اخبار داغ

اختراع افتالموسکوپ (Ophthalmoscope)تخصصی شریف در تجهیزات پزشکی

اختراع افتالموسکوپ (Ophthalmoscope)تخصصی شریف در تجهیزات پزشکی
مخترع و پژوهشگرمختصص پاتولوژیست گفت: اختراع افتالموسکوپ شریف در تجهیزات ‏پزشکی در کنار 279 اختراع دیگر در حال ثبت شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانادکتر روح الله شریفی متخصص پاتولوژیست در گفت گو با خبرنگار سپیدپوش با بیان اینکه متخصص پاتولوژیست ها در درک تغییرات بدن از تکنیک های مختلف همانند میکروب شناسی، ایمنی شناسی و مولکولی استفاده می کنند گفت: در این راستا اختراع جدید خود به نام افتالوسکوپ شریف ازدیگر  اختراعات دیگر در تجهیزات پزشکی است و درحال پیمودن مراحل ثبت بین المللی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خبرنگار سپیدپوش ,

وی با اشاره به تعریف افتالموسکوپ وسیله ای است برای معاینه چشم در تجهیزات پزشکی به کار می رود گفت: اختراع جدید افتالموسکوپ شریف به صورت میکرو لنزو قابلیت  نصب در روی همه نوع موبایل است و می تواند با بزرگ نمایی 1500 برابر از طریق سوراخ مردمک سطح شبکیه چشم و اجزای آن را مورد بررسی قرار داد.

,

دکتر شریفی گفت:حتی می توان از فلش موبایل در تغذیه نور افتالموسکوپ جهت تنظیم سطوح مختلف دید ، توسط پزشک استفاده کرد.

,

این مخترع  با بیان اینکه با معاینه  دستگاه افتالموسکوپ شریف می توان راحتر و سریع تر با بررسی شبکیه چشم در بیماران دیابتی، فشار خون  و انسداد عروق به  جواب رسید تصریح کرد: این دستگاه با وزن کمتراز  10 گرم در مقایسه با دستگاه آنژیوگرافی که روشی است که در آن با استفاده از لوله‌های نازک مخصوص و مواد حاجب و اشعه ایکس، جریان خون قلب را مورد بررسی قرار می دهد، ولی دستگاه افتالموسکوپ سریع تر بیمار را به جواب آزمایشات می رساند و قبل از آنکه مشکل دیگربربیمار عارض شود به جواب نهایی بیمار را مطلع می کند.

,

وی در خصوص دیگراختراعات خود در امر تجهیزات پزشکی که به ثبت جهانی رسیده است گفت: اختراع میکروسکوپ یا میکرو لنز موبایل با رزولوشن فوق العاده و بایک وسوم گرم وزن نیز دارای قابلیت فیلم برداری و نصب روی موبایل است  همچنین به بزرگ نمایی 10Xنمایشگاهی تا 150X بزرگ نمایی دارد.

,

IMG_۲۰۱۵۰۶۱۰_۱۱۲۱۵۰

, IMG_۲۰۱۵۰۶۱۰_۱۱۲۱۵۰,

این مخترع در مقایسه با دستگاه cellseopeکه در دانشگاه سانفراستیکر آمریکا ساخته شده است گفت: در صورتی که این دستگاه دارای 60 برابروضوع  بزرگ نمایی دارد  و با قیمت  95 دلاردر امریکا به فروش می رسد.

,

شریفی بابیان اینکه اهدافش سوق دادن جوانان به خود باوری و اختراعات در داخل کشور است گفت: باید برای مقابله با تحریم ها و رسیدن به اقتصاد مقاومتی به حمایت از تولید در علوم و فنون بپردازیم.

,

استفاده میکرولنزدرآزمایشات کشاورزی

,

این مخترح استفاده از طرح میکروسکوب موبایل را در مطالعات آزمایشگاهی نساجی و کشاورزی نام برد و گفت: دانشجویان رشته کشاورزی یک سری مطالعات را باید در درون مزرعه ها انجام دهند و لام نمونه را تهیه کنند و انتقال دهند به آزمایشگاه تا مورد مطالعه قرار دهند در صورتی که می توانند با نصب وسیله میکرولنز به صورت مطالعات  صحرایی در همان مکان آزمایشات خود را پیش ببرند.

,

وی قیمت میکروسکوپ موبایل را که حاصل اختراع خود است 25 تا 30 دلار عنوان کرد و خاطر نشان کرد پزشکان و  پیراپزشکان جامعه کشوری که تمایل دارند این قطعه تجهیزات را روی موبایل خود نصب کنند می توانند با مراجعه به نظر آباد ، استان البرز این دستگاه را خریداری کنند.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه