اخبار داغ

در نقد پدیده شوم چادری‌های بدحجاب

"حیا" را که نفهمی "چادر" سیاه هم محجبه‌ات نمی‌کند

"حیا" را که نفهمی "چادر" سیاه هم محجبه‌ات نمی‌کند
بحث اساسی آن جاست که حجاب باید در مسیر پوشیدگی و حیا باشد. در مسیر جلب توجه نکردن برای نامحرمان، وگرنه اگر چادری هم باشی و از ابزارهای دیگر جلب توجه استفاده کنی، فرق تو با یک بی‌حجاب یا بدحجاب در چیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت طنین یاس، کافیست سری به سطح شهر بزنی یا چند خط مترو را عوض کنی. حضور مدل‌ جدیدی از زنان و دختران چادری توجه‌ات را جلب می‌کند. چادری‌هایی که انواع و اقسام آرایش را بکار برده‌اند و در ظاهر هیچ فرقی با یک بدحجاب ندارند. بعضی‌های‌شان هم هر روز مدل جدیدی از ترکیب چادر و روسری و آستین و آرایش را رو می‌کنند و جالب توجه آن است که خود را چادری هم می‌دانند. انگار فراموش کرده‌اند که چادر آمده است تا زینت‌ها را بپوشاند، حجاب آمده است تا جذابیت‌ها را پنهان کند!

, طنین یاس,

 

,

متاسفانه در چند سال اخیر، این فرهنگ جدید چادری بودن وسعت قابل توجهی نیز گرفته و زنگ خطر را به صدا در آورده است. حتما شما هم دیده‌اید دخترانی که چادر می‌پوشند اما آرایش هم می‌کنند، لاک هم می‌زنند یا در برخی موارد موهای خود را نیز به زیباترین شکل در کنار چادر به نمایش می‌گذارند!

,

 

,

, ,

 

,

شاید برخی در توجیه این قسم از چادری بودن بگویند که این‌ها مقدمه است برای کسانی که تابحال چادر را تجربه نکرده‌اند اما به واقع باید گفت این پوشش و این نوع از چادری بودن هیچ محلی از حجاب و عفاف ندارد و به نوعی زیر سوال بردن و مضحکه نمون اصل چادر است.

,

 

,

بحث اساسی آن جاست که حجاب باید در مسیر پوشیدگی و حیا باشد. در مسیر جلب توجه نکردن برای نامحرمان، وگرنه اگر مثلا حجاب داشته باشی و حتی چادری هم باشی و از ابزارهای دیگر جلب توجه، آن هم به غلیظ ترین شکل ممکن استفاده کنی، فرق تو با یک بی‌حجاب یا بدحجاب در چیست؟

,

 

,

حجابی که در مسیر خودنمایی باشد نه تنها با فلسفه حجاب در تعارض است، بلکه اساس ضد حجاب است.

,

 

,

بهتر است کمی هوشیار باشیم و حوادث اطرافمان را با دقت و موشکافی بیشتری بررسی کنیم. سخن ما در دفاع از حجاب برتر است. در دفاع از « چادر». گویا این‌بار دست نااهلان و نامردمان «حجاب برتر» را نشانه رفته است. گویا این‌بار می‌خواهند با چادر حجاب را بی‌حجاب جلوه نمایند.

,

 

,

حجاب اسلامی و آنچه حجاب برتر است یعنی در مقابل نامحرم، فقط آشکار ساختن گردی صورت و دست از مچ تا انگشتان بدون وجود زینت و آرایش و بدون استفاده از لباس‌های چسبان یا بدن‌نما و به همراه رفتار و گفتاری که حجاب ظاهری را کامل کند.

,

, ,

 

,

حال بهتر است هر کدام از زنان جامعه،  چه چادری و چه غیر از آن خود را با این میزان واقعی بسنجند و بدانند تا چه حد از این میزان فاصله گرفته‌اند.

,

 

,

در یک کلام حیا را که نفهمی چادر سیاه هم تورا محجبه نخواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/خ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه