اخبار داغ

بروجردی در گفتگو با دانا:

توافق باید کاملا شفاف، بدون ابهام و مبتنی بر خطوط قرمز باشد/ تمدید طولانی مدت مذاکرات در دستور کار تیم مذاکره کننده نیست

توافق باید کاملا شفاف، بدون ابهام و مبتنی بر خطوط قرمز باشد/ تمدید طولانی مدت مذاکرات در دستور کار تیم مذاکره کننده نیست
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد لغو تحریم ها در زمان امضای توافق تصریح کرد: اگر آمریکایی ها لغو تحریم را قبول نکنند، توافق انجام نمی شود و تیم مذاکره کننده ما به ایران برخواهند گشت. خواسته ما این است که در موقع امضای توافق، تحریم ها لغو شوند و یکی از اصول ما برای توافق نیز همین است.
[

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص موضوع توافق غیرعلنی و غیرمکتوب میان ایران و گروه 5+1 اظهار داشت: قرار بر این است که هرچه راجع به آن صحبت می شود و توافق می کنند مکتوب گردد و درواقع همه معطلی ها و تمدیدها نیز برای این است که جزئیات توافقات نوشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: آنچه که در این زمینه اهمیت دارد، این است که ما شاهد یک توافق کاملا شفاف، بدون ابهام و مبتنی بر رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی مان باشیم. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری از یک طرف و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی باید تمام ضوابط اعلام شده رعایت گردند و فقط در این صورت است که توافق برای ما قابل قبول است.

,

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد پذیرفتن لغو تحریم‌ها در زمان امضای توافق از سوی آمریکایی‌ها تصریح کرد: طبیعتاً اگر آمریکایی‌ها لغو تحریم را قبول نکنند، توافق انجام نمی‌شود و تیم مذاکره کننده ما به ایران برخواهند گشت. خواسته ما این است که در موقع امضای توافق، تحریم ها لغو شوند و یکی از اصول ما برای توافق نیز همین است.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خواسته قطعی ایران لغو تحریم هاست یا ممکن است تعلیق را هم بپذیرد، اذعان داشت: تأکید ما صرفا بر روی لغو تحریم هاست و موضوع تعلیق در بحث اولیه بود که ما قبول نکردیم.

,

بروجردی در پاسخ به این سؤال که ایران بدنبال لغو همه تحریم ها است و یا فقط تحریم‌های هسته ای مدنظر است، عنوان کرد: مذاکرات در قالب هسته ای است، قاعدتا در همین چارچوب نیز لغو تحریم ها پیگیری و مذاکره می شود و تحریم های قبل از موضوع هسته ای لغو نخواهند شد.

,

این نماینده مجلس در زمینه موضوع PMD نیز بیان داشت: ما در زمینه ابهاماتی که آنها دارند مذاکره می کنیم و این جزء خطوط قرمز ما نیست. خطوط قرمز ما شامل اجازه بازدید از مراکز نظامی، صحبت با دانشمندان هسته ای و نکاتی که صریحا مقام معظم رهبری مطرح کردند، بوده و ما می خواهیم ابهامات آنها را در قالب مذاکرات رفع کنیم.

, PMD,

وی در پاسخ به این سؤال که اگر آمریکایی ها اصرار داشته باشند که برای رفع ابهام، از مراکز نظامی ما نیز بازدید داشته باشند، مجلس چه واکنشی خواهد داشت، گفت: مگر آمریکا پروتکل ندارد، آیا آنها اجازه بازدید از مراکز نظامی را می دهند؟ ما نیز در مجلس صراحتا اعلام کردیم که اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی دهیم.

,

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها درباره احتمال تمدید طولانی مدت مذاکرات اظهار داشت: ما منتظر هستیم ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد، ولی فکر نمی کنم که تمدید طولانی مدت مذاکرات در دستور کار تیم مذاکره کننده ایرانی باشد.

, رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها درباره احتمال تمدید طولانی مدت مذاکرات اظهار داشت: ما منتظر هستیم ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد، ولی فکر نمی کنم که تمدید طولانی مدت مذاکرات در دستور کار تیم مذاکره کننده ایرانی باشد.,

 

,

انتهای پیام//

, انتهای پیام//]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه