اخبار داغ

سرقت زنجیره‌ای موتور پمپ‌های کشاورزی در جویبار

سرقت زنجیره‌ای موتور پمپ‌های کشاورزی در جویبار
شنیده‌ها حاکی از آن است که بیش از 10 موتور پمپ کشاورزی در جویبار به سرقت رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از جویباران، شهرستان جویبار به عنوان یکی از شهرستان‌های حاصلخیز استان مازندران دارای زمین‌های متعدد کشاورزی است که برنج به عنوان یکی از بزرگترین تولیدات کشاورزی این شهرستان در این زمین‌ها کشت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جویباران,

امسال به دلیل کاهش بارندگی و پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی، کشاورزان این منطقه دچار مشکلات فراوانی شده‌اند، به‌طوری که در بسیاری از مناطق شهرستان جویبار تعداد زیادی از زمین‌ها دچار خشکسالی شده‌اند.

اما موضوع بحث ما کمبود آب نیست، بلکه کاهش امنیت روانی کشاورزان و ایجاد دغدغه و نگرانی جدیدی به دلیل سرقت‌های متعدد موتور‌های پمپ آب در زمین‌های کشاورزی است.

در همین دو روز گذشته شایعات زیادی در مورد سرقت تعداد زیادی از موتور‌های کشاورزی در یکی از روستاهای بخش گیلخواران جویبار به گوش رسیده است. این شنیده‌ها حاکی از آن است که بیش از 10 موتور پمپ کشاورزی از نوار ساحلی روستای نفت‌چال گیلخواران به سرقت رفته که متاسفانه موجی از نگرانی‌ها را در دل کشاورزان این منطقه ایجاد کرده است.

به‌گونه‌ای که برخی از کشاورزان برای اینکه از سرقت موتور‌ پمپ زمین‌های خود در امان بمانند مجبور هستند، شب تا صبح را بیدار بمانند و از زمین‌های خود نگهبانی کنند.

یکی از همین کشاورزان طی گفت‌وگویی اظهار کرد: متاسفانه خبر سرقت این موتور‌ها شب را برای ما از بین برده است و ما مجبوریم تا صبح نگهبانی بدهیم تا این دزدی‌ها یقه ما را نگیرد.

وی افزود: کمبود آب و شدت زیاد گرما از یک طرف و وجود این سرقت‌ها در طرف دیگر، ما را از کشت برنج پشیمان کرده است.

این کشاورز تصریح کرد: امیدواریم نیروی انتظامی و مسئولان اینگونه سرقت‌ها را کاهش بدهند تا ما هم با خیال راحت به کشاورزی خود بپردازیم.

بعد از شنیدن این سرقت به سراغ بخشدار گیلخواران رفتیم و از وی در مورد این سرقت و کارهای انجام شده در زمینه کاهش سرقت موتور‌های کشاورزی سوالاتی را مطرح کردیم.

ناصر اصغری با بیان اینکه هیچگونه خبری در مورد سرقت این تعداد موتور کشاورزی به دست ما نرسیده است، گفت: بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم چرا که هیچ‌گونه خبر و گزارشی در مورد سرقت 10 موتور کشاورزی به دست ما نرسیده است.

وی افزود: طی جلسات متعددی که در کمیته امنیت شهرستان برگزار شد، قرار بر این شد تا امنیت محلات بخش گیلخواران بر عهده پایگاه‌های بسیج قرار بگیرد.

بخشدار گیل خواران تأکید کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح، تنش‌ها و سرقت‌ها بسیار کاهش یافته است و این خبر شایعه‌ای بیش نیست.

گفتنی است بخشدار گیلخواران در حالی این موضوع را تکذیب کرده است که از دو روز گذشته موجی از نگرانی‌ها بر دل کشاورزان روستا‌های نفت‌چال، انبارسر، گلدشت و ... سایه افکنده و در کنار مشکل کمبود آب این موضوع را نیز دغدغه‌ای برای آنها کرده است.

سرهنگ سیدرحمان رضازاده فرمانده انتظامی جویبار نیز طی گفت‌وگویی، راه‌اندازی طرح نگهبان محله را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: اگر موضوع نگهبان محله در دستور کار قرار بگیرد، بسیاری از مشکلات سرقت‌ها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به فصل کشاورزی، گشت‌های ما برای جلوگیری از سرقت‌ها به صورت شبانه‌روز فعال هستند.

رضازاده تأکید کرد: از ابتدای سال جاری، بیش از 20 دستگاه از ادوات کشاورزی به سرقت رفته توسط نیروهای ما کشف و به مالکان تحویل داده شد.

با همه این اوصاف مشکلات کمبود آب به اندازه کافی دغدغه‌های بسیاری را برای کشاورزان جویباری به وجود آورده است و بروز دغدغه‌ای جدید به نام سرقت موتور‌های پمپ می‌تواند نوعی اختلال را در زندگی این مردم عزیز به وجود آورد.

لذا لازم است تا مسئولان شهرستان جویبار با بررسی دقیق، صحت و سقم ماجرای سرقت بیش از 10 موتور پمپ در یکی از روستاهای این شهرستان را به‌دست آورند و با ارائه اطلاعاتی درست این موج نگرانی را در بین مردم و کشاورزان زحمت‌کش کاهش دهند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه