اخبار داغ

دو سناریو اقتصادی پساتحریم‌ به روایت رییس اتاق بازرگانی

دو سناریو اقتصادی پساتحریم‌ به روایت رییس اتاق بازرگانی
رییس اتاق بازرگانی تهران که معتقد است اقتصاد فعلی کشور در یک بزنگاه تاریخی قرار دارد، دو سناریو اقتصادی برای دوران پسا تحریم عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا،  در نشست تخصصی «اقتصاد ایران، اقتصاد جهان آماده‌سازی برای دوران انتقال» که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی تهران تلاش می‌کند هر ماه نشست‌های علمی، تخصصی و مسائل مربوط به بنگاه‌ها و تشکل‌های اقتصادی را برگزار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به برخی نتایج و تاثیرات نتایج مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: به دنبال توافق، حجم بالایی از توقعات پیش رو است. در حال حاضر تصور عمومی بر این است که وضعیت بلافاصله رو به بهبود خواهد بود، سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود یا بسیاری از کالاها ارزان و در دسترس می‌شود. مطمئنا اگر بتوان نمای مشخصی را برای صاحبان کسب و کار و قشر مولد ایجاد کنیم، تصمیم‌گیری برای آینده راحت‌تر خواهد شد.

,

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به دو سناریو مختلف اقتصاد برای دوران پس از تحریم اظهار کرد: سناریو اول این است که با توجه به کاهش درآمدی که در دو سال گذشته با آن روبرو بوده‌ایم به دنبال تبدیل ارزهایمان به کالا باشیم و صرفا رفاه کوتاه مدت ایجاد کنیم؛ اتفاقی که در دو دولت گذشته رخ داد و تورم 40 درصدی حاصل شد.

,

خوانساری ادامه داد: سناریو دوم این است که به دنبال اصلاح ساختار اقتصادی برویم. قیمت ارز را متعادل کنیم، ارزی که تولید کشور را مطلوب کند. همچنین ساختار شبکه بانکی و فضای کسب و کار را بهبود دهیم و با حذف یارانه‌ها قیمت حامل های انرژی را تعیین کنیم.

,

وی اظهار کرد: اقتصاد کشور بر سر یک بزنگاه تاریخی قرار دارد که می‌تواند آینده اقتصاد کشور را تعیین کند، باید شرایط فعلی اقتصادی مورد بررسی و حلاجی قرار بگیرد تا مشخص شود قرار است کشور به چه سمتی باید برود.

,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه