقدرت مایکروویو انجام خواهد شد.

,

طرح پیشنهادی «حلقه ماه» می‌تواند 13000 تراوات (هر تراوات برابر با 1000 گیگاوات است) نیرو را به زمین انتقال دهد، که سه برابر بیشتر از کل انرژی تولید شده در ایالات متحده در سال 2011/1390 است.

,

شیمیزو تمایلی به اعلام برآورد هزینه‌های ساخت چنین نیروگاهی ندارد، اما با داشتن منابع مالی کافی، شرکت بر این باور است که کار ساخت آن را می‌توان از سال 2035/1414 آغاز کرد.

,

روبات‌ها و تجهیزات اتوماتیکی طراحی خواهند شد که به معدن‌کاوی منابع طبیعی ماه بپردازند و بتن و صفحه‌های خورشیدی مورد نیاز برای چنین طرحی را در همان جا تولید کنند.

,

شیمیزو بر این باور است که: «انرژی بدون آلودگی و واقعا فناناپذیر خورشیدی، منبع ایده‌آل انرژی سبز است».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه