اخبار داغ

وضعیت بحرانی گردشگری در ترکیه

وضعیت بحرانی گردشگری در ترکیه
گردشگری ترکیه به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تأمین ارز خارجی مورد نیاز این کشور طی ماه های گذشته شرایط ناامید کننده ای را تجربه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از فارس بخش گردشگری ترکیه به دلیل بحران های موجود در این بخش سال جاری را سال بحران نامیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر همین اساس، در حالی که طی سال های گذشته، بخش گردشگری ترکیه روند رو به رشدی را طی می کرده است اما طی سال جاری این بخش با بحران های قابل توجه و تأثیرگذاری روبرو شده است.

,

بخش گردشگری ترکیه نه تنها در مورد افزایش اشتغال در این کشور و همچنین ایجاد ارزش افزوده و ارائه خدمات نقش مهمی ایفا می کند بلکه از جمله مهمترین بخش ها برای تأمین ارز این کشور و کاهش کسری تجاری آن محسوب می شود.

,

به طور کلی دو دلیل به عنوان اصلی ترین عوامل رکود بخش گردشگری ترکیه شناخته شده اند.

,

اولین دلیل، کاهش قیمت نفت، و در نتیجه کاهش ارزش روبل روسیه و متعاقبا کاهش تعداد گردشگران روسی در ترکیه بود که دومین تعداد گردشگران ورودی به ترکیه را تشکیل می دادند.

,

از سوی دیگر دخالت این کشور در کشورهای همسایه و حمایت از تروریست های سوری از جمله داعش، نام این کشور را طی سال های گذشته با تروریسم عجین کرده است.

,

همین امر باعث شده است که در کنار افزایش ناامنی در ترکیه گزارشاتی با موضوعات " به ترکیه سفر نکنید" در مطبوعات جهان گسترش یابد که اولین این گزارشات در انگلیس منتشر شد.

,

از سوی دیگر رکود این بخش باعث شده است که حجم قابل توجهی از اشتغال موجود در آن از بین برود و فعالین این بخش به جای استخدام نیروهای بیشتر در فصل تابستان به عنوان فصل پیک سفر به ترکیه، اقدام به تعدیل نیروهای خود کنند.

,

بسیاری از این فعالین که از بانک ها و یا سرمایه داران وام دریافت کرده اند نیز اقدام به فروش تجهیزات و دارایی های خود برای بازپرداخت این وام ها کرده اند.

,

از سوی دیگر قیمت خدمات و مواد غذایی در بسیاری از مکان های گردشگری ترکیه بسیار بالاتر از حد انتظار است به گونه ای که گردشگران برای دریافت یک لیوان چای باید در شهر بادروم مبلغی معادل 18 هزار تومان را پرداخت کنند.

,

در حال حاضر آلمان و روسیه بیشترین تعداد گردشگران به مقصد ترکیه را دارند و ترکیه در تلاش است تا بازار خود را در میان اتباع این دو کشور از دست ندهد.

,

رئیس انجمن هتلداران استانبول، معتقد است که از دست رفتن بخش گردشگری ترکیه برای دولت این کشور از اهمیت خاصی برخوردار نیست و دولت اهمیت قابل توجهی به این مسئله نمی دهد.

,

بنا به گفته این مقام استانبول، تعداد هتل های فروشی در استانبول به شدت افزایش یافته است و هر لحظه احتمال آغاز تعدیل نیرو در بخش گردشگری این کشور نیز وجود دارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه