اخبار داغ

فقدان پزشک زنان در مناطق محروم

فقدان پزشک زنان در مناطق محروم
علاوه بر تأسیس و تجهیز این مرکز، مذاکراتی با بنیاد برکت انجام گرفته تا داروها به صورت رایگان در اختیار زوج‌های نابارور قرار گیرد که این مسئله می‌تواند کمک بزرگی برای خانواده‌هایی باشد که در آرزوی داشتن فرزند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: ما توانستیم بیمارستان زابل را تبدیل به بیمارستان آموزشی کنیم و این بیمارستان از امسال رزیدنت تخصصی جذب می‌کند. همچنین، مجوز تأسیس اولین مرکز درمان ناباروری در بخش دولتی را برای دانشگاه زابل گرفتیم که این بخش هم‌اکنون در حال تجهیز است و در آینده نزدیک زوج‌های نابارور حتی از استان‌های مجاور می‌توانند برای درمان ناباروری به منطقه ما بیایند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
حلیمه عالی در گفت‌وگو با مهرخانه، با اعلام این خبر افزود: علاوه بر تأسیس و تجهیز این مرکز، مذاکراتی با بنیاد برکت انجام گرفته تا داروها به صورت رایگان در اختیار زوج‌های نابارور قرار گیرد که این مسئله می‌تواند کمک بزرگی برای خانواده‌هایی باشد که در آرزوی داشتن فرزند هستند.
, مهرخانه,
 
,
وی بیان داشت: کلینیکی در منطقه داشتیم که دو، سه سال گذشته تجهیز شده بود، اما به دلیل اختلاف‌نظری که بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت وجود داشت، به بهره‌برداری نمی‌رسید. با پیگیری‌های زیادی که نزد وزیر بهداشت انجام دادم، این مجموعه تبدیل به یک بیمارستان شد و چند ماه است که فعالیت می‌کند. در این بیمارستان در دو بخش چشم و گوش و حلق و بینی هر روز عمل جراحی انجام می‌شود و ما پیگیر هستیم که بخش اطفال آن هم راه‌اندازی شود. کلینیک‌های سرپایی هم در این بیمارستان فعالیت دارند. حداقل در این بیمارستان 100 نفر نیروی تخصصی جذب شده‌اند. دو بیمارستان منطقه هم از زمان دولت دهم در دوران استانداری آقایان آزاد و نارویی به 97 درصد پیشرفت رسیده بود که توانستیم با پیگیری‌های صورت‌گرفته، آنها را به اتمام برسانیم و تجهیز کنیم. یکی از این بیمارستان‌ها در خردادماه با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
,
 
,
مشکل نداشتن سونوگرافیست زن
, مشکل نداشتن سونوگرافیست زن,
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که توانسته‌ایم خانه‌های بهداشت زیادی را بسازیم و خانه‌های بهداشتی که وجود داشت را تکمیل کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم، اظهار داشت: با توجه به طوفان‌های منطقه، از وزارت بهداشت درخواست بودجه‌ای برای تکمیل خانه‌های بهداشت داشتم که آقای وزیر هم با این درخواست موافقت کردند و توانستیم خانه‌های بهداشت را در مقابل طوفان‌ها تجهیز کنیم. یکی دیگر از مشکلات ما در استان، نداشتن سونوگرافیست زن بود که من در این زمینه پیگیری‌های زیادی انجام دادم و حتی معاون وزیر را تهدید کردم و سه بار تا وزارت‌خانه رفتم و سختی‌های زیادی کشیدم؛‌ چون مردم ما متعصب و مؤمن هستند و دوست ندارند پیش پزشک مرد بروند.
,
 
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه