اخبار داغ

اندر احوالات استفاده نادرست از اینترنت/

اعتیاد اینترنتی معضل جدید استفاده نادرست از فضاهای مجازی

اعتیاد اینترنتی معضل جدید استفاده نادرست از فضاهای مجازی
عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:اینترنت و فضاهای مجازی علاوه بر اینکه می تواند مضایایی برای افراد داشته باشد آسیب های فراوانی را هم به دنبال خواهد داشت که در صورت عدم رسیدگی و توجه به آن ها گسترش خواهند یافت و به طبع آن جامعه را دچار مشکلات عدیده ای می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نمره ۲۰ ،امروز استفاده از اینترنت در بین تمامی افراد جامعه از کودکان تا افراد مسن رواج یافته است و جز جداناپذیر زندگی افراد جامعه محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی نمره ۲۰, پایگاه اطلاع رسانی نمره ۲۰,

اینترنت هم مانند سایر راه های ارتباطی علاوه بر مزایایی که دارد آسیب ها و تهدید هایی هم برای افراد به دنبال دارد.

,

دانش آموزان یکی از آسیب پذیر ترین اقشار جامعه هستند ، تهدیدات و آسیب های این فضا می تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر روی این قشر از جامعه داشته باشد.

,

متاسفانه در پی رعایت نکردن قوانین وضع شده توسط مدارس اغلب دانش آموزان با استفاده از گوشی های نسل جدید که قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به شبکه های اجتماعی را دارند وارد فضای مجازی می شوند.

,

شبکه های اجتماعی محبوب ترین بخش های فضای مجازی برای استفاده عموم هستند و علت محبوبیت این رسانه ها سرعت بالا و قابلیت ارسال عکس ،فیلم،صوت و… می باشند.

,

امکانات این رسانه های مجازی باعث شده است تا دانش آموزان مدت زمان بیشتری از وقت خود را صرف حضور در این فضاها کنند.

,

وب گردی های مداوم ،چت مداوم، حضور آنلاین و پرسه زنی در شبکه های اجتماعی از علائم ابتلا به اعتیاد اینترنتی می باشد که این اعتیاد به طور ناخود آگاه فرد را از محیط ارتباطات طبیعی اجتماعی که لازمه شکل گیری شخصیت اجتماعی کودکان و نوجوانان می باشد دور می کند.

,

اسفندیار اختیاری عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت گو با خبرنگار نمره ۲۰ در این خصوص توضیح داد: اینترنت و فضاهای مجازی علاوه بر اینکه می تواند مزایایی برای افراد داشته باشد آسیب های فراوانی را هم به دنبال خواهد داشت که در صورت عدم رسیدگی و توجه به آن ها گسترش خواهند یافت و به طبع آن جامعه را دچار مشکلات عدیده ای می کند.

, نمره ۲۰, نمره ۲۰,

وی عنوان کرد: اعتیاد به فضای مجازی یکی از مشکلاتی است که در اثر نا آگاهی و عدم استفاده صحیح از فضاهای مجازی بروز می کند که متاسفانه امروزه به طور وسیعی در بین دانش آموزان رواج پیدا کرده است.

,

عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: کاری که برای مقابله با شیوع اعتیاد اینترنتی باید انجام شود فرهنگ سازی در بین افراد جامعه ، آموزش استفاده صحیح و بهینه از این فضاها و همچنین شناسایی و آموزش آسیب ها و تهدیدات این فضاها می باشد .

,

اختیاری افزود: مجلس در این خصوص اقدامی انجام نداده است چرا که اعتیاد اینترنتی جرم محسوب نمی شود اما در خصوص جرائم فضای مجازی قانونی تصویب شده است که در راستای این قانون پلیس فتا وظیفه رسیدگی به این جرائم را برعهده دارد.

,

عطاالله سلطانی صبور عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه این موضوع به خبرنگار نمره ۲۰ گفت: مجلس اقدامات ویژه ای در این خصوص انجام نداده است اما مراکز مشاوره را در نظر گرفته است تا در این خصوص به دانش آموزان ،اولیا ، والدین مشاوره دهند.

, نمره ۲۰, نمره ۲۰,

وی عنوان کرد : مجلس در خصوص بحث اعتیاد در بین دانش آموزان راه کارهایی ارائه کرده است اما در بحث فضای مجازی تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

,

اعتیاد اینترنتی در عصر حاضر برای بسیاری افراد جایگزین ارتباطات اجتماعی شده است، این روند به اخلال در شکل‌گیری شخصیت فرد خواهد انجامید، شخصیتی که به طور ذاتی نیازمند برقراری ارتباط طبیعی و رو در رو با دیگران است.

, اعتیاد اینترنتی در عصر حاضر برای بسیاری افراد جایگزین ارتباطات اجتماعی شده است، این روند به اخلال در شکل‌گیری شخصیت فرد خواهد انجامید، شخصیتی که به طور ذاتی نیازمند برقراری ارتباط طبیعی و رو در رو با دیگران است.,

دلیل بروز چنین سوء کاربردهایی از فضای مجازی و در نهایت استفاده‌های مفرط از آن شاید به عدم کنترل و کاربرد صحیح اینترنت در میان افراد جامعه بازگردد، البته کارکردهای بسیار متنوع فضای مجازی را هم در تاثیر بر این امر نمی‌توان نادیده گرفت.

, دلیل بروز چنین سوء کاربردهایی از فضای مجازی و در نهایت استفاده‌های مفرط از آن شاید به عدم کنترل و کاربرد صحیح اینترنت در میان افراد جامعه بازگردد، البته کارکردهای بسیار متنوع فضای مجازی را هم در تاثیر بر این امر نمی‌توان نادیده گرفت.,

اعتیاد در استفاده و کاربرد فضای مجازی ممکن است در روندی ناخودآگاه، فرد را از محیط ارتباطات طبیعی اجتماعی که شرط و لازمه شکل‌گیری شخصیت اجتماعی فرد است غافل کند.

, اعتیاد در استفاده و کاربرد فضای مجازی ممکن است در روندی ناخودآگاه، فرد را از محیط ارتباطات طبیعی اجتماعی که شرط و لازمه شکل‌گیری شخصیت اجتماعی فرد است غافل کند.,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه