اخبار داغ

سرکرده النصره در ادلب ترور شد

سرکرده النصره در ادلب ترور شد
منابع محلی در شهر ادلب، مرکز استانی به این نام در شمال غربی سوریه اعلام کردند: ساعتی پیش افراد مسلح ناشناس «محمد یوسف عاصی»، یکی از سرکردگان گروه تکفیری «جبهه النصره» را در این شهر ترور کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، منابع محلی در شهر ادلب، مرکز استانی به این نام در شمال غربی سوریه اعلام کردند: ساعتی پیش افراد مسلح ناشناس «محمد یوسف عاصی»، یکی از سرکردگان گروه تکفیری «جبهه النصره» را در این شهر ترور کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این منابع افزودند: پس از اعلام خبر ترور این سرکرده جبهه النصره صدای شلیک‌های بسیاری از داخل شهر به گوش رسیده است، اما دلیل آن هنوز اعلام نشده است.

,

جبهه النصره درحالی در معرض ترور یکی از سرکردگانش در شهر ادلب قرار می‌گیرد که این روزها شرایط بسیار سختی را در مناطق تحت تصرفش در استان ادلب سپری می‌کند.

,

سه روز پیش عملیات انتحاری که در یکی از مساجد شهر اریحا علیه عناصر این گروه که اغلب سرکردگان و فرماندهان نظامی النصره بودند، را در برمی‌گرفت، کشته شدن 60 سرکرده و عنصر مسلح این گروه را درپی داشت.

,

ده روز پیش نیز شهرهای «ادلب»، «سلقین» و «بنش» و شهرک «کفرومه»، در ریف ادلب شاهد برگزاری تظاهرات مردمی علیه جبهه النصره بود. ساکنان این مناطق به احتکار سوخت و مواد غذایی توسط گروه جبهه النصره اعتراض داشتند.

,

از سوی دیگر، عدم پرداخت حقوق کارمندان توسط دولت سوریه موجب کمبود و نقص نقدینگی در مناطق مختلف استان ادلب شده است و آنچه این بحران را تشدید کرده، ناتوانی النصره در ارائه جایگزین مناسب برای لیره سوریه است که بحران مالی بزرگی را در استان ایجاد کرده و اعتراض‌هایی را در صفوف عناصر النصره به دنبال داشته است.

,

هرج و مرج، فقر شدید، تجاوز، اعدام، بازداشت خودسرانه، سرقت و غارت و چپاول هزاران خانه صبغه غالب بر شهر ادلب از زمان تصرف بدست جبهه النصره اواخر مارس گذشته است.

,

این شرایط حتی عناصر النصره را نیز درپی داشته و زبان آنها را به اعتراض و افشای حقیقت جاری در این شهر گشوده است. ساکنان این شهر از نبود ساده‌ترین و اساسی‌ترین مایحتاج معیشتی در ادلب سخن می‌گویند. این موضوع موجب شده تا عناصر النصره تحت عنوان غنیمت‌ جنگ خانه‌های مردم را تاراج کنند.

,

کمبود سوخت بزرگ‌ترین معضلی است که ادلب هم اکنون با آن مواجه است و موجب شده نه تنها قیمت آن افزایش یابد، بلکه بر قیمت نان نیز تاثیر بگذارد، علاوه بر اینکه بسیاری از نانوایی‌های شهر به دلیل نداشتن سوخت تعطیل شده‌اند.

,

خانه‌های شخصیت‌های مهم و متمول شهر هم اکنون توسط سرکردگان سعودی و چچنی النصره تصرف شده و شمار زیادی از عناصر مسلح شهر که در تصرف آن به النصره کمک کرده بودند، به دلیل اعتراض به غارت خانه‌های خانواده‌ها و بستگانشان بازداشت شده‌اند.

,

هم اکنون روزی نیست که اعدامی در شهر صورت نگیرد و زندان مرکزی ادلب مملو از اهالی شهر است که در میان آنها زنان هم مشاهده می‌شوند. با فرا رسیدن شب ادلب به شهر ارواح تبدیل می‌شود و این سکوت وحشت‌آور را تنها صدای تیراندازی‌هایی که هر از چندگاهی صورت می‌گیرد، می‌شکند.

,

در همان هفته اول تصرف شهر ادلب دستگاه‌ها و ماشین آلات تمام کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی ادلب توسط النصره از طریق گذرگاه مرزی باب الهوی به ترکیه منتقل شد.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه