اخبار داغ

میوه هایی با این رنگ در تسریع روند درمان کبد چرب مؤثرند

میوه هایی با این رنگ در تسریع روند درمان کبد چرب مؤثرند
انباشته‌ شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌تواند به التهاب این سلول‌ها منجر شود. کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی‌ها در بدن دارد. در صورت بروز اختلال در آن، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از جام نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، چربی موجود در غذاها یکی از دلایل بیماری کبد چرب غیرالکلی محسوب می‌شود. به نظر می‌ رسد ورود بی‌ رویه‌ی چربی‌ها به درون کبد، زمینه‌ساز این بیماری است؛ وقتی کبد توانایی تنظیم جذب چربی‌ها را از دست می‌دهد. در افراد سالم حدود نصف چربی مصرفی به انرژی تبدیل شده و می‌سوزد و یک دوم باقی مانده در بافت چربی ذخیره می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

یک فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش تاکید کرد که شناخته شده‌ترین روش برای درمان کبد چرب ورزش همراه با کاهش وزن است و حتی دیده شده در بیمارانی که کاهش وزن نداشته‌اند، ورزش نقش مهمی در بهبود کبد چرب را داشته است.

,

 

,

مصرف یک خوراکی خاص به‌تنهایی نمی‌تواند برای درمان بیماری شما موثر باشد. به‌طور کلی، پزشکان با بررسی افراد مبتلا به کبد چرب متوجه شده‌اند رژیم غذایی مناسب و ورزش، جزو مهم‌ترین و موثرترین راه‌های درمانی برای بهبود این بیماری است و هیچ درمان اضافه‌ای هم برای درمان کبد چرب توصیه نمی‌شود.

,

 

,

البته باید توجه داشته باشید که مصرف میوه‌های تازه‌ای که حاوی ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی هستند هم برای افراد مبتلا به کبد چرب مفید است. مثلا مصرف میوه‌های قرمز مانند انار، زغال‌اخته و آلبالو و آب تازه آنها می‌تواند در رژیم غذایی افرادی که به کبد چرب اولیه مبتلا هستند، جای بگیرند و در تسریع روند درمان آنها هم بسیار موثر باشند.

,

 

,

در مورد مصرف سرکه سیب بعد از هر وعده غذایی برای درمان کبد چرب هم باید بگوییم محدود کردن رژیم غذایی برای بهبود یک بیماری خاص به کمک یک خوراکی خاص، کار درستی نیست. مصرف سرکه می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی‌هایی در معده برخی افراد شود. البته خود سرکه حاوی مواد احیاکننده است و مصرف آن برای بیماران مبتلا به کبد چرب ممنوع نیست اما باید در مصرف این خوراکی هم مانند تمام خوراکی‌های دیگر، حد اعتدال را رعایت کرد. حواستان باشد که 30 دقیقه ورزش در طول روز، از بهترین راه‌های درمانی برای بهبود بیماری کبد چرب است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه