اخبار داغ

یک نماینده اصولگرای مجلس مطرح کرد:

حربه اصلاح طلبان برای انشقاق در جریان اصولگرایی به بهانه توافق هسته ای

حربه اصلاح طلبان برای انشقاق در جریان اصولگرایی به بهانه توافق هسته ای
سعیدی،عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: عده ای جوسازی کرده و منتقدان را مخالف توافق معرفی می کنند در حالی که چنین نیست و همگی موافق توافقی هستیم که حافظ ارزش های نظام باشد و خواسته های ملت را تأمین و تضمین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با ائل پرس در خصوص اتفاقات و حواشی جلسه علنی روزگذشته مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی نمایندگان در مورد نحوه بررسی مجلس به متن توافق هسته ای ابراز نگرانی داشتند که با عکس العمل کاظم جلالی، رئیس فراکسیون رهروان ولایت مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روایت سعیدی از حواشی دیروز صحن علنی مجلس

, روایت سعیدی از حواشی دیروز صحن علنی مجلس,

وی در تشریح این حواشی افزود: صحبت هایی بین جلالی و یکی دیگر از نمایندگان رد و بدل شد که با واکنش نمایندگان دیگر روبرو شد و نمایندگان بر ایجاد فضای تفاهم در مجلس تاکید کردند.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در موضوع هسته ای، تصریح کرد: موضوع هسته ای نباید باعث انشقاق و دودستگی در بین مردم شود.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ائل در مورد جزئیات اعتراض نمایندگان به موضوع تأخیر در ترجمه متن جمع بندی توافق هسته ای، گفت: با توجه اینکه متن جمع بندی توافق هسته ای در اختیار نمایندگان قرار نگرفته بود و در ترجمه آن نیز تشکیکی ایجاد شده بود؛ جلسه مجلس به چالش کشیده شد و  اعتراض هایی در این زمینه به هیئت رئیسه مجلس شد.

,

این نماینده مجلس در در مورد موضوع تشکیک نسبت به ترجمه متن جمع بندی توافق هسته ای، اذعان داشت: ترجمه ای که پیش از این، از متن جمع بندی توافق هسته ای منتشر شده بود با متن انگلیسی آن تفاوت هایی داشت و بحث دیروز مجلس نیز در مورد علت تأخیر در ترجمه و علت بروز تفاوت ها در ترجمه و متن اصلی بود.

,

وی به دفاعیات جلالی در مقابل اعتراضات دیگر نمایندگان مجلس اشاره کرده و خاطر نشان کرد: جلالی جملاتی بر زبان آورد که شایسته نبود گفته شود چرا که تبعیت پذیری از ولایت فقیه ایجاب می کند که در برابر گفته های دیگران خود را کنترل کنیم تا چارچوب ها رعایت شود و در جامعه انشقاق به وجود نیاید.

,

برنامه جریان مقابل برای تشدید اختلاف نظرها در مورد توافق هسته ای علی رغم هشدارهای رهبر انقلاب

, برنامه جریان مقابل برای تشدید اختلاف نظرها در مورد توافق هسته ای علی رغم هشدارهای رهبر انقلاب,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به تئوری های جریان های مقابل اصولگرایان نسبت به موضوع هسته ای اشاره کرده و تصریح کرد: طرف های مقابل اذعان می کنند که اگر این توافق عملیاتی شود اصولگرایان را به دو بخش موافقان و مخالفان توافق تقسیم می کند و پیش بینی می کنند که افرادی تندرو فضا را ملتهب خواهند کرد و طیف های مقابل اصولگرایان تقویت می شوند تا نتیجه این انشقاق ها به نفع آنان رقم بخورد.

,

وی ادامه داد: طیف هایی که چنین تئوری هایی را ارائه می دهند در صدد تشدید این اختلاف ها هستند و این در حالی است که دشمن دقیقا به دنبال این است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها نسبت به آن هشدار داده اند.

,

سعیدی با بیان اینکه همگی نسبت به موضوع هسته ای دیدگاه خاصی داریم؛ تاکید کرد: نباید نقدها را طوری بیان کنیم که در جامعه و بین مردم اختلاف و دو دستگی ایجاد شود.

,

هیچ کس مخالف توافق ضامن حقوق ملت نیست

, هیچ کس مخالف توافق ضامن حقوق ملت نیست,

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ائل در مورد علت برخورد نامناسب با منتقدان دلسوز و چسباندن برچسب های متعدد ازجمله دلواپس به آنان از سوی برخی جریان های سیاسی، گفت: رویه ای که برخی ها در اطلاق دلواپس به منتقدان دلسوز پیش گرفته غلط است چرا که همه مردم ایران دلواپس انقلاب و ارزش های اسلامی هستند چرا که سال ها مقاومت شده و شهدای بزرگی تقدیم انقلاب تقدیم شده است تا استقلال و عظمت کشور حفظ شود.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ گروهی در کشور مخالف توافق هسته ای نیستند؛ تصریح کردند: عده ای جوسازی کرده و منتقدان را مخالفان توافق معرفی می کنند در حالی که چنین نیست و همگی موافق توافقی هستیم که حافظ ارزش های نظام باشد و خواسته های ملت را تأمین و تضمین کند.

,

وی افزود: بکار بردن لفظ دلواپسان برای عده ای منتقد و تلقین اینکه آنها مخالفان این توافق هستند در جهت بهره برداری های سیاسی و جناحی برخی جریان های سیاسی بوده و دور از انصاف است.

,

معترضان به مذاکره زیر شبح تهدید را به عنوان مخالفان توافق معرفی می کنند تا به اغراض سیاسی خود برسند

,

سعیدی در ادامه به تهدیدهای مقامات آمریکایی در خلال مذاکرات هسه ای ایران در اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرده و خاطر نشان کرد: اوباما و کنگره آمریکا در آن مقطع مطالب سخیفی علیه مردم ایران از جمله گزینه نظامی سخن به میان آوردند که با واکنش رهبر معظم انقلاب روبرو شد.

,

وی افزود: بعد از موضع گیری رهبر معظم انقلاب، مجلس شورای اسلامی بر خود وظیفه دانست که واکنش نشان دهد و بر همین اساس بر سر موضوع مذاکره زیر سایه تهدید اعتراض صورت گرفت.

,

سعیدی با اشاره به بیانیه مجلس در آن مقطع، گفت: این بیانیه با این مضمون بود که اگر آمریکا به تهدید های خود در خلال مذاکرات ادامه دهد؛ مذاکره مستقیم با این کشور ترک و مذاکرات با کشورهای ۱+۵ تداوم یابد.

,

وی افزود: موضوع این بیانیه تحریف شد و رسانه ها و مطبوعات واکنش های جنجالی نسبت به آن نشان دادند و امضا کنندگان بیانیه را مخالفان توافق معرفی کردند و به دنبال بهره برداری سیاسی بودند.

,

این نماینده مجلس با تاکید بر هوشیاری مردم، تصریح کرد: مردم و گروه های سیاسی باید مواظب باشند تا موضوع هسته ای بهانه ای برای بهره برداری های سیاسی عده ای خاص نباشد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه