اخبار داغ

مدیر جهادکشاورزی کلات:

از کاشت درختان میوه مقاوم به خشکی دراراضی شیبدار شهرستان خبرداد

از کاشت درختان میوه مقاوم به خشکی دراراضی شیبدار شهرستان خبرداد
مدیر جهادکشاورزی کلات گفت: در فرآیند توسعه روستائی این شهرستان، توسعه باغات بعنوان یکی از برنامه های بومی ومنطقه ای راه تحقق بسیاری از آمال و اهداف اجتماعی و اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از کلات نادر، حسین محمدی رئیس جهادکشاورزی گفت: برنامه ریزی منطقه ای توسعه باغات و گیاهان داروئی توسط نیروهای فنی و آشنای این مدیریت صورت گرفته و مسیر اداری آن از پایین به بالا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلات نادر,

وی  افزود: طرح  توسعه باغات شهرستان کلات درون زا و انعکاس مشکلات واقعی مناطق مختلف شهرستان است و در واقع مشکلات مناطق و خواسته های مردم این نواحی است که بصورت طرح  توسعه باغات و گیاهان داروئی بروز و نمود یافته است.

,

مدیرجهادکشاورزی گفت : طرح احداث باغ های دیم در زمین های شیب دار حوزه های آبخیز شهرستان کلات  دارای چشم انداز و افق های درازمدت می باشد و مبتنی بر داده های عینی است و برنامه جامع و درازمدت و راهنمای عمل برای نسل های آینده مردم این ناحیه می باشد.

,

وی با اشاره به ویژگی های این طرح گفت:  این طرح با اندیشه پیشرفت و تحول با کشاورزی اقتصادی و نگاه به آینده تدوین شده است و در اجرای این طرح از منابع و سرمایه های انسانی  روستاهای محل اجرای طرح استفاده خواهد شد و براساس امکانات موجود در این روستاهامی باشد.
مدیرجهادکشاورزی کلات گفت: بیشتر اکوسیستم های طبیعی شهرستان کلات در اراضی شیبدار واقع است. این اکوسیستم ها بطرق مختلف تخریب شده اند، لذا در این شهرستان آمایش سرزمین و نحوه کاربرد زمین و آب برای توسعه باید دارای چشم انداز و افق زیست محیطی باشد.
وی ابراز کرد : بطورکلی در  شهرستان کلات طراحی و اجرائی طرح هائی چند وجهی که دارای ابعاد و نتایج مختلف هستند، حیاتی و مبرم می باشند. وی گفت: بعنوان مثال طرح پیشنهاد توسعه باغهای دیم و کشت گیاهان داروئی  نمونه ای از طرح هائی است که به باروری و تقویت اکوسیستم های مناطق مختلف شهرستان کمک می کند و باعث ایجاد و تقویت اخلاق کار و خلاقیت در روال های طبیعی و متوازن چرخه حیات اجتماعی مناطقی که طرح اجرا می گردد؛ خواهد شد.

,
,
,

محمدی در پایان گفت: با برشمردن برخی از ویژگی های محدوده اقلیمی مورد نظر، گونه های گیاهی منتخب برای اجرای طرح در زمین های شیبدار و تپه ماهورها گونه های سازگار انگور، پسته، انجیر و عناب و گیاهان داروئی چند ساله است.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه