اخبار داغ

نماینده کشاورزان اصفهان در شورای هماهنگی زاینده رود:

ساماندهی بالا دست رودخانه چشم به راه عملیاتی شدن/ احیای کشاورزی، گاو خونی را زندگی می بخشد

ساماندهی بالا دست رودخانه چشم به راه عملیاتی شدن/ احیای کشاورزی، گاو خونی را زندگی می بخشد
مهدی بصیری گفت: اگر پساب به طول کامل تسویه نشود و دردی را از تالاب دوا نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نماینده کشاورزان استان اصفهان در شورای هماهنگی زاینده رود در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به مصوبات شورای عالی آب و عدم اجرای کامل آن گفت: مسئولان استان اصفهان باید برای مردم در خصوص اجرای مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب و میزان عملیاتی شدن آن طی یک سال اخیر توضیحات لازم را ارائه دهند تا کشاورزان آگاهی کافی در این خصوص بدست آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

مهدی بصیری با توجه به ورود پساب به تالاب گاو خونی اظهار کرد: در قسمتی از مصوبه شورای عالی آب ذکر شد که پساب صرف صنعت شده و میزان آب زلال رودخانه از صنعت خارج شود و لیکن تا کنون این اتفاق صورت نگرفته و پساب به سمت تالاب حرکت کرد.

,

وی افزود: تالاب مامن پرندگان مهاجر است و اگر پساب ورودی تالاب به درستی تسویه نشود مسلما خطرات بسیاری را به بار می آورد.

,

بصیری جلوگیری از برداشت های غیر مجاز را از عواملی عنوان کرد که مسئولان ذیربط باید نسبت به آن با جدیت وارد عمل شوند و تصریح کرد: تلاش مردم شرق اصفهان با همکاری مسئولان در ساماندهی بخشی از رودخانه قابل تحسین است ولی کافی نیست و مسئولان باید به صورت قاطع در ساماندهی رودخانه در بالا دست و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز وارد عمل شوند.

,

وی برداشت های جدید از رودخانه عدم اجرای مصوبات شورای عالی آب و عدم ساماندهی رودخانه در بالادست را از عوامل عدم احیای زاینده رود عنوان و گفت: مسلما با احیای زاینده رود از بالا دست تا پایین دست کشاورزی احیا می شود و همچنین عاملی در زنده شدن تالاب بین اصلی گاوخونی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه