اخبار داغ

جزئیات کنکور سراسری در گلستان اعلام شد/۲۲هزار ۵۵۶ داوطلب گلستانی در کنکور امسال شرکت می کنند

جزئیات کنکور سراسری در گلستان اعلام شد/۲۲هزار ۵۵۶ داوطلب گلستانی در کنکور امسال شرکت می کنند
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اعلام جزئیات کنکور سراسری در گلستان گفت: 22هزار و 556 داوطلب در آزمون سال 94 ثبت نام کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلاس بیست ، علی نجفی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد حدود حدود ۸۸/۵۹ درصد خانم و ۱۲/۴۰ درصدنیز آقایان هستند که طی فردا و پس فردا(پنج شنبه و جمعه) به رقابت بایکدیگر می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاس بیست,

وی افزود: شهرهای گرگان با۶هزارو۹۳۲نفر، گنبد با ۴هزار۹۴۸و نفر، کلاله با یک هزارو ۸۵۰ نفر، علی آباد با یک هزارو ۶۰۹ داوطلب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را دارند.

,

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان درباره جزئیات آزمون نیز بیان کرد: آزمون داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج شنبه و داوطلبان گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنج شنبه ۲۱ خردادماه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی بعداز ظهر جمعه ۲۲ خردادماه ۹۴ برگزار خواهد شد.

,

نجفی نژاد متذکر شد: با توجه به اینکه هر داوطلب جهت شرکت در آزمون بر اساس گروه آزمایشی مربوطه می بایست کارت ورود به جلسه داشته باشد، لذا آن دسته از داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند باید ۲ یا ۳ کارت ورود به جلسه دریافت نمایند.

,

وی ادامه داد: آزمون سراسری سال ۹۴ در تمامی گروهها به صورت یک مرحله برگزار می شود و داوطلبان به تمامی سوالات اختصاصی و عمومی مورد نظر در همان جلسه در تاریخ اعلام شده پاسخ می دهند.

,

این مقام مسئول گفت: سوالات آزمون عمومی و اختصاصی برای کلیه داوطلبان به صورت تستی چهارگزینه ای و مطابق با کتب اعلام شده از دوره های تحصیلی دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی که در دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال ۹۴ به عنوان منابع طرح سوال اعلام گردید، خواهد بود.

,

زمان اعلام نتایج اولیه

,

نجفی نژاد در خصوص اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۴ نیز گفت: نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و هفته اول مردادماه ۱۳۹۴ برای کلیه شرکت کنندگان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

,

وی ادامه داد: داوطلبانی که مجازبه انتخاب رشته می شوند، می بایست پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی از سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق ان، همچنین با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در این خصوص، در هفته دوم مردادماه ۱۳۹۴ نسبت به انتخاب کد رشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه یا گروههای آزمایشی مجاز اقدام و کد رشته محلهای انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت نمایند.

,

علی نجفی نژاد با اعلام این که کارنامه نهایی کلیه انتخاب رشته کنندگان در نیمه دوم شهریور ماه ۹۴ بر روی سایت سنجش آموزش کشور قرار می گیرد تصریح کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی کد رشته های مختلف آزمون سراسری، نیمه اول شهریور ماه ۹۴ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی WWW.SANJESH.ORG منتشر خواهد شد.

,

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خاتمه با اشاره به مصوبه سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ۲۳مهر ماه ۹۲ تصریح کرد: کلیه دیپلمه های نظام جدید آموزش متوسطه رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم نظام جدید خود را طی سالهای ۸۴ تا ۹۳ اخذ نموده باشند و امتحانات سال سوم دبیرستان آنان به صورت نهایی و سراسری برگزار شده است، مشمول سوابق تحصیلی بوده و حداکثر به میزان ۲۵% با تاثیر قطعی در گزینش نهایی آزمون سراسری سال ۹۴ اعمال خواهد شد.

,

۸ هزار و ۳۴ دانش آموز پیش دانشگاهی داوطلب امسال کنکورسراسری در استان

,

بر اساس این گزارش؛ از تعداد کل داوطلبان ۸ هزار و ۳۴ نفر(۴ هزار و ۵۷۳ نفر پسر و ۳ هزار  و ۴۶۱ نفر دختر در سال چهارم دبیرستان(مقطع پیش دانشگاهی) مشغول به تحصیل می باشند.

,

آزمون سراسری سال ۹۴ جهت ورودی دوره های روزانه،نوبت دوم(شبانه)، نیمه حضوری مجازی و پردیس خودگردان دانشگاهها و موسسان آموزش عالی، همچنین کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی دانشگاه فرهنگیان روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ خردادماه برگزار می گردد.

,

لازم به ذکر است؛ در آزمون امسال تعداد ۱میلیون و۷۴۹هزار و۳۹۸داوطلب ثبت نام کرده اند  که بیشترین تعداد ثبت نام کننده مربوط به گروه آموزشی علوم تجربی است، گروه علوم تجربی ۶۷۲هزار و۲۲۱نفر ، گروه زبانهای خارجی ۸۷۷هزار و۸۳۵ نفر ، گروه ریاضی و فنی مهندسی ۱۸۱هزار و۲۹۹ نفر، گروه علوم انسانی۱۸۱هزار و۷۱۹ نفر و گروه هنر۱۰هزار و ۷۰۰نفر ثبت نام کننده داشته است که از مجموع این تعداد ۴۶/۵۸ درصد خانمها ۶۳/۴۰ را آقایان تشکیل می دهند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه