اخبار داغ

شهروندان عراقی:

شهروندان عراقی: آمریکا تسهیلات جنگی و مواد غذایی برای داعش فراهم می کند

شهروندان عراقی: آمریکا تسهیلات جنگی و مواد غذایی برای داعش فراهم می کند
مردم عراق کماکان آمریکا را مقصر اصلی و عامل نفوذ و استقرار داعش در کشور شان می دانند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا شهروندان چادر نشین شهر بغداد در مصاحبه با «یارسلاو ترامفیمو» خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال، اذعان کردند که به خوبی به این امر واقف هستند که گروهک تروریستی داعش مستقیما ازجانب  دولت ایالات متحده حمایت تسلیهاتی می شود و به این دلیل است که این گروه در حال قدرتمند شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته سایت تروث سیکر، آلیا نوصیف نماینده مجلس عراق در این مصاحبه با ارائه این نظر قابل توجه اظهار داشت:«ایالات متحده داعش را به عنوان یک ارتش جایگزین برای به ویرانی کشاندن عراق برگزیده است.ما دیگر هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم و به خوبی آگاهیم که این گروهک تروریستی برای تضعیف و منشق کردن کشور ما انتخاب شده است».

,

صباح کرحوت، فرمانداراستان انبار نیز در این مصاحبه گفت:«اگرآمریکا  قصد حمایت از عراق را داشت با قدرت این کار را انجام می داد تا به نتیجه مطلوب برسد نه اینکه به گونه ای رفتار کند که عراق ذره ذره به سمت نابودی کشیده شود.  نقش «شرم آور» آمریکا در حمایت از داعش برای گروه های مخالف فاجعه بار است، اگر آمریکا چنین نقشی در حمایت از داعش ایفا نمی کرد گروه های سنی به سمت داعش کشیده نمی شدند».

,

این سایت آمریکایی افزود، در پاسخ به این نظرات وال استریت ژورنال ادعا کرد که «این گونه تئوری های توطئه آمیز در مورد حمایت آمریکا از داعش، عجیب و غریب به نظر می رسد؛ بدون شک اینها بیاناتی هستند که نکات کلیدی در مورد پیشرفت داعش را نادیده می گیرد». 

,

اسناد محرمانه پنتاگون که به تازگی توسط دیده بان قضایی سیاسی به دست آمده، آشکار می کند که ایالات متحده آگاهانه و تعمدا از القاعده و دیگر گروه های رادیکال، برای بی ثبات کردن سوریه پشتیبانی می کند.

,

به نوشته نافذ احمد در Insurge Intelligence ایالات متحده این سیاست را با وجود اطلاع از اینکه موجب پیشرفت داعش و سقوط عراق خواهد شد پیش گرفته است.

, Insurge Intelligence,

احمد نوشت:«بر اساس اسناد محرمانه جدید ایالات متحده ، پنتاگون احتمال ظهور یک گروه تروریستی را به عنوان نتیجه مستقیم این  استراتژی، پیش بینی کرده بود و هشدار داده بود که این دولت می تواند موجب بی ثباتی درعراق شود.علی رغم پیش بینی اینکه حمایت های دولت های غربی و خلیج (فارس) وترکیه از «مخالفین سوریه» از جمله القاعده در عراق ، می تواند منجر به ظهور یک گروه تروریستی در عراق و سوریه شود، این اسناد هیچ نشانه ای از تصمیم ایالات متحده مبنی بر تغییر سیاست حمایت از شورشیان سوریه ندارد».

,

تروث سیکر افزود، با این وجود در گزارش محرمانه سال 2012 آمده است، دولت اوباما حمایت خود را از گروه موسوم به «شورشیان سوریه » علی رغم ارتباط این گروه با داعش ادامه داده است.

,

تنها در سپتامبر سال گذشته یکی از فرمانده های  ارتش آزادی خواه  سوریه ، گروهی که اوباما آن را را «متوسط» تلقی می کرد، پذیرفت تا با گروه های متعدد تروریستی از جمله داعش همکاری کند.

,

باسل ادریس، فرمانده ارتش آزادی خواه سوریه، در مصاحبه با دیلی استار گفت:«ما در حال همکاری با داعش و جبهه نصرا در حمله به ارتش سوریه در قلعه مون هستیم».

,

در ماه جولای سال 2014،«جناح های مختلف در ارتش آزاد سوریه »آشکارا تسلیهات نظامی متعلق به ایالات متحده را مدت کوتاهی پس از قول وفاداری ، به گروه داعش تحویل دادند.

,

سایت تروث سیکر درادامه نوشت، ابو عطیر، یکی از عناصرداعش در مصاحبه با الجزیره تأئید کرد که ارتش آزادی خواه سوریه به طور منظم تسلیهات جنگی خود را پس از دریافت پیشنهاد از جانب ایالات متحده به این گروه  فروخته یا واگذار می کرد، حقیقتی که توسط دولت اوباما و حامیان جنگ سوریه نفی می شود.

,

وی در ادامه گفت:«ما سلاح های خود را از ارتش آزادی خواه سوریه خریداری می کنیم. تا کنون دویست موشک ضد هواپیما و سلاح ضد تانک خریداری کرده ایم. ما روابط خوبی بابرادرانمان در ارتش آزادی خواه سوریه داریم».

,

این سایت افزود، پشتیبانی آشکار دولت اوباما از افراط گرایان رادیکال در منطقه ، حرکت در جهت سرنگونی دولت اسد می باشد.

,

جای تعجب نیست که این اسناد معتبر توسط رسانه های خبری جریان اصلی، نیروهای به کار گرفته شده توسط داعش و عناصر فاسد اطلاعاتی غربی  توطئه تلقی می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه