اخبار داغ

ناکارآمدی کلید دولت در گشایش قفل نرخ ارز؛

786 روز گذشت؛ وعده روحانی درباره قیمت دلار چه شد؟

786 روز گذشت؛ وعده روحانی درباره قیمت دلار چه شد؟
روحانی در ابتدا به صراحت از سیاست دولت برای یکسان سازی نرخ ارز و بازگرداندن آرامش به بازار خبر می داد ولی هم اکنون درباره آن سکوت کرده است.
[

به گزارش خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا یکسان سازی نرخ ارز و بازگرداندن آرامش به بازار یکی از مهم ترین شعارهای اقتصادی دولت یازدهم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


این موضوع تا حدی برای دولتمردان تدبیر و امید، حیاتی بود که حتی در روزهای ابتدایی دولت، هنگامی که نرخ ارز سیر نزولی گرفته بود، اظهارات رییس بانک مرکزی ناگهان از ادامه نزول بهای ارز جلوگیری کرد تا بر اساس آنچه دولت مدعی آن بود، کاهش قیمت غیرواقعی نباشد.

حسن روحانی در ابتدا به صراحت از سیاست دولت برای یکسان سازی نرخ ارز و بازگرداندن آرامش به بازار خبر می داد و عامل این موضوع را نیز اجرایی شدن توافق ژنو عنوان می کرد.

رییس دولت تدبیر و امید وعده داد: "دولت تلاش می‌کند تا در رابطه با نرخ ارز یکسان سازی صورت گیرد و در این مسیر حرکتی تدریجی و سنجیده را دنبال می‌کنیم و اقدامی عجولانه نخواهیم کرد."

اندکی بعد، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در راستای اظهارات روحانی، به اجرای توافق نامه ژنو اشاره کرد و گفت: "بازار ارز طی روزهای آینده روند باثبات بیشتری را به خود خواهد دید و حتی شاهد سیر نزولی در بازار آزاد خواهیم بود."

او نیز با وعده کاهش تدریجی نرخ ارز، ادامه داد: "در آینده پس از دیدن نشانه‌‌های رشد اقتصادی، کاهش تدریجی نرخ دلار در بازار ادامه خواهد داشت."

با این حال و با وجود وعده های صریح روحانی و سیف، قیمت دلار تا به امروز هیچ سیر نزولی چشمگیری را نداشته است و حالا 786 روز از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم می گذرد و گویا کلید دولت نتوانسته گشایشی از قفل ارز ایجاد کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه