اخبار داغ

احتمال شیوع نوع جدیدی از آنفلوآنزای مرغی در آذربایجان غربی

احتمال شیوع نوع جدیدی از آنفلوآنزای مرغی در آذربایجان غربی
این ویروس خطرناکترین نوع آنفلوآنزاست که با نام اختصاری h5n1 شناخته می شود و تاکنون یک مورد از ابتلاء به این ویروس در ارومیه نیز مشاهده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سولدوز خبر، از وقتی که اولین مورد ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در ایران مشاهده شد، هشدارهای بی شماری در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی درباره علائم و خطرات این بیماری داده می شود که هنوز هم ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

این ویروس در 15 سال گذشته 900 نفر از هموطنانمان را آلوده کرده و باعث مرگ 144 نفر شده است، به عبارتی یعنی 30درصد مبتلایان در برابر این بیماری کشنده تسلیم مرگ می شوند.

,

هر ساله از اواخر فروردین تا اوایل شهریور، این بیماری در نقاط مختلف کشور عرض اندام می کند و امسال هم علاوه بر ابتلاء حدود 30 نفر به این ویروس خونریزی کننده، 3 نفر تا لحظه تنظیم این خبر جان خودشان را از دست داده اند.

,

بیماری تب کریمه یک بیماری ویروسی حاد و کشنده است که از دام و کنه به انسان منتقل می شود، خوشبختانه تاکنون بیماری در آذربایجان غربی شیوع پیدا نکرده است. از آنجایی که ویروس قابلیت انتقال از انسان به انسان را داراست به همین علت به محض مشاهده نمونه ای از بیماری، فرد بیمار در محیط ایزوله بیمارستانی تحت مراقبت و درمان قرار می گیرد تا پرسنل درمانی، آلوده نشوند.

,

, ,

این ویروس حتی از طریق تماس با خون، گوشت، پوست و حتی بزاق و ادرار حیوان آلوده به انسان منتقل می شود به همین علت مردم باید محصولات گوشتی دارای مهر سازمان دامپزشکی را خریداری کنند.علاوه بر این اگر ویروس تب کریمه کنگو در بدن دام باشد و آن دام ذبح شود، پس از 24 ساعت بر اثر اسید داخل بدن دام از بین می رود.

,

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نقده در گفتگو با خبرنگار سولدوز خبر با اطمینان خاطر از آمادگی تیم های بهداشتی و نظارتی، گفت: شبکه بهداشت و درمان در مورد این بیماری هماهنگی تنگاتنگی با دامپزشکی دارد و تا کنون موردی از این بیماری در نقده گزارش نشده است.

,

بیماری تب کریمه کنگو معمولا شیوع بالایی بین کشاورزان، دامداران و اشخاصی که با دام سروکار دارند، دارد.

,

 

,

احتمال شیوع انفلوانزای فوق حاد پرندگان

, احتمال شیوع انفلوانزای فوق حاد پرندگان,

اما برخی مسئولان دامپزشکی تأیید کرده اند ویروس خطرناکتری در کشور شیوع پیدا کرده که فوق العاده برای انسان و صنعت دامپروری مهم است. این بیماری که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و طیور نام دارد برای انسان بسیار خطرناک و کشنده است.

,

هنوز دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی استان در این خصوص اظهار نظری نکرده اند اما گفته می شود این ویروس خطرناکترین نوع آنفلوآنزاست که با نام اختصاری h5n1 شناخته می شود و تاکنون یک مورد از ابتلاء به این ویروس در ارومیه نیز مشاهده شده است.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه