اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تک تک ماده ها و واژه های «برجام» باید در مجلس بررسی شود/دولت باید گزارش دقیقی از توافق هسته‌ای به مجلس ارائه کند

تک تک ماده ها و واژه های «برجام» باید در مجلس بررسی شود/دولت باید گزارش دقیقی از توافق هسته‌ای به مجلس ارائه کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: در چارچوب قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای، دولت باید نسبت به ارائه گزارش دقیق "برجام" اقدام و مجلس آن را بررسی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هادی شوشتری در گفتگو با صبح توس در خصوص لزومات توافق هسته ای اظهار داشت: پیرامون بررسی یا عدم بررسی برجام در مجلس دو دیگاه کلی وجود دارد، براساس شنیده ها، برخی معتقدند که برنامه جامع اقدام مشترک، نه تنها یک موافقت نامه بین المللی نیست و نیازی به تصویب مجلس ندارد بلکه صرفاً یک جمع بندی سیاسی بوده و ضرورتی به طی فرایند تصویب در مجلس ندارد.
وی ادامه داد: اما حامیان دیدگاه دوم معتقدند که ماهیت موافقت نامه مهم است و نه صرفاً عنوان آن و فارغ از تمامی این موارد برجام باید براساس اصل ۱۲۵ قانون اساسی مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
وی افزود: ما معتقدیم که تک تک ماده ها و واژه های «برجام» باید در چارچوب قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای مورد بررسی مجلس قرار گیرد و دولت ملزم به ارائه گزارش دقیق از ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی آن به مجلس است.
نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش های خوب اعضای تیم مذاکره کننده خاطر نشان کرد: کلیات ابعاد مختلف برجام توسط تیم مذاکره کننده به مجلس گزارش شده است حتی در مرحله اول، ترجمه غیررسمی برجام در اختیار اعضای کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت اما دولت باید گزارش دقیقی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه کند و همچنین چشم انداز برجام به کمیسیون امنیت ملی گزارش شود.
شوشتری با اشاره به نقش مجلس در نظارت دستگاه های اجرایی یادآور شد: کمیسیون های تخصصی مجلس ناظر بر عملکرد وزارتخانه ها و سازمان های ملی می‌باشند و از این رو طبق آیین نامه داخلی مجلس باید ابعاد حقوقی و سیاسی توسط کمیسیون امنیت ملی و بعد فنی آن توسط کمیسیون انرژی مجلس بررسی شود.
وی گفت: برخی از نمایندگان مجلس نیز معتقدند که تمامی ابعاد مختلف برجام توسط کمیسیونی متشکل از کمیسیون امنیت ملی و انرژی مورد بررسی قرار گیرد که این موضوع به تعامل کمیسیون های تخصصی و نظر هئیت رئیسه بستگی دارد.
انتهای پیام/ج

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, صبح توس,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه