اخبار داغ

در آستانه هفته جهاد کشاورزی:

وضعیت اسفناک کشاورزی جنوب کشور/وعده های مسِئولین کشاورزی که روی زمین ماند/تصاویر

وضعیت اسفناک کشاورزی جنوب کشور/وعده های مسِئولین کشاورزی که روی زمین ماند/تصاویر
در حالی در آستانه هفته جهاد کشاورزی قرار داریم که وضعیت ناگوار و اسفناک کشاورزان بخصوص در بحث محصولات سیب زمینی و پیاز داد همه کشاورزان را در آورده است و دولتمردان و مسئولین جهاد کشاورزی بر خلاف شعارهایی که در ابتدای مسئولیت شان داده اند نتوانسته اند تدبیر مناسبی اتخاذ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دقیانوس در حالی در آستانه هفته جهاد کشاورزی قرار داریم که وضعیت ناگوار و اسفناک کشاورزان بخصوص در بحث محصولات سیب زمینی و پیاز داد همه کشاورزان را در آورده است و دولتمردان و مسئولین جهاد کشاورزی بر خلاف شعارهایی که در ابتدای مسئولیت شان داده اند نتوانسته اند تدبیر مناسبی اتخاذ کنند و  قیمت ناچیزی که که بابت خرید تضمینی آنهم پس از چند ماه به آنها داده می شود هزینه کارگری که در مزارع کار می کند را هم تامین نمی کند و جوابگو نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دقیانوس,

از طرف دیگر ذکر این نکته لازم بذکر است که دپوی این حجم محصولات در جای جای گرمای بعضا ۵۰ درجه جنوب استان کرمان می توانست راه حل بهتری از جمله ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی(نمونه بازارچه های ایام نوروز) داشته باشد تا اینکه حداقل مردم جنوب خود به طور مثال سیب زمینی را به قیمت هر کیلو ۱۰۰۰۰ ریال نخرند و اینگونه نعمت های خدادای اسراف و حیف و میل نشود.

,

در همین راستا دانشجویان شهرستان جیرفت در اقدامی خود جوش خطاب به ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیانیه ای صادر نموده اند که به شرح ذیل است:

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

جناب آقای دکتر موسوی ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان

,

سلام علیکم

,

پس از انتشار  نامه سرگشاده بهمن ماه سال گذشته خطاب به ریاست محترم جمهور و با توجه به مصاحبه ها و شعار های شما از روزهای اول شروع مسئولیتتان در سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان، خصوصاً سخنان شما در تیرماه سال ۹۳ با یکی از خبرگزاری ها مبنی بر اینکه مدیون هیچ گروه سیاسی خاصی نیستید، پیگیری این مهم با جدیت و حساسیت از جانب شما چندان دور از انتظار به نظر نمی رسید و امید زیادی داشتیم وضعیت نابسامان کشاورزان جنوب استان سامان یابد. البته هر چه بیشتر از زمان انتشار نامه میگذرد انتظار ما هم بیشتر بیهوده جلوه میکند. برعکس شما که اهل کرمان نیستید و شمال و جنوبش برایتان فرقی نمیکند، ما اهل کرمان هستیم و مانند شما شمال و جنوبش برایمان فرقی نمیکند و هر جا در حق هر کدامشان ظلمی شود به حمایت از آنها قد علم میکنیم. فلذا بر آن شدیم تا بار دیگر صدای رسای کشاورز مظلوم جنوب کرمان باشیم.

,

جناب آقای دکتر، از آنجایی که کلام رهبری برای شما و حتی ریاست محترم جمهور حجت می باشد، و انجام این فرامین برای شما و باز هم شخص آقای رئیس جمهور لازم الاجرا است، چرا جنابعالی و همکارانتان در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از جانب مقام معظم رهبری تحرکی از خود نشان ندادید؟ این در حالی است که ظرفیت کشاورزی جنوب استان کرمان و نقش کشاورزی و کشاورزان در تحقق اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار است. لذا جنابعالی اگر گزارشی از عملکرد خود در بخش اقتصاد مقاومتی دارید بفرمایید .

,

جناب آقای دکتر موسوی، ماجرای این واژه پرتمطراق خرید تضمینی چیست ؟؟؟ اصلاً خرید با قیمت دویست و اندکی یا سیصد و اندکی تومان، کدام گرفتاری های کشاورزان را برطرف می کند که این چنین در بوق و کرنا کرده اید؟ نکند در رابطه با وضعیت اسفبار کشاورزان تعصبی ندارید؟ یا فراموش کرده اید خرید تضمینی خرما در سال گذشته و ضرر کشاورزان را ؟ شما که پول خرید تضمینی خرمای نخل داران را در تابستان گذشته تمام و کمال پرداخت نکردید چطور و با چه جرأتی شروع به خرید تضمینی سیب زمینی و پیاز کشاورزان نمودید؟ نکند خرید تضمینی پیاز و سیب زمینی کشاورزان، به سرنوشت خرید تضمینی خرمای خرما داران دچار گردد !!

,

جناب آقای موسوی که بر سردرب سازمان شما کلمات مقدسی همچون جهاد و کشاورزی نقش بسته است، باید پاسخ دهید؛ از تیر ماه سال گذشته که شعارهای فراوان داده اید تا به امروزکدام حرکت جهادی را برای سامان دادن به اوضاع نا بسامان کشاورزان انجام داده اید؟ و نتیجه یک سال کار شما و حقوق دریافتیتان از بیت المال چییست؟ و چه شد آن افراد دلسوز و متخصص که بنا داشتید در مدیریت های سازمان به توفیق خداوند منصوب کنید. نکند از شما سلب توفیق شده است؟؟

,

جناب آقای موسوی در تیر ماه سال گذشته جنابعالی از صحبت مصوبات خوبی که در امر بازرگانی و تجارت داشته اید نمودید و به مردم قول دادید که حتی یک گرم از محصولات آنها روی زمین نماند و حرام نشود. آیا نتیجه مصوبات شما انبار کردن محصولات کشاورزی در جوار شهر جیرفت، عنبرآباد و یا منوجان می باشد که بوی گندیده آن باعث آزار مردم شده است ؟ اینگونه می خواستید ( کشاورزی جنوب استان ) را الگوی بین المللی کنید؟

,

کشاورزی جنوب کرمان (40) copy

, کشاورزی جنوب کرمان (40) copy, کشاورزی جنوب کرمان (40) copy,

جناب آقای موسوی! شما که به حکم شخص وزیر و به پیشنهاد ایشان به اینجا آمده اید، آنقدر این خرید تضمینی محصولات از شما انرژی گرفته است که برای تجدید قوا و عوض کردن آب و هوا به همراه وزیر محترم در روزهای گذشته به ساردو و دلفارد رفتید و حین نوشیدن دوغ گوارای محلی سر راهتان یکی دو باغ را هم از نظر مبارک گذراندید؟ کاش به جای آن پای درد دل کشاورز ورشکسته می نشستید و با خرماهای مانده در سردخانه ها کام تلختان را شیرین می نمودید. البته تلخی جواب وزیر به کشاورز ساده دلی که به گمانش وزیر، تدبیر حل مشکلات را به همراه خود آورده در کاممان نشسته که با شیرینی هیچ خرمایی و خنکای هیچ دوغی حلاوت نمی یابد.

,

وزیر کشاورزی

, وزیر کشاورزی, وزیر کشاورزی,

جناب آقای رئیس اداره ای که دو واژه مهجور و غریب بر درش نقش بسته؛ گزارشی از حضور وزیر جهاد تان در شهرستان بفرمایید نه از نوع آنکه بر روی سایت سازمانتان قرار گرفته است! بگویید دستاوردش چه بود که اگر به دیدن است ما هم دو چشم بینا داریم با این تفاوت که فاجعه ای که بر کشاورز میگذرد خار چشم ماست. ما که از فیض دیدار وزیر محترم محروم بوده ایم اما شما که میزبانشان بودید، بفرمایید ره آورد این سفر چه بوده غیر از درو کردن خبرنگار و کشاورز؟؟؟ که البته آنها هم به گمانشان وزیر با کلید آمده که نه انگار در دست وزیر داس بوده است!!!

,

جناب آقای دکتر موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب :از میز و صندلی اتاقتان دل بکنید، گرمای بیرون را به جان بخرید که چه بسا تحمل گرمای جیرفت، عنبرآباد، منوجان، قله گنج و فاریاب راحت تر از تحمل گرمای آتش دوزخ است . سطح زندگی خود را در سطح زندگی کشاورزان قرار دهید، امرار معاش سخت یک کشاورز را ببینید. ببینید که اگر یک کشاورز بخواهد دختر خود را به خانه بخت بفرستد، آیا توان تهیه یک جهیزیه مختصر را دارد ؟ و اگر توانستید به راحتی از کنار سختی های کشاورز بگذرید باید به مسلمان بودن و شیعه بودن خود شک کنید.

,

جناب آقای موسوی عزیز فرزند خوزستان قهرمان، قطب اول کشاورزی کشور، کشاورزان جنوب کرمان هم همانند کشاورزان خوزستان تلاشگر .و پر همتند و اگر طبق گفته شما ۵۰ سال از خوزستان عقب تر هستند بخاطر بی مسوولیتی و بی دغدغه بودن مسوولان است. و صحبت های شما در تیرماه سال گذشته مهر تایید بر این مطلب است که : امثال ماها این سازمان را بدبخت کرده ایم.

,

خلاصه امر جناب آقای موسوی هرچه عملکرد شما را در مدت مسئولیتتان مورد بررسی قرار می دهیم، متوجه می شویم          ۱- بی تدبیری ۲-غفلت در برنامه ریزی ۳- انتصاب مدیران کم تجربه ۴- غفلت از مشورت ۵- مدیریت از پشت درهای بسته ۶- مشغول شدن به کارهای جزئی شما و همکارانتان، باعث بدبختی کشاورزان جنوب استان شده است.

,

جناب آقای موسوی دربیان حکیمانه امام علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر آمده است که «مبادا سرمستی حکومت تو را از رسیدگی به محرومان باز دارد که هرگز انجام کارهای فراوان و مهم عذری برای ترک مسؤولیت های کوچک تر نخواهد بود. همواره در فکر مشکلات آنان باش و از آنان روی بر مگردان. امور کسانی از فقرا را رسیدگی کن که به ظاهر به چشم نمی آیند و دیگران این قشر را کوچک می شمارند و کم تر به تو دسترسی دارند.» باشد که این سخن مولا علی (ع) را به خاطر بسپارید تا مبادا خدای ناکرده روزی شامل احوالتان گردد.

,

و اما سخن آخر؛ جناب آقای رئیس، ما دانشجویان جنوب دانشگاه های جنوب استان کرمان در حالی که برعکس شما در جزیره مجنون نبودیم تا از توفیق شهادتی که نصیبمان نشده سخن برانیم، اما حالا در راه دفاع از حقوق تضعیف شده کشاورزان مظلوم جنوب استان، از بذل جان هراسی نداریم و با اطلاع از اینکه کلید حل مشکلات توکل به خدا، اعتقاد به توانایی های مردان و زنان این مرز و بوم و تلاش شبانه روزی است، با اتکا  به قدرت لا یزال الهی، داعیه دار احراض حقوق از دست رفته کشاورزان هستیم و تا رسیدن به نتیجه مطلوب مورد رضایت الهی ساکت نمی نشینیم و در همین راستا از حضرتعالی جهت پاسخ دادن به سوالات طرح شده در این مکتوبه دعوت می نماییم.

,

جناب آقای دکترموسوی ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان؛ فصل برداشت خرما نزدیک است امیدوارانه منتظر و نظاره گر تدبیر جنابعالی هستیم.

,

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت

,

در پایان از ۱۰ نفر از دانشجویان بسیجی بسیج دانشجویی که در تهیه این خبر با ما همکاری نموده اند تشکر و قدردانی می کنیم و با توجه به آغاز فصل برداشت خرما نوید پیگیری مطالبات کشاورزان مظلوم جنوب کرمان را می دهیم.

,

در ادامه توجه شما را به تصاویری از مراکز دپو سیب زمینی و پیاز در شهرهای جیرفت,بلوک ،عنبرآباد و منوجان که به پلاکردهایی حاوی مطالبات رهبر معظم انقلاب از مسئولین کشاورزی و قولهای رئیس جمهور نماینده مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی مزین شده جلب می کنیم: 

,

تصاویر مرکز دپو محصولات در حومه جیرفت:

,

کشاورزی جنوب کرمان (52) copy کشاورزی جنوب کرمان (51) copy کشاورزی جنوب کرمان (50) copy کشاورزی جنوب کرمان (49) copy

, کشاورزی جنوب کرمان (52) copy, کشاورزی جنوب کرمان (52) copy, کشاورزی جنوب کرمان (51) copy, کشاورزی جنوب کرمان (51) copy, کشاورزی جنوب کرمان (50) copy, کشاورزی جنوب کرمان (50) copy, کشاورزی جنوب کرمان (49) copy, کشاورزی جنوب کرمان (49) copy,

دپو پیاز (13) دپو پیاز (9) دپو پیاز (14) دپو پیاز (10) دپو پیاز (8) دپو پیاز (2)

, دپو پیاز (13), دپو پیاز (13), دپو پیاز (9), دپو پیاز (9), دپو پیاز (14), دپو پیاز (14), دپو پیاز (10), دپو پیاز (10), دپو پیاز (8), دپو پیاز (8), دپو پیاز (2), دپو پیاز (2),

کشاورزی جنوب کرمان (7) copy کشاورزی جنوب کرمان (6) copy کشاورزی جنوب کرمان (8) copy کشاورزی جنوب کرمان (3) copy کشاورزی جنوب کرمان (5) copy کشاورزی جنوب کرمان (4) copy کشاورزی جنوب کرمان (2) copy کشاورزی جنوب کرمان (9) copy

, کشاورزی جنوب کرمان (7) copy, کشاورزی جنوب کرمان (7) copy, کشاورزی جنوب کرمان (6) copy, کشاورزی جنوب کرمان (6) copy, کشاورزی جنوب کرمان (8) copy, کشاورزی جنوب کرمان (8) copy, کشاورزی جنوب کرمان (3) copy, کشاورزی جنوب کرمان (3) copy, کشاورزی جنوب کرمان (5) copy, کشاورزی جنوب کرمان (5) copy, کشاورزی جنوب کرمان (4) copy, کشاورزی جنوب کرمان (4) copy, کشاورزی جنوب کرمان (2) copy, کشاورزی جنوب کرمان (2) copy, کشاورزی جنوب کرمان (9) copy, کشاورزی جنوب کرمان (9) copy,

مرکز دپو مرکز شهر بلوک:

, مرکز دپو مرکز شهر بلوک:,

کشاورزی جنوب کرمان (10) copy کشاورزی جنوب کرمان (11) copy کشاورزی جنوب کرمان (1) copy کشاورزی جنوب کرمان (14) copy کشاورزی جنوب کرمان (15) copy کشاورزی جنوب کرمان (17) copy کشاورزی جنوب کرمان (13) copy کشاورزی جنوب کرمان (16) copy کشاورزی جنوب کرمان (18) copy کشاورزی جنوب کرمان (20) copy کشاورزی جنوب کرمان (21) copy کشاورزی جنوب کرمان (19) copy

, کشاورزی جنوب کرمان (10) copy, کشاورزی جنوب کرمان (10) copy, کشاورزی جنوب کرمان (11) copy, کشاورزی جنوب کرمان (11) copy, کشاورزی جنوب کرمان (1) copy, کشاورزی جنوب کرمان (1) copy, کشاورزی جنوب کرمان (14) copy, کشاورزی جنوب کرمان (14) copy, کشاورزی جنوب کرمان (15) copy, کشاورزی جنوب کرمان (15) copy, کشاورزی جنوب کرمان (17) copy, کشاورزی جنوب کرمان (17) copy, کشاورزی جنوب کرمان (13) copy, کشاورزی جنوب کرمان (13) copy, کشاورزی جنوب کرمان (16) copy, کشاورزی جنوب کرمان (16) copy, کشاورزی جنوب کرمان (18) copy, کشاورزی جنوب کرمان (18) copy, کشاورزی جنوب کرمان (20) copy, کشاورزی جنوب کرمان (20) copy, کشاورزی جنوب کرمان (21) copy, کشاورزی جنوب کرمان (21) copy, کشاورزی جنوب کرمان (19) copy, کشاورزی جنوب کرمان (19) copy,

مرکز دپو روستای چاه حسن شهرستان منوجان:

, مرکز دپو روستای چاه حسن شهرستان منوجان:,

کشاورزی جنوب کرمان (22) copy کشاورزی جنوب کرمان (23) copy کشاورزی جنوب کرمان (27) copy کشاورزی جنوب کرمان (26) copy کشاورزی جنوب کرمان (29) copy کشاورزی جنوب کرمان (30) copy کشاورزی جنوب کرمان (24) copy کشاورزی جنوب کرمان (35) copy کشاورزی جنوب کرمان (25) copy کشاورزی جنوب کرمان (28) copy کشاورزی جنوب کرمان (32) copy 
کشاورزی جنوب کرمان (34) copy کشاورزی جنوب کرمان (33) copy کشاورزی جنوب کرمان (36) copy کشاورزی جنوب کرمان (37) copy کشاورزی جنوب کرمان (39) copy کشاورزی جنوب کرمان (38) copy کشاورزی جنوب کرمان (54) copy 
کشاورزی جنوب کرمان (42) copy کشاورزی جنوب کرمان (40) copy

, کشاورزی جنوب کرمان (22) copy, کشاورزی جنوب کرمان (22) copy, کشاورزی جنوب کرمان (23) copy, کشاورزی جنوب کرمان (23) copy, کشاورزی جنوب کرمان (27) copy, کشاورزی جنوب کرمان (27) copy, کشاورزی جنوب کرمان (26) copy, کشاورزی جنوب کرمان (26) copy, کشاورزی جنوب کرمان (29) copy, کشاورزی جنوب کرمان (29) copy, کشاورزی جنوب کرمان (30) copy, کشاورزی جنوب کرمان (30) copy, کشاورزی جنوب کرمان (24) copy, کشاورزی جنوب کرمان (24) copy, کشاورزی جنوب کرمان (35) copy, کشاورزی جنوب کرمان (35) copy, کشاورزی جنوب کرمان (25) copy, کشاورزی جنوب کرمان (25) copy, کشاورزی جنوب کرمان (28) copy, کشاورزی جنوب کرمان (28) copy, کشاورزی جنوب کرمان (32) copy, کشاورزی جنوب کرمان (32) copy,
, کشاورزی جنوب کرمان (34) copy, کشاورزی جنوب کرمان (34) copy, کشاورزی جنوب کرمان (33) copy, کشاورزی جنوب کرمان (33) copy, کشاورزی جنوب کرمان (36) copy, کشاورزی جنوب کرمان (36) copy, کشاورزی جنوب کرمان (37) copy, کشاورزی جنوب کرمان (37) copy, کشاورزی جنوب کرمان (39) copy, کشاورزی جنوب کرمان (39) copy, کشاورزی جنوب کرمان (38) copy, کشاورزی جنوب کرمان (38) copy, کشاورزی جنوب کرمان (54) copy, کشاورزی جنوب کرمان (54) copy,
, کشاورزی جنوب کرمان (42) copy, کشاورزی جنوب کرمان (42) copy, کشاورزی جنوب کرمان (40) copy, کشاورزی جنوب کرمان (40) copy,

مرکز دپو روستای خیرآباد پاتلی شهرستان عنبرآباد:

, مرکز دپو روستای خیرآباد پاتلی شهرستان عنبرآباد:,

کشاورزی جنوب کرمان (47) copy کشاورزی جنوب کرمان (44) copy کشاورزی جنوب کرمان (43) copy کشاورزی جنوب کرمان (45) copy کشاورزی جنوب کرمان (46) copy کشاورزی جنوب کرمان (48) copy کشاورزی جنوب کرمان (53) copy

, کشاورزی جنوب کرمان (47) copy, کشاورزی جنوب کرمان (47) copy, کشاورزی جنوب کرمان (44) copy, کشاورزی جنوب کرمان (44) copy, کشاورزی جنوب کرمان (43) copy, کشاورزی جنوب کرمان (43) copy, کشاورزی جنوب کرمان (45) copy, کشاورزی جنوب کرمان (45) copy, کشاورزی جنوب کرمان (46) copy, کشاورزی جنوب کرمان (46) copy, کشاورزی جنوب کرمان (48) copy, کشاورزی جنوب کرمان (48) copy, کشاورزی جنوب کرمان (53) copy, کشاورزی جنوب کرمان (53) copy,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه