اخبار داغ

استاد دانشگاه:

همانطور که نگران مذاکرات هسته ای هستیم باید نگران کاهش شتاب علمی کشور باشیم

همانطور که نگران مذاکرات هسته ای هستیم باید نگران کاهش شتاب علمی کشور باشیم
یک استاد دانشگاه اظهار داشت: امروز همان گونه که مذاکرات هسته ای و سرنوشت آن موجب نگرانی ملت ایران شده است؛ که دغدغه های مربوط به کاهش شتاب علمی کشور و عدم تحول در علوم انسانی حتی از مذاکرات هم باید شدیدتر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا میکائیل جمال پور، عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با ائل و در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش شتاب علمی کشورمان اظهار داشت: در مورد رشته های علوم انسانی نه تنها در سال های اخیر رشدی مشاهده نمی شود بلکه شاهد افت نیز هستیم و این افت در دانشگاه ها مشهود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: وضعیت رشته های علوم انسانی در دانشگاه ها  نگران کننده است و امروز همان گونه که مذاکرات هسته ای و سرنوشت آن موجب نگرانی ملت ایران شده است؛ شخصا ادعا می کنم که دغدغه های مربوط به علوم انسانی در جامعه حتی از مذاکرات هم باید شدیدتر باشد.

,

این استاد بسیجی، با اشاره به اینکه  علی رغم وجود نهادهایی چون شورای انقلاب فرهنگی باز هم علوم انسانی در دانشگاه ها حال و هوای غربی دارد، تاکید کرد: در علوم انسانی دانشگاه های کشور حال و هوای غربی به حال و هوای اسلامی سایه افکنده است و این حقیقت تلخ نشان می دهد که در این زمینه آن گونه که باید و شاید کار نشده است.

,

جمال پوردر ادامه اظهار داشت: بنده به عنوان فرد دانشگاهی می گویم که وضع کاملا نگران کننده است و باید به فکر ایجاد تحولی در علوم انسانی باشیم.

,

وی با ارائه راهکارهایی جهت برون رفت از این مشکل تشریح کرد: اصلاح متون درسی یکی از راهکارهایی است که برای برون رفت از وضعیت نگران کننده علوم انسانی مورد نیاز است، کاملا باید در این متون تجدیدنظر شود اما در کنار اصلاح متون باید به ترتیب اساتید و کادر مرتبط آموزشی دارای احاطه و اشراف نسبت به علوم انسانی ایرانی-اسلامی پرداخت.

,

این استاد دانشگاه هم چنین گفت: روش تدریس علوم انسانی نیز باید در دانشگاه ها اصلاح شود. ما اکنون شدیدا نیازمند متدلوژی علوم انسانی در دانشگاه های جمهوری اسلامی هستیم چرا که باید روش شناسی مربوط هم وجود داشته باشد تا بتوانیم با کنار هم قرار دادن این سه مولفه از این اوضاع وخیم خارج شویم.

,

جمال پور با بیان اینکه تربیت دانشجویان فله ای در همه دانشگاه ها بدون عمق علمی ضربه زدن به پیکر علوم انسانی است، تاکید کرد: اگر علوم انسانی آسیب ببیند پایه تمامی علوم دیگر نیز از این آسیب در امان نخواهد بود و علم و دانش دچار بحران جدی خواهد شد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه