اخبار داغ

ترجمه اشتباه "توافقنامه ژنو"/ در متن انگلیسی "تحریم هسته‌ای" قید شده است

ترجمه اشتباه "توافقنامه ژنو"/ در متن انگلیسی "تحریم هسته‌ای" قید شده است
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در متن انگلیسی توافقنامه ژنو "تحریم هسته‌ای" قید شده است، گفت: در ترجمه این توافقنامه، کلمه "هسته‌ای" از قلم افتاده و در صورتی که در هر جایی که کلمه "تحریم‌" آمده در کنارش کلمه هسته‌ای قید شده و حق غنی‌سازی ایران مشروط به نظر موافق آمریکا است که وزارت خارجه اشتباه ترجمه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌"فوائد ایزدی" در خصوص متن توافق‌نامه ژنو و برخی اشکالات حقوقی آن گفت: متن توافقنامه ژنو ضعیف نوشته شده و وزارت خارجه پاراگراف اصلی توافقنامه را که مربوط به برداشته شدن تحریم‌ها است را ضعیف و اشتباه ترجمه کرده است.

وی افزود: متن توافق شده دو مشکل اصلی دارد؛ ابتدا حق ایران را در غنی‌سازی مشروط به نظر موافق آمریکا قرار داده و دیگری اعلام شده که تنها تحریم‌های هسته‌ای ایران برداشته خواهد شد و در متن تحریم‌های نوشته شده توسط کنگره آمریکا بحث تروریسم و حقوق بشر در کنار بحث هسته‌ای مطرح شده  و این روشی است آمریکا در مقابل ایران آغاز کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در ترجمه توافقنامه کلمه "هسته‌ای" از قلم افتاده و در هر جایی که کلمه "تحریم‌" آمده در کنارش کلمه هسته‌ای قید شده و حق غنی‌سازی ایران مشروط به نظر موافق آمریکا است.

ایزدی ادامه داد: در متن تحریم‌های هسته‌ای چندجانبه  و تحریم‌های هسته‌ای ملی قید شده که در ترجمه وزارت خارجه کلمه هسته‌ای جا افتاده است و این گمان می‌رود که تحریم‌های ملی در قدم نهایی برداشته می‌شود که این واقعیت ندارد بلکه تحریم‌های هسته‌ای برداشته می‌شود.

وی اظهار داشت: در متن توافقنامه کلمه "تحریم هسته‌ای" قید شده و طرف مقابل در هر زمان می‌تواند در حوزه‌های دیگر ایران را تحریم کند که نشان از ضعیف بودن متن توافقنامه ژنو است.
 
وی در خصوص سخنان اخیر جی‌کارنی که اعلام کرد ما برای ایران در حوزه‌های حقوق بشر و تروریسم تحریم ایجاد می‌کنیم، گفت: زمانی که به متن قانون‌های تحریم (بانکی و نفتی) نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌شود که به غیر از مبحث هسته‌ای بحث حقوق بشر و تروریسم هم مطرح است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
, "تحریم هسته‌ای",
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه