اخبار داغ

مسئول سازمان اردویی بسیج کرمان:

راهیان نور بر اقتصاد و فرهنگ استان‌های میزبان تأثیرگذار است

راهیان نور بر اقتصاد و فرهنگ استان‌های میزبان تأثیرگذار است
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج استان کرمان گفت: در کنار فرهنگ باید به اقتصاد استان های میزبان کاروان های راهیان نور نیز توجه ویژه ای شود، چرا که فرهنگ و اقتصاد دو روی یک سکه در پیشرفت این استانها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار، حسین قوام در گفت و گو با خبرنگار کوله بار با بیان اینکه توجه به فرهنگ و اقتصاد استانهای میزبان باید در اولویت کار مسئولان راهیان نور قرار بگیرد، گفت: باید در کنار برنامه‌های فرهنگی در کاروان‌های راهیان نور، تمام تلاش خود را برای رونق اقتصادی این استان‌ها نیز به کار ببریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوله بار,
 
,
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در بحث اقتصادی کمکی به استان میزبان کرده باشیم یک آشپزخانه در استان خوزستان احداث کرده‌ایم تا مواد غذایی لازم را از استان خوزستان تهیه کنیم.
,
 
,
 
,
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم که تمام استان‌ها با تهیه مایحتاج کاروان‌های خود از استان میزبان به اقتصاد این استان‌ها کمک کنند.
,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: در کنار بحث فرهنگی در اردوهای راهیان نور نیاز است که جوانان با آداب و رسوم استان‌های میزبان هم آشنا شوند.
,
 
,
 
,
قوام ادامه داد: با توجه به این که کاروان‌های راهیان نور جزء سفرهای معنوی به حساب می‌رود تصمیم گرفته‌ایم که اولویت انتخاب زائران از جوانان باشد.
,
 
,
 
,
وی تاکید کرد: در اردوهای راهیان نور، زائران علاوه بر این که از یادمان ها و مناطق عملیاتی دیدن می کنند این اجازه به آن ها داده می شود تا از بازار های داخل شهر هم خرید کنند که این باعث توسعه اقتصادی استان های میزبان می شود.
,
 
,
 
,
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج افزود: ما با وجود بازار در کنار یادمان ها مخالف نیستیم ولی اگر به صورت سازمان دهی شده و مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی نباشد استقبال  بیشتری هم می شود.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه راهیان نور نقطه مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است، خاطر نشان کرد: تهاجم فرهنگی در جایی است که مردم از درون تهی باشند ولی مردم ایران اسلامی به فرهنگ غنی متکی هستند و ارزش‌هایی را همچون عاشورا، مقاومت، جان نثاری، شهادت و ایثار دارند. تهاجم فرهنگی در جایی است که خلأ معنوی در انسان باشد و این سفر موجب می‌شود عرفان، معنویت و عبودیت رزمنده خود به خود در نسل جوان تاثیرگذارد و بنیه معنوی افراد تقویت شود.
,
 
,
شایان ذکر است استان کرمان از فروردین 93 تا اردیبهشت 94 در مجموع حدود 60 هزار زائر را به یادمان ها و مناطق عملیاتی اعزام کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/خ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه