اخبار داغ

هفتمین کتاب شعر «خالو راشد » منتشر می شود

هفتمین کتاب شعر «خالو راشد » منتشر می شود
شاعر طنزپرداز کشور و روزنامه نگار هرمزگانی با اشاره به اینکه تازه ترین کتابم با عنوان “پشت خنده پنهانم”زیر چاپ است گفت : این کتاب در برگیرنده ی شعرهای طنز بنده است که در رسانه ها منتشر شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، راشد انصاری، شاعر طنزپرداز کشور و روزنامه نگار هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با بیان اینکه از اوایل دهه ی هفتاد با اطلاعات هفتگی و جوانان و پسران و دختران همکاری خود را در زمینه ی شعر و نثر طنز آغاز کردم ، اظهارکرد: با نشریات طنزپارسی، دنیای طنز، خورجین، گل آقا و در استان نیز صبح ساحل، دریا، گامرون، صدف نیز همکاری کرده ام و در حال حاضر نیز در روزنانه ندای هرمزگان به مدت 15 سال قلم می زنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راشد انصاری، شاعر طنزپرداز کشور و روزنامه نگار هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار,  فرهنگ کده,  با بیان اینکه از اوایل دهه ی هفتاد با اطلاعات هفتگی و جوانان و پسران و دختران همکاری خود را در زمینه ی شعر و نثر طنز آغاز کردم ، اظهارکرد: با نشریات طنزپارسی، دنیای طنز، خورجین، گل آقا و در استان نیز صبح ساحل، دریا، گامرون، صدف نیز همکاری کرده ام و در حال حاضر نیز در روزنانه ندای هرمزگان به مدت 15 سال قلم می زنم.,

 

,

وی نشاندن گل لبخند بر لب انسان ها و به ویژه قلقلک به آدم های عبوس و به تفکر واداشتن برخی مسئولین بلند پایه و ایضا کوتاه پایه را مهم ترین هدفش از نوشتن طنز عنوان کرد.

,

 

,

این شاعر طنزپرداز کشور با بیان اینکه تاکنون 6 کتاب شعر و نثر طنز منتشر کرده ام که هفتمین کتابم نیز هفته آینده منتشر خواهد شد بیان داشت :ششمین کتابم با عنوان "لبخند موزون"که دو ماه قبل منتشر شده بود پس از این که در این مدت کوتاه نایاب شد هفته آینده چاپ دومش منتشر می شود.

,

 

,

انصاری خاطر نشان کرد : برخی مسئولان با مقوله ی فرهنگ و هنر بی گانه اند وقاعدتاً برایشان اهمیتی ندارد یک نفر هر سال برای استان در جشنواره های مختلف کشوری و منطقه ای مقام کسب کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه مسئولینی که مستقیم با مقوله فرهنگ و هنر ارتباط دارند هم خدا خیرشان دهد، اظهار کرد :6 ماه قبل طی مراسمی از صاحب این قلم تجلیل کردند اما هنوز که هنوز است خبری از آن مبلغی که از وزارتخانه دریافت کرده اند و قرار بود به این جانب پرداخت کنند نشده است البته هنوز ناامید نیستم چرا که آخرین بار گفتند به زودی حل خواهد شد.

,

 

,

شاعر طنزپرداز کشور در ادامه افزود: برگزاری جشنواره های طنز منطقه ای و کشوری که سال گذشته طرح آن را نوشتم و تحویل اداره کل فرهنگ و ارشاد دادم گرچه ظاهرا مدیرکل محترم با طرح مذکور موافقت نکرده اند ؛ برگزاری شب های شعر طنز و برگزاری کارگاه های طنز با حضور صاحب نظران وکارشناسان خبره ی کشوری این حوزه ؛ راه اندازی صفحات و ستون های طتز در نشریات محلی و همچنین تولید سریال های طنز و پخش آن از سیمای مرکز خلیج فارس ، قطعا در اشاعه و گسترش طنز در استان تاثیر گذار خواهد بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه در خواستی از مسئولین جز این که به وعده هایشان عمل کنند ندارم ،افزود: وضعیت طنز در استان چندان بد نیست گرچه می تواند بهتر از این باشدکمی حمایت بیشتر مسئولین از این مقوله، طنزاستان تکانی خواهد خورد و پوست اندازی می کند .

,

 

,

این شاعر طنزپرداز کشور در مورد فرایند انتشار کتاب " لبخند موزون " اظهارداشت : کتاب" لبخند موزون " حدود سه ماه قبل در تیراژ 3 هزار جلد منتشر شد قرار شد هر 800 جلد آن را ارشاد استان خریداری کند و پس از این که کتاب ها را تحویل دادم هفته گذشته مراجعه کردم گفتند اعتباری برای خرید کتاب فعلا نداریم شاید تاپایان اسفندماه اعتبار از تهران تصویب شود که مجبور شدم ماشینی را دربست گرفتم و هر 800 جلد کتاب یاد شده را پس گرفتم.

,

وی با بیان اینکه یک طنزنویس در حد یک طنزنویس باید در جامعه تاثیر گذار باشد ،تصریح کرد : چرا که یک طنزنویس یک انقلابی نیست که بخواهد انقلاب کند.

,

 

,

روزنامه نگار هرمزگانی در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگ کده تا حالا شده که به خاطر هر مصلحتی و به خاطر اینکه منافعی را از دست می‌دادید طنزی را بیان نکرده باشید، اظهار داشت : مصلحت بله اما طنزنویسی برای من منفعتی نداشته است که یک طنزنویس منافع اش در خطر بیفتد.

,

 

,

گفتنی است وی درسال 88 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی به عنوان مفاخر فرهنگی استان مورد تجلیل قرار گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه