اخبار داغ

8 تیر؛ روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی

سلاح‌های کشتار جمعی و حقوق بشر آمریکایی

سلاح‌های کشتار جمعی و حقوق بشر آمریکایی
وقتی عراق در 27 مهر ماه 1359 با سلاح شیمیایی منطقه جنوب استان خوزستان را در هم کوبید و در مقابل سکوت مجامع سازمان مللی، چهار بار دیگر ظرف یکسال از گاز خردل در سطح وسیع استفاده کرد و مورد هیچ اعتراض سازمان های جهانی قرار نگرفت، جرات یافت تا دهها بار دیگر دین حرکت را تکرار و اعتبار سازمان ملل و ادعاهای دروغین قدرتهای مدعی را به مسخره بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازخبرنگار بلاغ، روز هشتم تیر ماه، سالروز بمباران شیمیایی سردشت، که به روز مبارزه با سلاح های میکروبی و شیمیایی نام گرفت، فرصتی را در هر سال بوجود می‌آورد تا با مروری بر جنایات دشمنان انقلاب اسلامی‌در سال های دفاع مقدس و سپس از آن، به مظلومیت ملت ایران در دفاع از آرمان های انسانی و اسلامی‌شان باز اندیشی شود و با درنگ بر دردهایی را که جانبازان عزیز و باقی ماندگان آن جنایات هولناک تاکنون متحمل شده اند، پی به دروغین بودن ادعاهای پوشالی آمریکا و متحدان او در مبارزه با سلاح های کشتار جمعی برده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,

رژیم عفلقی صدام به یمن همراهی های کامل غرب با او، دهها بار در طول جنگ به طور گسترده از سلاح های شیمایی استفاده کرد و هزاران نفر از مردم غیر نظامی‌را به شهادت رساند، که در این میان، آمار شهداء و مجروحان رزمنده، جای خود دارد.

وجود ده‌ها سند و پروتکل جهانی در ممنوعیت استفاده از سلاح های شیمایی، مانع از کاربرد این سلاح ها توسط رژیم صدام نمی‌شد و غربی ها بویژه آمریکائیان علاوه بر سکوت و حمایت، خود در تامین نیاز های عراق به انواع گاز های کشنده کاملا فعال بوده اند.

همراهی سازمان ملل به اربابی آمریکا با صدام تا به آن حدی رسید که عراق با شهامت هر چه تمام تر اعلام می‌کرد از گاز های خردل و اعصاب (تابون) و پودر سیاه زخم علیه رزمندگان ایرانی استفاده می‌کند.

سندهای انکارناپذیر

ارائه ده‌ها مورد از مناطق شیمیایی شده ایران توسط عراق و تبدیل موارد بر شما این چنینی به صورت سند های رسمی، اگر مورد توجه آمریکائیها قرار نمی‌گرفت، کشتار مردم حلبچه عراق با بجا ماندن 5 هزار کشته از زنان و کودکان غیر نظامی‌عراق، نتوانست مانع واکنش افکار عمومی‌جهانیان شود و حتی در مقابل اعتراضات و راهپیمایی های میلیون ها نفر در کشورها و شهرهای مختلف جهان، آمریکائیها حاضر به تعطیل کردن کارخانه تولید سلاح های شیمیایی سامرای عراق نشده و همچنان به ارسال انواع سلاح های شیمیایی و میکروبی به عراق ادامه می‌دادند.

وی ایکس، سمی‌ترین سلاح شیمیایی، ساربن با قدرت فوق العاده خفگی و فلج کنندگی، گاز خردل، سیاه زخم، بوتولینوم توکسین، که از مرگبارترین سموم شناخته شده می‌باشد، افلاتوکسین و انواع دیگر سلاح های شیمیایی با حمایت های آمریکائیها از طریق شرکت های بین المللی با پیچیده ترین شیوه ها در اختیار صدام قرار داده می‌شد تا علیه رزمندگان جمهوری اسلامی‌ایران به کار گرفته شود.

نتیجه و آثار حقوق بشر آمریکایی

وجود ده‌ها هزار شهید و مجروح سلاح‌های شیمیایی و میکروبی کشورمان و از جمله مازندران، نتیجه همکاری‌های تعیین‌کننده امریکا با صدام بوده که می‌توان از آن به عنوان منشور حقوق بشری امریکا از آن یاد کرد. در واقع، رنجی را که سال‌هاست مجروحان سلاح‌های شیمیایی در کشورمان و عراق می‌کشند، بواسطه تحریک، تشویق و حمایت‌های امریکا از رژیم عفلقی صدام است و مجرم اصلی در این ارتباط، امریکا و مسئولان جنایتکار این شیطان بزرگ هستند.

ایران قربانی بزرگ سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا

سرگرد پاسدار عباس یاری فرمانده گردان جنگ‌های نوین لشکر عملیاتی 25 کربلا به مناسبت سالروز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با تشریح جنایات رژیم بعثی در استفاده از سلاح‌های غیر مجاز در طول جنگ هشت ساله اظهار کرد: دو دهه آخر قرن بیستم شاهد بی‌نظیرترین، گسترده‌ترین و فاجعه‌آمیزترین کاربرد سلاح‌های شیمیایی در جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران بودیم، که از نظر مدت زمان کاربرد، طولانی‌ترین جنگ شیمیایی بر علیه بشریت به شمار می‌رود و آن ده‌ها نوع از عوامل مختلف شیمیایی توسط غرب در اختیار عراق قرار گرفت.

یاری با اشاره به کمک‌های بی‌دریغ استکبار در یاری‌رسانی به عراق در جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: عراق به کمک بیش از 400 شرکت دولتی و خصوصی، مواد اولیه تولید عوامل مخرب شیمیایی را به کارخانجات مخوف سامرا، عکاشه، سلمان پاک، القائم، ال موتا ، فلوجه و ... ارسال و همچنین مستشاران فراوانی را اعزام نمودند تا عراق را در تجهیز و استفاده از این سلاح‌ها تحت تدابیر خاص مساعدت و یاری کنند.

وی در ادامه گفت: و به‌رغم اینکه در قبال مستندات و مدارک و اسناد مصور و مستندی که ایران به جوامع جهانی به خصوص سازمان ملل، شورای امنیت، صلیب سرخ جهانی، کمیته بهداشت جهانی، کمیسیون خلع سلاح شیمیایی و ... ارائه نمود و در خواست رسیدگی، محکومیت و ممانعت از ادامه کاربرد و جنایات ضدبشری آن کشور را داشت، آشکارا از آن کشور - با اتخاذ مواضع خنثی و منفی – حمایت کردند تا آنجا که رژیم بعث گلوی این کشورها را در حمله به کویت فشرد تا آنها به جنایتی که سالیان گذشته از آن انجام دادند اذعان کنند.

فرمانده گردان جنگ‌های نوین لشکر عملیاتی 25 کربلا با بیان اینکه در طول 572 نوبت حملات شیمیایی رژیم بعثی عراق در طی هفت سال، 127 هزار نفر مصدوم شیمیایی به جا ماند، افزود: مازندران با بیش از 250 شهید و حدود 4000 جانباز شیمیایی از استان‌هایی است که آسیب‌دیده‌ترین رزمندگان را از عوارض بمب‌های میکروبی و شیمیایی در کشور داراست.

وی با مظلوم خواندن جانبازان و شهدای شیمیایی در استان بیان کرد: متاسفانه در طول سالیان بعد از جنگ این عزیزان و خانواده‌های معظم‌شان مظلوم واقع شدند بطوری‌که حتی یک یادواره استانی به نام شهدای شیمیایی و جانبازانی که بعد از جنگ و با تحمل دردهای فراوان به درجه رفیع شهادت رسیدند برگزار نشد.
,
,
,
,
,
,
,
, سندهای انکارناپذیر, سندهای انکارناپذیر,
,
,
,
,
,
, نتیجه و آثار حقوق بشر آمریکایی, نتیجه و آثار حقوق بشر آمریکایی,
,
,
,
, ایران قربانی بزرگ سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا, ایران قربانی بزرگ سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه