اخبار داغ

شکنجه و آزار 95 هزارکودک آمریکایی در زندان های بزرگسالان

شکنجه و آزار 95 هزارکودک آمریکایی در زندان های بزرگسالان
شمار زیادی از کودکان آمریکایی در شرایطی به همراه بزرگسالان بزهکار در زندان های آمریکا به سر می برند که در معرض آزار و اذیت و سوء استفاده های جنسی قرار دارند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا کودکان زندانی در ندامتگاه های آمریکایی که اغلب آنان را سیاهپوستان تشکیل می دهند، توسط زندانیان بزرگسال و کارکنان زندان مورد سوء استفاده قرار گرفته ویا  مجبور به تحمل شرایط وحشتناک سلول های انفرادی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا ,

سایت خبری آلترنت با اعلام این مطلب نوشت، هرچند در ماه گذشته آمریکا شاهد خودکشی «کالیف برودر» نوجوان سیاهپوست آمریکایی بود که بدون محاکمه به مدت سه سال در زندان جزیره «ریکرز» به سر می برد و بارها و بارها توسط زندان بانان و دیگر زندانیان مورد ضرب وشتم قرار گرفته بود، اما این امر سبب نشد تا مقامات آمریکایی برای 95هزار زندانی کودک و نوجوانی که در زندان های بزرگسالان محبوس هستند چاره ای بیاندیشند و یا به 75 هزار کودکی که در حال حاضر پشت میله های زندان در ندامتگاه های نوجوانان، جایی که حبس انفرادی امری عادی محسوب می شوند، توجهی داشته باشند.

,

به نوشته این سایت، نزدیک به 2 هزار و ششصد کودک زندانی که به نسبت نامتناسبی اکثریت آنان را سیاه پوستان تشکیل می دهند، به اتهام ارتکاب به جرم هایی که در سنین بسیار پایین مرتکب شده اند، محکوم به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط هستند، تا حدی که نشریه هافیتنگتن پست اخیرا درمورد سوء استفاده های وحشتناک از این کودکان در زندان های میشیگان گزراشی نوشته است که جزئیات این گزارش بیانگرحوادث بسیار تعجب آور است.

,

دراین گزارش ماجرای «جیمی» یک نوجوان هفده ساله سیاهپوست آمده است که به جرم حمله به دوست خود وآسیب زدن به اموال شخصی وی، هرچند خود این اتهام را رد می کند، محکوم به تحمل شش ماه حبس شد و در حالی که در زندان به سر می برد به اتهام آنچه دادگاه آن را « نگاه تهدید آمیز» به زندان بانان نامید، به 5 سال حبس در زندان بزرگسالان محکوم شد.به همراه ذکر این ماجرا هافینگتن پست ویدئوی بسیار ناراحت کننده ای را منتشر کرده است که پس از آنچه «نگاه تهدید آمیز جیمی» نامیده شده ، زندان بانان وی را به صورت وحشتناکی روی زمین انداخته و با ماسک مرطوب به سرو صورت وی فشارآورده و راه تنفس وی را می گیرند به صورتیکه جیمی التماس می کند:«خواهش می کنم این کار را نکنید، نمی توانم نفس بکشم».

,

 جیمی که در حال حاضر بیست ساله است ، طی دوران حبس خود با سه زندانی بزرگسال هم سلول بوده است.وی با بزرگسالان استحمام می کرد و با آنها در حیاط به پیاده روی مشغول می شد.این در حالی است که در آمریکا افراد زیر سن قانونی برای رفتن به مسافرت نیاز به اجازه والدین خود دارند، چگونه است که زندگی با بزرگسالان دریک فضای خصوصی برای یک دختر هفده ساله مجاز شمرده شده است؟

,

در ادامه گزارش هافینگتن پست این سوال مطرح شده است که چرا جیمی در زندان بزرگسالان بوده و اصلا چه لزومی داشته وی با این اتهام واهی در زندان باشد؟ یک وکیل مدافع از دیترویت در پاسخ به این پرسش گفت:« بی سابقه است که نوجوانان سفید پوست با چنین اتهامی در زندان حبس شوند، به طور معمول چنین افرادی خدمات اجتماعی دریافت می کنند، اما موضوع اینجاست که جیمی سیاهپوست است و از اهالی دیترویت، وبه نظر می رسد خشونت در صدور حکم تنها در مورد سایر کودکان و نوجوانان سیاهپوست وجود دارد».

,

آلترنت نوشت، در میشیگان تنها 18 درصد جامعه را نوجوانان سیاهپوست تشکیل می دهند در حالیکه 59 در صد نوجوانان زیر 16 سالی که مرتکب جرمی شده باشند به عنوان بزگسال محاکمه می شوند.هرچند علاوه بر نژاد عوامل دیگری مانند فقر و نیز دارا نبودن فرصتهای خوب اجتماعی و عدم حضور در مدارس خوب، در محاکمه سخت گیرانه نوجوانان سیاهپوست مؤثر است.

,

هافینگتن پست با اشاره به خودکشی «کالیف برودر» که پس از آزادی بدون محاکمه در خانه مادری، خود را حلق آویز کرد، با ذکر این مطلب که«راند پل»  سناتور کنتاکی در این مورد اظهار داشته است که « عدالت برای کودکان و نوجوانان سفید پوست و سیاه پوست به طور یکسان رعایت نمی شود» نوشت، این امر هنگام صدور حکم به وضوح دیده می شود، به طوریکه یافته های یک مطالعه ملی نشان می دهد که طی یک سال کودکان سیاه پوست تقریبا ده برابر کودکان سفید پوست به تحمل حبس در زندان های بزرگسالان محکوم شده اند تا جایی که در سالهای 2010 تا 2012 از میان 257 کودکی که در شیکاگو به عنوان بزرگسال تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند تنها یک نفر آنان سفید پوست بوده است.

,

آلترنت نوشت، طی دوران حبس «جیمی» و «برودر» بارها اقدام به خودکشی کرده اند، هرچند گزارش هافینگتن پست، گویا بود اما آیا فشار جامعه خواهد توانست به صدور حکم برای خاطیان نوجوان با عنوان بزرگسال پایان دهد؟ داستان هایی مانند ماجرای جیمی باید آمریکایی ها رابا این پرسش ها رو به رو می کند::

,

چرا 62 در صد جوانانی که در دادگاه های بزرگسالان محاکمه می شوند، سیاهپوست هستند؟

,

چرا سیاهپوستان نوجوان 9 برابر سفید پوستان نوجوان به حبس در زندان بزرگسالان محکوم می شوند؟

,

چرا به گفته هافینگتن پست، از سال 2010 تا 2012 از میان 257 نوجوانی که به عنوان بزرگسال محاکمه شدند تنها یک نفر آنان سفید پوست بوده است؟

,

چرا فلوریدا در انتقال نوجوانان به زندان های بزرگسالان پیش قدم است؟ چرا نوجوانان سیاه پوست بیشترین تعداد این انتقالات را شامل می شوند؟

,

چرا مدارس آمریکا 27 درصد نوجوانان سیاه پوست را برای اقدامات انظباطی به پلیس معرفی می کند در حالیکه تنها 16 درصد دانش آموزان مدارس را نوجوانان سیاهپوست تشکیل می دهد؟(عملکردی که به «مسیر مدرسه به زندان» مشهور شده است)

,

چرا بیش از نیمی از کودکان پیش دبستانی که از تحصیل از مدرسه تعلیق می شوند (و اغلب چهار ساله هستند)، سیاه پوست هستند در حالیکه تنها 18 درصد جمعیت کودکان را تشکیل می دهند.

,

آلترنت با ذکر اینکه مجرم تلقی کردن کودکان و نوجوانان سیاهپوست حتی پیش از آنکه به زندان بیفتند آغاز می شود ، به نقل ازالکساندرا بافت، جرم شناس اجتماعی نوشت :«مدارس جوامع سیاهپوست به طور فزاینده ای به نهاد های عدالت کیفری تبدیل شده است، افسران پلیس در راهرو های مدارس قدم می زنند و اولین برخورد با کودکانی که نظم مدرسه را به هم زده اند، فراخواندن پلیس به کلاس است». وی با اعلام این مطلب که همین کودکان هستند که دچار نیرنگ سیستم عدالت کیفری می شوند، سیستمی که تمایل دارد این افراد را به عنوان مجرمین آینده معرفی کند، افزود:« ما می دانیم که تعصب نژادی یک مسئله فراگیر و سیستماتیک در میان نیروی پلیس در سراسر آمریکا است.بنابراین احتمال اینکه نوجوانان سیاه پوست و دیگر رنگین پوستان به دلیل « نگاه مشکوک» و «اقدام مشکوک» یا «نگاه تهدید آمیز» مورد محاکمه قرار بگیرند بسیار است.

,

این سایت می افزاید، این مطلب را نیز به این حقیقت اضافه کنید که کودکان و نوجوانان سیاه پوست، هر چه بزرگتر می شوند نسبت به همسالان سفید پوست خود مورد بد فهمی ها و کج فهمی های بیشتری قرار می گیرند.

,

به گفته مافت کودکان سیاه پوست، به ندرت توسط موسسات به عنوان کودک تلقی می شوند، وی می افزاید:«ما این طرزتلقی را در مورد «تمیر رایس» شاهد بودیم.هرگز به ذهن افسران پلیس خطور نکرد که تمیر تنها یک پسر بچه است که در حال بازی با اسلحه اسباب بازی خود است و این امر موجب شد تا توسط شلیک افسر پلیس کشته شود. همین تصور موجب می شود که هنگام حضور کودکان و نوجوانان سیاهپوست در دادگاه احتمال اینکه آنان حکم حبس درزندان بزرگسالان را دریافت کنند بسیار زیاد باشد.کودکان سیاهپوست اساسا از کودکی خود محروم شده اند و این امر عواقب مخربی بر زندگی آنان داشته است.

,

به نوشته آلترنت، گزارشاتی مانند گزارش هافینگتن پست، بارها ارائه شده است اما اقدامات بسیار اندکی در جهت معکوس کردن سیاست هایی که افرادی مانند «جیمی» را پشت میله های زندان نگه می دارد و یا به افرادی مانند «کالیف برودر» را حتی پس از آزادی از زندان در معرض آسیب های شدید روانی و جسمی قرار می دهد، صورت گرفته است.

,

آلترنت می افزاید، باهیچ کودک بزهکاری از هر نژادی که باشد، نباید به عنوان یک بزگسال برخورد شود. اما آنچنان که داده ها و تحقیقات به وضوح نشان می دهند، اغلب کودکانی که در آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و زندانی می شوند سیاه پوست هستند.قدمت این روند به دهه 70 برمی گردد، هنگامی که تشنج نژادپرستی، سیاه پوستان را افرادی بی قانون و شرور نامید.

,

خلیل ال براون دین، استاد علوم سیاسی دانشگاه کوئینی پیاک که در تحقیقات خود بر چگونگی نقش سیاست و نژاد بر تصمیم گیری های سیستم عدالت کیفری تمرکز دارد، در مصاحبه با آلترنت گفت:«تعصب نژادی که در حال ایفای نقش در سیستم عدالت کیفری آمریکا است، یک مشکل ساختاری می باشد» وی افزود:«گونه ای از تعصب که هنگام بیرون کشیدن یک دخترچهارده ساله از استخر و به زمین کوبیدن وی، آشکارا قابل مشاهده است، اتفاقی که در ماه ژوئن سال جاری، اهالی مک کین را در شوک فرو برد.از منظر سیاسی سوال مهم این است که چه کسی از منافع این نوجوانان دفاع می کند؟ پاسخ اینجاست که هرچند کودکان و نوجوانان نمی توانند در رأی گیری ها شرکت کنند ، اما والدینشان می توانند. بنابراین اگر والدین ظرفیت مدنی کافی  برای ایستادگی در مقابل قاضی و متقاعد کردن او برای آزادی مشروط را نداشته باشند یا ظرفیت اقتصادی لازم برای گرفتن یک وکیل یا درمانگر ، شانس کودک یا نوجوان محکوم، برای رهایی از سیستم عدالت کیفری به پایان رسیده است.

,

آلترنت در پایان با ایراد یک سوال اساسی می گوید،آگرسفید پوستان آمریکایی، سیاست مداران، رأی دهندگان  و افرادی که قدرت اعمال فشاربر سیاست و سیاسیون را دارند، چشمان خود را بر روی اتفاقاتی که برای اهالی نیویورک می افتد، بگشایند و شاهد خود کشی جوان 21 ساله ای که مثل فرزند خود آنان بود و پس از اینکه در زندان مورد سوء استفاده قرارگرفت خودرا به دار آویخت، باشند یا ویدئویی را که نشان می دهد یک دختر نوجوان که جای دختر آنان است، تحت فشار با یک ماسک ، برای نفس کشیدن التماس می کند، مشاهده کنند، آیا تغییرات معنا داری در این کشور ایجاد خواهد شد؟

,

انچه واضح است اینکه کودکان و نوجوانان سیاه پوست آمریکایی به صورت نامتناسبی نسبت به همسالان سفید پوستان خود مورد آزار قرار می گیرند و به نظر نمی رسد کسانی که در موضع قدرت هستند، اهمیتی به این ماجرا بدهند.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه