اخبار داغ

طرح ۷ ماده‌ای سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن

طرح ۷ ماده‌ای سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن که روز یکشنبه وارد این کشور شده است، از طرح هفت ماده‌ای خود برای توقف جنگ در یمن خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشرق، به نقل از «النشره»، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن در سفر خود به «صنعا» با مقامات جنبش «انصار الله» و دیگر احزاب سیاسی یمن درباره نحوه اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت، گفت‌وگو خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق این گزارش، این مقام سازمان ملل در دیدار با حزب «کنگره مردمی» به ریاست «علی عبدالله صالح» دیکتاتور سابق یمن اعلام کرد که طرحی هفت ماده ای(شامل هفت بند) برای آتش‌بس در یمن در اختیار دارد.

,

وی به محتوای این بند‌ها اشاره ای نکرد. نماینده ویژه سازمان ملل، روز یکشنبه پس از ورود به صنعا گفته بود «با توجه به شرایط اسفناک و فاجعه‌بار در مناطق مختلف یمن و شرایط بسیار دشواری که مردم این کشور دارند، تلاش خواهم کرد با نمایندگان طرف‌های درگیر در این کشور به یک توافق فوری برای برقراری آتش‌بس انسانی موقت برسم.»

,

گفت‌وگوهای ماه گذشته نمایندگان احزاب و طیف‌های سیاسی مختلف یمن در ژنو با وساطت و نظارت سازمان ملل به شکست انجامید و طرف‌های درگیر نتوانستند به توافقی درباره حل سیاسی بحران داخلی این کشور برسند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه