اخبار داغ

دولت در زمان واریز یارانه‌ها آزاد است

دولت در زمان واریز یارانه‌ها آزاد است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تاخیر چند روزه یارانه نقدی خرداد ماه گفت: دولت هر زمان که توانایی پرداخت یارانه را داشته باشد می تواند واریز وجه به حساب ها را انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میزان، تاخیر دو روزه در واریز وجه نقد یارانه چندین بار تکرار شده است اما تاخیر بیش از دو روز در واریز یارانه نقدی تاکنون بی سابقه بوده است، این در حالی است که مسئولان سازمان هدفمندی یارانه ها برای واریز زمان دقیق یارانه هیچ اطلاع رسانی نکرده اند.

باتوجه به اینکه این اتفاق بعد از تک نرخی کردن بنزین و اصلاح قیمت حامل های انرژی رخ داده است، تاکنون بیش از 180 هزار میلیارد تومان وجه نقد بین 76 میلیون ایرانی توزیع شده است که پنجاه و دومین یارانه نقدی با تاخیر بی سابقه بیش از سه روز همراه بوده است.

به طور کلی طرح هدفمندی یارانه ها در ماه اخیر جزو سوژه های خبری رسانه ها بوده است، از یک سو حذف بی سروصدای هزاران یارانه بگیر دولت را مجبور به راه اندازی سامانه yaraneh10.ir  برای ثبت اعتراض کرد و دوباره ماجرای حذف ثروتمندان از لیست یارانه بگیران بر سر زبان ها افتاده است و از سوی دیگر تاخیرهای چند روزه واریز وجه نقد یارانه نمود بیشتری پیدا کرده است.

دولت مختار است
غلامرضا اسداللهی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص تاخیر چند روزه واریز وجه نقد یارانه ها، گفت: دولت در واریز وجه نقد مختار است و هر زمان که توانایی واریز داشته باشد می تواند پرداخت را انجام دهد.

وی ادامه داد: هزنیه هایی که در دولت وجود دارد بر مبنا ورودی و خزانه است ممکن است برخی مواقع دولت توان پرداخت نداشته باشد یا اولویت با موارد دیگری باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قانون برای دولت زمان مشخصی به منظور واریز وجه نقد تعیین نکرده است که حتما واریز یارانه باید ماهانه و سر وقت باشد.

اسداللهی افزود: به هر حال تامین اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد تومان برای دولت سخت و دشوار است، جمع واریز یارانه در سال با بودجه عمرانی برابری می کند بنابراین باید مقداری شرایط را درک کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید دهک های بالا را حذف و به صورت پله کانی دهک های پایین و نیازمند جامعه را به لیست یارانه بگیران اضافه کند.

نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این اقدام توزیع درآمد در جامعه عادلانه تر صورت می گیرد و عدالت بهتر رعایت می شود.

وی با انتقاد از طرح هدفمندی یارانه ها، اضافه کرد: این طرح به طور کلی قدرت خرید تمام اقشار جامعه به ویژه قشر ضعیف را کاهش داده است و وضعیت زندگی مردم را بدتر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, دولت مختار است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه