اخبار داغ

جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) اعلام موجودیت کرد/ حاجی بابایی: گفتمان یکتا همان گفتمان امام (ره) و رهبری است

جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) اعلام موجودیت کرد/ حاجی بابایی: گفتمان یکتا همان گفتمان امام (ره) و رهبری است
جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اولین نشست سراسری جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی عصر امروز دوشنبه با حضور آیت‌الله موحدی کرمانی و اعضای هیأت موسس این جبهه در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این همایش مصطفی نجار، سیدمحمد حسینی، حاجی‌بابایی، کامران دانشجو، صدرالدین شریعتی، سعیدی‌کیا، عباسی، میرتاج‌الدینی، محمدعلی رامین، محمدمهدی زاهدی، حسین فدایی، مهرداد بذرپاش و جمعی دیگر از نمایندگان حضور داشتند.

,

 

,

این جبهه با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

,

در بخشی از بیانیه جبهه یکتا آمده است معتقدیم تنها راه رشد و توسعه همه جانبه توجه به ظرفیت‌های ارزشمند داخلی و اتکا به جوانان کشور و توانمندی‌های این ملت شهیدپرور است و هرگونه وادادگی و تزلزل در مقابل استکبار جهانی و اذناب آن سم مهلکی است که موجب تجری دشمنان ملت را فراهم می‌کند.

,

در این بیانیه آمده است تشکیل این مجموعه برای وحدت آفرینی و انسجام نیروهای مومنی است که همواره خادم ملتند و بنا دارند با نقد منصفانه و عالمانه و ارائه فکر و برنامه از دولت و سایر متولیان کشور حمایت کرده و با حضور فعال در صحنه آگاهی بخشی، امیدآفرینی، کارآمدی و تحول را دنبال کنند.

,

جبهه یکتا در این بیانیه تصریح کرده‌اند: باید در اجرای سیاست‌های کلان و راهبردی نظام، طراحی و تدوین الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی همه همت‌ها مصروف خدمت خالصانه و حل مشکلات کشور مخصوصاً رشد و تعالی زندگی مردم و اشتغال جوانان کشور شود. لذا باید تلاش کرد با اجرای عالمانه اقتصاد مقاومتی پیک تاریکی را با عزت و سربلندی پشت سر گذاشت.

,

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است صراحتا می‌گوییم در تشکیل و پیوستن به این مجموعه با هیچ فرد و یا گروهی وابسته نبوده و به جز دین به نظام اسلامی ، امام و رهبری و شهیدان گرانقدر خود را وامدار کسی نمی‌دانیم افراد و خادمان و گذشته حال را با معیارهای ولایت پذیری، دلسوزی، کارآمدی، خدمت خالصانه برای ملت ، عدالت ورزی ، عزت آفرینی در صحنه‌های داخلی وخارجی می‌سنجیم و در تصمیمات کلان همگرایی با اندیشه ولایتمدارایانه اصولگرایان و همراهی با روحانیت دلسوز و انقلابی کشور را شرط مهم انسجام و موفقی همه عناصر متدین کشور می‌دانیم.

,

در بخش پایانی بیانیه این جبهه آمده است رشد و تعالی نظام و طی مسیر تحول آفرین کشور با همدلی و همزبانی همه آحاد و دلسوزی و همراهی همه ارکان آن میسر است و این مجموعه خود را فرزند ملت و برادر و همراه همه خادمان معتقد نظام می‌داند و امید است با همراهی همه صاحب نظران و اندیشمندان در کیمته‌های تخصصی و تدوین مدل‌های تجربی کارآمدی و تحول کشوری سرفراز داشته باشیم.

,

حاجی بابایی: تشریح هدف از تأسیس جبهه «یکتا»/ گفتمان ما همان گفتمان امام (ره) و رهبری است

, حاجی بابایی: تشریح هدف از تأسیس جبهه «یکتا»/ گفتمان ما همان گفتمان امام (ره) و رهبری است, تشریح هدف از تأسیس جبهه «یکتا»/ گفتمان ما همان گفتمان امام (ره) و رهبری است,

حمیدرضا حاجی‌بابایی سخنگوی جبهه «یکتا» اظهار داشت: تاریخچه حرکتی که امروز شاهد هستید به یک سال و نیم قبل بر می‌گردد که دوستان دور هم جمع شده‌اند و با هم گفت‌وگو کردند و به این جمع‌بندی رسیدند که ما در برابر نظام و انقلاب مسئولیت خطیری را برعهده داریم.

,

وی افزود: فرقی نمی‌کند که مسئولیت اجرایی برعهده داشته باشیم و یا تکلیف شرعی و ولایی. هر دوی اینها تکلیف هستند و همین دلیل این شد که ما و هزاران مدیر را در سراسر کشور نیروهای نخبه و فرهیخته که به ولایت و شهدا عشق دارند احساس مسئولیت کنیم.

,

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: فکر کردیم که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب به عنوان سکان‌دار جمهوری اسلامی بعد از امام راحل هر روز در میدان مبارزه با استکبار جهانی، سیاست‌های اسلامی و ایرانی را اعلام می‌فرمایند و این سیاست‌ها باید تبدیل به گفتمان اجتماعی سپس تبدیل به مطالبات عمومی و این مطالبات مسیر و نقشه راه مسئولان نظام شود.

,

سخنگوی جبهه «یکتا» با تأکید بر اینکه اقدامات عملی بر اساس مبانی فقهی و ولایت فقیه برای ملت قابل قبول است، گفت: باید همه نیروها با انگیزه و قدرتمندتر از گذشته در میدان باشند و با نگاه نقد منصفانه به ملاک‌ها و معیارهای تعیین شده توسط رهبری اعمال خود را محک بزنند.

,

وی ادامه داد: به همین دلیل با فکر و اندیشه‌ای که دوستان با کمک دوستان ارشد داشتند به این نتیجه رسیدند جبهه‌ای را تحت عنوان گفتمان یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی در سراسر کشور شکل دهند.

,

به اعتقاد حاجی‌بابایی جبهه «یکتا» گفتمان برخاسته از گفتمان امام و رهبری است و برای همه نیروهای ولایتمدار در کشور تکلیف آور است. تکلیفی از نوع غواصان کربلای 4.

,

سخنگوی جبهه «یکتا»، خاطرنشان کرد: امروز در کشور به همه تکلیف، مسئولیت، مردم‌داری، خدمت‌گزاری و پیروی از آرمان‌های شهیدان است و این مجموعه تنها امام خامنه‌ای را به عنوان ملاک و معیار در کشور می‌شناسد و از پیش به همه سؤالات مقدر پاسخ داده می‌شود.

,

حاجی‌بابایی با طرح این پرسش که شاید از ما بپرسند که نظر شما در مورد این حزب این شخص و یا گروه چیست،‌ گفت: قطعاً‌ میزان هماهنگی، پیروی و ولایت‌مداری آنان، نظر ما را در مورد گروه‌ها و افراد مشخص می‌کند، بنابراین همه سؤالات در این رابطه پاسخ داده شده است.

,

وی تأکید کرد: علاقه‌مندیم با این ملاک‌های معیار کارآمدی نظام هم توان خود را بر اساس نام‌گذاری کارآمد نظام، تحول، نوآوری در کشور و با کارآمدی نظام مبانی اسلامی را به دنیا عرضه کنیم.

,

حاجی‌بابایی اظهار کرد: جمعی از یاران و خدمت‌گزاران مردم در دولت نهم و دهم با توجه به انگیزه ملی - دینی و بهره‌مندی دانش و تجارب ترجیح منافع ملی به منافع فردی، عزت و اقتدار ملی بر اساس کارآمدی نظام تقویت دستاوردهای انقلاب اسلامی ضرورت برخورداری مردم از خدمات کریمانه و زندگی شرافتمندانه، و شرایط خطیر حاکم بر منطقه و جهان این جبهه را راه اندازی کردند.

,

وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم ادامه داد: از تمامی نیروها و دلسوزان سراسر کشور را به همکاری در این حرکت عظیم الهی برای عمران و آبادانی ایران اسلامی دعوت می‌کنیم.

,

وی در ادامه به تشریح اصول حاکم بر این جبهه پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان معمار انقلاب اسلامی یک حقیقت الهی همیشه زنده است زیرا مبانی اندیشه و رفتار او برخواسته از قرآن و سنت پیامبر و ائمه اطهار و اسوه‌ای برای امت اسلامی است و جلوگیری از تحریف این یگانه دوران بر همگان نیز تکلیف الهی است.

,

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه بزرگترین میراث امام(ره)، ولایت مطلقه فقیه است، گفت: امروز ولایت مطلقه فقیه در دستان با کفایت رهبر معظم انقلاب که مستند به عقل و شرع بوده و موجبات عزت و سربلندی کشور را با مدیریت قدرتمندانه و الهی خود رقم زده است.

,

به گفته سخنگوی جبهه «یکتا» فرهنگ مبتنی بر اسلام ناب محمدی می‌تواند تمدن بزرگ و نوین اسلامی را برای بشریت به ارمغان آورد؛ بعثت نبی گرامی اسلام برای تحقق مکارم اخلاق و معنویت و محبت است و تمایز اساسی دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی با سایر مکاتب و انقلاب‌های جهان در رویکرد فرهنگی و سیر الی‌الله است.

,

حاجی‌بابایی در مورد مباحث اقتصادی نیز خاطرنشان کرد: اقتصاد مبتنی بر پیشرفت عدالت با شاخصه‌های سلامت، بهره‌وری،‌شفافیت، رقابت و مشارکت مردمی و نیز فرصت‌های برابر به وسیله مدیریت جهادی همگانی نه انحصاری و با تکیه بر امکانات و سرمایه بیکران انسانی خصوصا جوانان خلاق و بانشاط، پرتلاش، مستعد و با انگیزه در پرتو برنامه‌ریزی عزت مندانه و مبتنی بر کرامت انسانی محقق خواهد شد.

,

«قانون اساسی مهمترین سند دینی، ملی و میثاق بزرگ ملت ایران است و تحقق حقوق اساسی مردم از قبیل همبستگی ملی، حق داشتن شغل و مسکن، بهره‌مندی از فرصت تحصیل همگانی، تامین بهداشت، سلامت،‌بیمه، محیط زیست و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری جرائم و تخلفات، رفع تبعیض، فقر، فساد و نهادینه سازی رفاه عمومی استوار بر درآمد مناسب،‌آزادی‌های مشروع و قانونی در همه زمینه‌های جمعی، فردی و در همه موضوعات شامل بیان، اندیشه، نقد، نظریه‌پردازی در بستر رسانه‌های جمعی، مطبوعات، کتاب، فیلم، هنر، اجتماعات، تشکل‌ها و احزاب، تکریم اساتید، فرهنگیان، نخبگان، ایثارگران،‌ورزشکاران و تامین حقوق همه جانبه اقشار و صنوف مختلف جامعه به ویژه کارکنان شریف، کارگران، کشاورزان، محرومان، نیازمندان و همچنین صیانت از حقوق حقه و کرامت عزت‌آفرین زنان، کودکان، تلقی نشاط و امید جوانان، شادی ناشی از تفریح و ورزش آنان به عنوان مهمترین فرصت منوط به اجرای صحیح اصول مترقی قانون اساسی و حاکمیت قانون منطبق بر موازین شرع و جبران خسارت مادی و معنوی وارد به مردم با مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی دولتمردان و کارگزاران در قوای حاکم میسر است».

,

وی حمایت از مظلومان و جبهه گسترده مقاومت به ویژه فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، یمن و حمایت از آزادیخواهان جهان و صیانت از هویت دینی و ملی را از دیگر اصول این میثاق و جهاد مقدس دانست.

,

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که اداره کشور به عنوان بخش علمی مبانی انقلاب باید در جهت طراز آرمان‌های معنوی، عقلانی، و الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد. در این صورت می‌توان به عنوان الگوی عینی همانند مبانی نظری قابل ارائه به جامعه بشری باشد و نتیجه این پذیرش منطقی و معقول الهام‌بخشی، بیداری و تحولات جهانی است و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌سازد.

,
 
,
حجت الاسلام تقوی: دانش و تجربه اعضای جبهه «یکتا» می‌تواند منشأ خدمت باشد/در اختلاف سلایق باید بر اصول متمرکز شویم
, حجت الاسلام تقوی: دانش و تجربه اعضای جبهه «یکتا» می‌تواند منشأ خدمت باشد/در اختلاف سلایق باید بر اصول متمرکز شویم, حجت الاسلام تقوی: دانش و تجربه اعضای جبهه «یکتا» می‌تواند منشأ خدمت باشد/در اختلاف سلایق باید بر اصول متمرکز شویم,

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با اشاره به نقش شهید بهشتی در انقلاب اسلامی اظهار داشت: همانطور که امام (ره) فرمودند تأثیرگذاری این شهید به اندازه یک امت بود.

,

تقوی با بیان اینکه هر یک از افراد این تشکل (جبهه «یکتا») ممکن است به تنهایی تأثیر شگرف نداشته باشند اما در کنار یکدیگر موجی را به وجود آورند، تصریح کرد: این تشکل که از امروز به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی هستند و نام بسیار خوبی را نیز انتخاب کرده‌اند.

,

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: دست یافتن به اهداف بلند با راحت طلبی سازگاری ندارد و بدون پرداخت هزینه نمی‌توان بر قله‌های بلند مسلط شد لذا در این مسیر تا رسیدن به هدف باید صبر و مقاومت کرد.

,

وی با بیان اینکه ما باید راه رسیدن به هدف خود را ترسیم و تقویت کنیم، افزود: تشکل‌هایی که به نام اسلامی خود را معرفی می‌کنند لازمه حرکت آنها پایبندی به اصول اخلاقی است.

,

تقوی سیاست و اخلاق را مرتبط و این موضوع را منبعث از مکتب انبیا دانست و گفت: اخلاق باید بر همه مقولات زندگی ما حاکم باشد.

,

عضو جامعه روحانیت مبارز به لزوم حفظ روحیه انقلابی اشاره کرد و افزود: ما نیروهای انقلابی هستیم و از شعارهای انقلابی دست برنمی‌داریم. از این رو باید با همان روحیه انقلابی هر تشکلی که عنوان اسلامی دارد از بافت انقلابی و جهادی برخوردار باشد.

,

وی ولایت‌مداری، خودباوری و اعتماد به نفس را از دیگر ویژگی های کار تشکل اسلامی برشمرد و اظهار داشت: اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد و از بین نمی‌رود لذا ما باید بر اصول متمرکز شویم و اختلاف سلیقه را نیز در این امر تطبیق دهیم.

,

تقوی در ادامه به موضوع تحجر سیاسی پرداخت و تصریح کرد: گروه‌های سیاسی هر حرف حقی را حتی اگر از حزب‌شان نباشد باید بپذیرند و فرق تشکل اسلامی و غیر اسلامی پیروی از حق است.

,

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: اگر کسی از تشکل ما باطل بگوید باید بگوییم که این امر باطل است و اگر غیر از این بگوییم این امر با ایمان سازگاری ندارد.

,

وی با بیان اینکه ما نباید از موانع بترسیم و در عین حال باید از عجله هم پرهیز کنیم، یادآور شد: البته وقت را نیز نباید از دست داد و فرصت‌شناسی نیز بسیار مهم است.

,

تقوی اعضای جبهه «یکتا» را جمعی از مدیران عرصه اجرایی که به عنوان کارشناس هستند معرفی کرد و اظهار داشت: آنها منبع دانش و تجربه هستند که از این رو می‌توانند منشأ خدمت باشند.

,

 

,
آیت‌الله موحدی کرمانی: برای رسیدن به هدف باید وحدت داشت/ نگرش و رویه حاکم بر یک تشکل صدق باشد
, آیت‌الله موحدی کرمانی: برای رسیدن به هدف باید وحدت داشت/ نگرش و رویه حاکم بر یک تشکل صدق باشد, آیت‌الله موحدی کرمانی:, برای رسیدن به هدف باید وحدت داشت/ نگرش و رویه حاکم بر یک تشکل صدق باشد,

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: من بسیار خرسندم که مطلع شدم چنین تشکلی با این نام بسیار نیک به وجود آمده و مشخص است هدفش اعتلای کلمه حق است.

,

وی افزود: در مقطع زمانی حرکت نسبتاً وسیعی برای تحقق آرمان‌ها در حال شکل‌گیری است و چه بسا زیان تفرقه را لمس کردند و چشیدند وهم اینک جدی وارد عرصه شدند.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی به ضرورت وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: وحدت ناموس نظام هستی است و در مرحله تشریع و تکریم تعریف شده است که البته مراد از هر کدام یک هدف مشخص است.

,

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه جلسه امروز اولین گام جبهه «یکتا» است، گفت:‌ وقتی یک تشکل می‌خواهد به وجود آید باید نگرش و رویه حاکم بر یک تشکل صدق باشد. اگر می‌گویند به دنبال آرمان‌های الهی هستیم باید راست بگویند یعنی اهداف مادی مدنظر نباشد.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه تفکر غالب بر یک تشکل الهی باید به روی کرسی نشاندن یک اصلح باشد، خاطرنشان کرد: شاید آن اصلح در جمع ما نام‌نویسی نکرده باشد همچنان که شهید رجایی عضو حزب جمهوری اسلامی نبود اما حزب جمهوری اسلامی به دنبال نشاندند اصلح بر روی کرسی بود.

,

وی ادامه داد: اگر شخصی یک نفر را بر 10  نفر حاکم کرد و گفت شما 10  نفر گوش به فرمان این یک نفر باشید اما در بین آن 10 نفر فردی لایق‌تر از آن شخص پیدا شود خداوند و پیامبر می‌فرمایند که به جامعه مسلمین خیانت شده است.

,

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: اگر فرد اصلح جای دیگری نام‌نویسی کرده اما هم‌فکر ما است باید از وی حمایت شود.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی به مجتمع سرچشمه که یادوار انفجار حزب جمهوری اسلامی است، اشاره و گفت: من عضو حزب جمهوری اسلامی بودم و آن شب که این اتفاق رخ داد من در بستر بیمای افتاده بودم. اما به خاطر دارم که در اولین جلسات این حزب چقدر در مورد جذب افراد همفکر با هم سخن گفتیم و ابراز عقیده کردیم.

,

وی در ادامه در مورد کشورهای اسلامی و توطئه دشمن در این سرزمین‌ها نیز گفت: امروز دشمن در کشورهای اسلامی مسلط شده و آنها را ترسانده است. تمام این بدبختی‌ها به دلیل این است که کشورهای اسلامی را گروه، گروه کرده و مقام معظم رهبری فریاد می‌زند که وحدت داشته باشید. از آن سو خود طاغوتیان برای پیشبرد اهداف خود با هم یکی شده‌اند و همین امر سبب شده کارها را پیش ببرند و یک تصمیم بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه