اخبار داغ

گفتگو با 4 رتبه برتر کنکور؛

از داوطلبی که بعد از 11 سال رتبه 2 رقمی آورد تا کسی که می خواهد دبیر ادبیات شود/ آرزوی رتبه برتری ها برای تحصیل در دندانپزشکی، حقوق ، پزشکی و کارگردانی

از داوطلبی که بعد از 11 سال رتبه 2 رقمی آورد تا کسی که می خواهد دبیر ادبیات شود/ آرزوی رتبه برتری ها برای تحصیل در دندانپزشکی، حقوق ، پزشکی و کارگردانی
رتبه های برتر کنکور سراسری در شهرستان پاوه به سوالاتی در خصوص عوامل موفقیت خود، نحوه مطالعه برای کنکور، برنامه های آینده برای تحصیل در دانشگاه و ... پاسخ دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هزار ماسوله، چندی پیش مدیر آموزش و پرورش پاوه در گفتگویی تعداد دانش اموزان شرکت کننده پاوه ای در کنکور 94 را 1 هزار و 284 نفر اعلام کرد که از این تعداد 685 نفر یعنی 53 درصد داوطلبان زن و 599 نفر یعنی 47 درصد دیگر مرد بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزار ماسوله,

 

,

پس از اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور سال 94 و مشخص شدن نتایج اولیه آن، خوشبختانه داوطلبان شهرستان پاوه در این رقابت علمی موفق به کسب رتبه های دو رقمی و زیر 1000 شدند.

,

 

,

در همان روز اول اعلام نتایج، مشخص شد که شهرستان پاوه رتبه های خوب زیر هزار نفر را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

مسعود محمدی در رشته علوم تجربی با کسب رتبه 17، محمد راغب فرامرزی در رشته هنر با کسب رتبه  35 ، آرینا محمد پور در رشته علوم انسانی  با کسب رتبه 136 و صهیب مصطفی زاده در رشته تجربی با کسب رتبه   275 کسانی بودند که در کنکور امسال درخشیدند.

,

 

,

آن ها در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله به سوالاتی در خصوص عوامل موفقیت و چگونگی تحصیل پاسخ هایی را دادند که مشروح آن در ادامه آمده است:

,

, ,

 

,

آیا انتظار چنین رتبه ای را داشتین؟

,

 

,

مسعود محمدی: خیر! تا زمان قبل از آزمون که در آزمون های آزمایشی شرکت کرده بودم انتظار رتبه تک رقمی را داشتم. ولی بعد از آزمون انتظار رتبه 20 تا 50 را داشتم.

,

, ,

محمد راغب فرامرزی: من متولد سال 1366 و دانشجوی انصرافی رشته مدیریت بازرگانی هستم و حالا بعد از 11 سال در آزمون کنکور شرکت کردم. با توجه به این شرایط و در کنار تلاش شبانه روزی اینجانب در درس خواندن و بحران بوجود آمده برای اینجانب در زمان برگزاری آزمون انتظار خیلی خوبتر از این رتبه را داشتم.

,

 

,

زمان برگزاری آزمون که برای هر دواطلبی می تواند استرس زا و سرنوشت ساز باشد، برای اینجانب با بحرانی مواجه بود که قطع به یقین می توانم بگویم اگر این بحران به وجود نمی آمد رتبه من تک رقمی بود. در آغاز زمان برگزاری آزمون فقط به رتبه تک رقمی فکر می کردم ولی ضمن احترام به تمامی معلمین ابتدایی متاسفانه این معلمان که اموزش های لازم را در مراقبت در جلسه روز آزمون کسب نکرده بودند، حدود 20 دقیقه وقت خود را صرف پاسخ دادن به سوالات آنان به جهت انکه بنده آیا با هویت واقعی خود حضور یافته ام ، هدر دادم.

,

, ,

من منکر این نخواهم بود که هرکسی بجای دیگری در آزمون حضور یابد و حق یک نفر دیگر را ضایع نماید و هیچ مانعی نبود که در پایان آزمون پرسش و پاسخ می کردند اما به واقع این موضوع هم تاثیر بدی بر روی روحیه من داشت و هم وقت زیادی از من برای پاسخ دادن به تمام سوالات گرفت.

,

 

,

آرینا محمد پور: با مشکلاتی که در طی دوران درس خواندن برایم پیش آمد انتظار آن را نداشتم که رتبه من زیر 500 باشد، ولی با لطف و توکل به خداوند و کمک خانواده، رتبه 136 را کسب کردم.

,

, ,

صهیب مصطفی زاده: بله انتظار داشتم و انتظار من هم خوبتر از این رتبه بود، با این حال از این رتبه هم راضی هستم.

,

, ,

چه کسی برای اولین بار به شما تبریک گفت؟

,

 

,

مسعود محمدی:  برادرم به اسم جواد که دانشجوی رشته پزشکی است، اولین نفری بود که به من تبریک گفت.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: اولین نفری که به من تبریک گفت خانم صافی پور بود که در ساعت 7 صبح روز اعلام نتایج با من تماس گرفت و از ایشان نهایت تشکر و تقدیر را دارم.

,

 

,

آرینا محمد پور: اولین نفری که به من تبریک گفت معلم زبان و ادبیات فارسی در دوران دبیرستان خانم آزاده رحیم پور بود. ایشان صبح روز اعلام نتایج به من تبریک گفت. جا دارد از این معلم دلسوز که در طول سالیان متمادی راهنمای من در درس خواندن بودند، تقدیر و تشکر نمایم.

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: اولین نفر آقای کرمی بود.

,

 

,

عکس العمل خانواده شما بعد از اعلام نتایج چگونه بود؟

,

 

,

مسعود محمدی: عکس العمل خانواده ام در برابر کسب این رتبه احساس خوشحالی و شادی بود با وجود آنکه انتظار رتبه تک رقمی را هم داشتند.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: خانواده من خیلی خوشحال شدند و این امید را داشتند که من رتبه خوب را کسب می کنم.

,

 

,

آرینا محمد پور: خانواده ام خوشحال و شوکه شدند. من هم خوشحال بودم که جواب زحمات آنها را با کسب این رتبه به آنها دادم.

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: خانواده من هم خیلی خوشحال بودند.

,

 

,

از کی خود را برای کنکور آماده کردید؟ روزانه چند ساعت درس می خواندید؟

,

 

,

مسعود محمدی: من در اوایل تابستان سال 93 شروع به درس خواندن کردم. در آن ایام روزانه 10 الی 12 ساعت درس می خواندم و با رسیدن به فصل پاییز و زمستان که همزمان با سپری کردن دوره پیش دانشگاهی همراه بود به 8 الی 9 ساعت تقلیل دادم و در روزهایی که در تعطیلی به سر می بردم روزانه 14 ساعت درس می خواندم.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: من از آذر ماه سال 93 درس خواندن را شروع کردم و چون در دفتر بیمه شاغل بودم تا اول فرودین سال 94 روزانه 6 ساعت درس می خواندم و بعد از فرودین سال 94 با وجود آنکه با شرکت بیمه قطع همکاری کردم، روزانه 9 ساعت و دو ماه آخر که خیلی برایم سخت بود روزانه 11 ساعت درس می خواندم.

,

 

,

آرینا محمد پور: من درس خواندن را از تابستان شروع کردم و روزانه 9 الی 10 ساعت درس می خواندم. از ابتدای فرودین 1394 با عزم جدی زمان درس خواندن را به روزانه 14 ساعت افزایش دادم.

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: در اواسط تابستان شروع کردم. در مهر ماه به طور جدی درس خواندن را آغاز کردم و روزانه به 8 ساعت می رسید. در زمستان بیشتر شد و در دو ماه اول بهار به 13 ساعت رسید.

,

 

,

قصد انتخاب کدام رشته تحصیلی و دانشگاه را دارید؟

,

 

,

مسعود محمدی: در اولویت اول رشته دندانپزشکی گرایش جراحی فک و صورت و در اولویت دوم پزشکی گرایش جراحی مغز و اعصاب. در این مسیر هم از چندین نفر پزشک و دانشجوی پزشکی مشورت گرفته ام.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: به رشته سینما که چهار گرایش تدوینگری، کارگردانی، فیلم نامه نویسی و فیلمبرداری دارد، علاقه مندم و قطعا گرایش کارگردانی را مد نظر قرار داده ام.

,

 

,

آرینا محمد پور:  رشته حقوق که از همان مقطع تحصیلی ابتدایی به آن علاقه داشتم برای من در اولویت قرار دارد. اولویت دوم هم دبیری ادبیات خواهد بود.

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: ان شاالله اولویت من در رشته پزشکی است و اولویت دوم هم در رشته های دارو سازی خواهد بود.

,

 

,

آیا با حذف کنکور موافق هستید؟

,

 

,

مسعود محمدی: خیر! با حذف کنکور موافق نیستم.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: به نظر من اگر 100 درصد سوابق تحصیلی لحاظ شود و کنکور حذف شود بهتر است. کنکور را به عنوان رقابت علمی قبول ندارم.

,

 

,

آرینا محمد پور: اگر شرایط 100 درصد فراهم شود بله موافق حذف کنکورم ولی الان با لحاظ شدن 25 درصد سوابق تحصیلی، شدنی نیست. مورد مهم هم آن که اطلاعات جامع و کاملی در خصوص چگونگی تاثیرات سوابق تحصیلی در آزمون کنکور آنچنان که باید و شاید در اختیار داوطلب قرار بگیرد توسط آموزش و پروش قرار داده نمی شود و تنها اطلاعات محدودی در این زمینه را ارائه می دهند.

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: موافق نیستم. اما با افزاد تاثیر سوابق تحصیلی با شرط پایدار ماندن کنکور موافقم.

,

 

,

روزانه چه مدت وقت خود را به تلویزیون، اینترنت و مطالعه اختصاص می دهید؟

,

 

,

مسعود محمدی:  برای کسب اطلاعات در زمینه رشته پزشکی از اینترنت استفاده می کند. همچنین مطالعه کتاب و تماشای تلویزیون را نیز در حد معقول دارم.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: برای کسب اطلاعات لازم در رشته سینما روزانه حدود سه ساعت از اینترنت استفاده می کنم. همچنین تماشای تلویزیون را هم در برنامه خود داشتم.

,

 

,

آرینا محمد پور: در حد معقول

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: از اینترنت استفاده می کنم اما وقت کمتری را به تماشای تلویزیون می گذرانم.

,

 

,

عامل موفقیت شما در کنکور چه چیزی بوده است؟

,

 

,

مسعود محمدی: عامل موفقیت من در وهله اول توکل به خدا، دعای قبل از مطالعه و درس خواندن و همچنین خواندن قرآن قبل از مطالعه که فکر من را برای آمادگی بیشتر در درس خواندن تقویت می کرد. خانواده، مدرسه، دبیران، راهنمایی و ارشاد برادر بزرگترم در شیوه درس خواندن، هماهنگ بودن آزمون های آزمایشی و راهنمایی های خانم صافی پور به عنوان خواهر بزرگتر در پیگیر بودن مطالعه و کارهای من و همچنین راهنمایی های آقای محمد کریمی، رهنمودهای مدیر محترم مدرسه آقای همایون رشیدی و در آخر تلاش های اینجانب در این موفقیت تاثیر داشت.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: عامل موفقیت من در کنکور اول توکل به خداوند و دوم تشویق های برادرم و سوم تلاش خود برای رسیدن به اهدافم بود.

,

 

,

آرینا محمد پور: عامل موفقیت من در وهله اول توکل به خداوند، تلاش و حمایت های خانواده، روحیه  آرام پدرم و انجام دادن امورات خانه توسط مادرم و همچنین فراهم کردن محیطی آرام جهت درس خواندن، راهنمایی های معلم دلسوزم که در سال تحصیلی آخر معلم و دبیر من نبود ولی با دادن کتب های درسی و همراهی  با من نشان داد که تا آخر عمر برای من معلم خواهد بود، از عوامل موفقیت من در کسب این رتبه برتر بودند.

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: عامل موفقیت، توکل به خداوند، تلاش و پشتکار فراوان، همراهی خانواده و شرکت در آزمون های آزمایشی برای رسیدن به هدف خود بود. کنکور نیز در زندگی هم نقطه کوچکی است که باید عبور کنیم و اگر کسانی هم که در این آزمون شکست خوردند به این معنی نیست که تمام زندگی خود را باخته اند بلکه با همت و تلاش می توانند به مدارج عالی برسند.

,

 

,

آیا از مراکز آموزشی استفاده کرده اید؟

,

 

,

مسعود محمدی: بله 

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: بله

,

 

,

آرینا محمد پور: بله

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: بله

,

 

,

شغل پدر و مادر شما چیست؟

,

 

,

مسعود محمدی: مادرم خانه دار و پدرم کارگر است. در اینجا از پدرم که با رزق و روزی حلال برای ما زحمت کشیده و از مادرم که همیشه دعاهای ایشان پشت سرما بوده است تشکر می کنم.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: مادرم خانه دار پدرم بنای ساختمان است که الان مشغول به باغداری است.

,

 

,

آرینا محمد پور: پدرم کارمند بازنشسته است و مادرم خانه دار است.  از آن ها برای فراهم کردن محیطی آرام تشکر می نمایم.

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: پدرم پاسدار بازنشسته و مادرم خانه دار.

,

 

,

جمله ای که دوست دارید به دانش آموزان شرکت کننده کنکور سراسری سال 95 بگوید، چیست؟

,

 

,

مسعود محمدی: من به داوطلبان آزمون سراسری سال بعد می گویم که باور داشته باشند. دانش آموزان اورامانات استعداد لازم را در طی کردن تحصیلات علمی دارند ولی باید با تلاش و همت، این استعدادها را شکوفا نمایند. از وجود دبیران خوب در این منطقه که در مناطق محروم به دانش اموزان درس می دهند استفاده کنند و  تا روز آخر به توصیه های آن ها توجه لازم را داشته باشند. کنکور هدف نیست بلکه پله و سکوی پرتابی برای رسیدن به اهداف عالی است.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: توصیه من این است که اگر همه عوامل دست به دست هم داده و شرایط را برای درس خواندن دانش اموز مهیا کرده باشد تا زمانی که خود همت و انگیزه لازم را نداشته باشد، کاری عبث و بیهوده است. پس انگیزه و توکل به خداوند را در اولویت خود قرار دهند. برای من که بعد از 11 سال دوباره در کنکور شرکت کردم  اگر انگیزه نداشتم این کار حماقت می بود ولی الان که نتیجه کار را می بینم به شجاعت رسیده ام.

,

 

,

آرینا محمد پور: توصیه من این است که هیچ وقت ناامید نشوند به شرطی که عزم خود را جزم و تلاش کنند تا به آن مرحله و هدف خود برسند. این را بدانند که تلاش و پشتکار لازمه اول زندگی است.

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: درس خواندن برای آزمون کنکور یک فرصت طلایی برای رسیدن به هدف زندگی است خواهان انیم که حتی یک روز را هم هدر ندهند و به هدف خود در قبولی کنکور برسند.

,

 

,

آرزوی شما چیست؟

,

 

,

مسعود محمدی: ارزوی من این است که ان شاالله بتوانم در این مسیر  جواب زحمات کسانی را که همواره کمک کننده من بوده اند، از معلم و دبیر گرفته تا خانواده و جامعه فرهنگی، بدهم.

,

 

,

محمد راغب فرامرزی: ان شالله بتوانم در آن رشته ای که هدف من است تحصیل کنم و در جهت ارائه خدمت به مردم آن را ادامه دهم.

,

 

,

آرینا محمد پور: آرزو دارم که دانش آموزان پاوه ای در سال های آتی که در کنکور شرکت می کنند،  ارزش واقعی رشته علوم انسانی را با تلاش و همت در این رشته و با کسب موفقیت و رتبه های تک رقمی بشناسانند.

,

 

,

صهیب مصطفی زاده: ان شاالله در ادامه تحصیل خود در رشته پزشکی برای جامعه و مردم مفید باشم. همچنین برای تمامی کسانی که در این راه برای من زحمت کشیدند آرزوی موفقیت دارم.

,

 

,


انتهای پیام/پ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه