اخبار داغ

کالایی که امنیت کشور را به مخاطره بیندازد اجازه ورود نمی گیرد

کالایی که امنیت کشور را به مخاطره بیندازد اجازه ورود نمی گیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : واردات چهارچوب خاصی دارد و هر کالایی امنیت کشور را به مخاطره بیندازد اجازه ورود نمی گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا دکتر محمد علی مددی در گفت وگو با «جوان آنلاین» در خصوص عدم ارائه خدمات از سوی سامسونگ به مشتریان ایرانی در زمان تحریم اظهار کرد: آن شرایط وی‍ژه در زمان تحریم بود که البته قابل قبول نیست اما نه فقط سامسونگ، که هر کالایی اگر قرار است وارد شود باید اولا در کشور نمایندگی داشته باشد و گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه دهد چون مجلس قبول نمی کند خلاف این انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دکتر محمد علی مددی در گفت وگو با «جوان آنلاین» در خصوص عدم ارائه خدمات از سوی سامسونگ به مشتریان ایرانی در زمان تحریم اظهار کرد: آن شرایط وی‍ژه در زمان تحریم بود که البته قابل قبول نیست اما نه فقط سامسونگ، که هر کالایی اگر قرار است وارد شود باید اولا در کشور نمایندگی داشته باشد و گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه دهد چون مجلس قبول نمی کند خلاف این انجام شود.,
 
,
وی تصریح کرد: حتی اگر توافق شده باشد و روابط تغییر کند باید روند قانونی و روال عادی در خصوص ورود هر کالایی طی شود  غیر از این باشد از چهارچوب واردات خارج شده ایم .
,
 
,
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اینکه گفته می شود سامسونگ قصد دارد گوشی هایی را وارد ایران کند که نیازی به سیم کارت ندارند و در این صورت علاوه بر اینکه اپراتورهای داخلی ضربه ای جدی می خورند راه جاسوسی و شنود هم هموار می شود، افزود : در رابطه با امنیت داخلی چهارچوب هایی داریم که باید رعایت شود و می شود و قطعا اجازه ورود وسیله و کالایی که امنیت کشور را به مخاطره بیندازد داده نمی شود.
,
 
,
مددی ادامه داد: در این راستا نه فقط مجلس، که وزارت اطلاعات هم حساسیت های ویژه ای دارد و اجازه چنین کاری داده نمی شود. می خواهد این کالا سامسونگ باشد یا خودرو یا هر کالای دیگری.
,
 
,
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: درست است که توافق صورت گرفته و روابط تغییر خواهد کرد‌، اما مجلس حواسش به زنگ خطر اقتصادی این مسئله هست و اجازه نمی دهد اقتصاد کشور به دست بیگان بیفتد. ضمن اینکه نباید این مسئله باعث بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی شود. باید در این زمینه فرهنگ سازی شود. ضمن اینکه قصد نداریم دست از حمایت تولیدات داخلی برداریم .
,
 
,
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارد. همچنین حمایت از نیروی کار و تولیدات داخلی. این طور نیست که چون توافق شده در را باز کنیم تا هر کالایی با هر شرایطی وارد بازارهای ایران شود و تولیدات و بازار داخلی را تحت تاثیر خود قرار دهد.
,
 
,
مددی افزود: اجازه واردات غیر ضروری داده نمی شود و کمیته اقتصادی مجلس د راین زمینه مسائلی را به هئیت دولت نیز متذکر شده است و دولت نیز بدون شک به این مهم توجه خاص دارد و نباید تولیدات داخلی را فدای کالاهای خارجی کند که در زمان تحریم دستمان را خالی  گذاشته بودند و حالا برای فروش محصولات خود چشم به بازار ایران دارند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه