اخبار داغ

امام جمعه موقت اهل سنت سیریک؛

شتر حیوان ارزشمندی که در بی تدبیری به معضل تبدیل شده است

شتر حیوان ارزشمندی که در بی تدبیری به معضل تبدیل شده است
امام جمعه موقت اهل سنت سیریک گفت: متاسفانه انسان های زیادی بر اثر برخورد با شتر در سطح جاده های اصلی میناب و سیریک به جاسک و بالعکس یا جانشان را از دست می دهند یا دچار صدمات جبران ناپذیر جانی و مالی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا شیخ محمد اسماعیلی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آذینی افزود: شتر حیوان بی آزار و اذیتی می باشد که بعلت برخورداری از موقعیت و شرایط جغرافیایی مناسب در شرق استان بویژه در شهرستان سیریک جایگاهی خوب برای پرورش و نگهداری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی,

 

,

این مسئول ابراز داشت: اگر با اندکی تامل به گذشته نگاه کنیم همه ما متوجه خواهیم شد که این ما انسان ها می باشیم که با احداث جاده ها بدون در نظر گرفتن شرایط و موقعیت منایع طبیعی و محیط زیست فقط به فکر انجام دادن کارهای خود بوده و از تغییرات غیر کارشناسی که در آینده برای طبیعت که ضرر های ناشی از آنها هم متوجه ما انسان ها و هم حیوانات و تخریب حیاط وحش و طبیعت خدادی خواهیم شد نبوده ایم و هم اکنون تاوان اشتباهات  گذشته را پس می دهیم.

,

 

,

شیخ اسماعیلی یادآور شد: شتری که امروز به دلیل تعرض ما انسان ها به حیات خلوت او  و  عدم ایجاد شرایط و موقعیت مناسب برای زیست او با فراهم کردن امکاناتی مانند واگذاری مراتع چراگاهی به شترداران ، تامین آب شرب برای آنها و نصب گاردریل در مسیرهای پر تردد  محل عبور شترها باعث شده این حیوان ارزشمند بعنوان غول بیابانی جزء معضلات و تهدیدهای بزرگی برای  انسان ها تبدیل شده است.

,

 

,

امام جمعه موقت اهل سنت سیریک تصریح نمود: دلیل بسیاری از اتفاقات و حوادث ناگواری که ناشی از  برخورد شتر با وسایل نقلیه در جاده ها صورت می گیرد فقط شتران و شترداران نیستند بلکه عملکرد ضعیف ما مسئولین جامعه و  بسیاری از مسئولین و متولیان صنعت شترداری  جهاد کشاورزی و  راه و شهرسازی  می باشند .

,

 

,

وی با بیان اینکه شتر حیوان است و عقل و شعور و منطق ندارد ولی انسان که اشرف مخلوقات خالق یکتاست با وجود اینکه اطلاعات و آگاهی لازم از موقعیت و شرایط محیطی می دانند چرا با وجود این همه تلفات و بروز ناهنجاری های حوادث و بعد از حوادث بدون هیچ راهکاری عملی به ساده گی از کنار آن می گذرند و برای  جان و زندگی انسانی  ارزش و احترام  قائل نیستند.

,

 

,

امام جمعه موقت اهل سنت سیریک گفت: مسئولین می توانند با بهاء دادن به صنعت شتر و نگاهی نو به این حیوان ارزشمند و شترداران ضمن ایجاد اشتغالزایی و بهره مندی از مزایایی دیگر این صنعت که صادرات آن ارزآوری خوبی بدنبال دارد ضمن مهار سرگردانی و بروز حوادث جاده ای از حالت تهدید نسبی آنرا کاملا سودمند و به فرصتی بی بدیل  برای رونق و  شکوفای اقتصادی ،گردشگری و حتی ورزشی تبدیل کرد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های میدانی و درخواست جامعه شترداران سطح شهرستان بسیاری از شترداران از مشکلات عدم واگذاری مراتع برای چرای شتران  ، کمبود و مشکلات تامین آب شرب شتران  و  بسیاری دیگر از مسائل و کمبودها برای ارائه به  صنعت شتر داری گلایه مند و ناراضی می باشند.

,

 

,

امام جمعه موقت اهل سنت سیریک اضافه کرد: شهرستان سیریک با دارا بودن بیش از حدود 5 هزار نفر شتر یکی از شهرستان های مهم  و مستعد پرورش شتران در سطح استان می باشند و مهمترین مناطق پرورش شتر  روستاهای پالور ، کلاوی ، لبنی ، زیارت حسن آباد ، کرپان ، گز ، میشی ، جیفری ،گونمردی ، پگو ، گدو ، گزانبزین  گزپیر ، بازگرد ،سیکوئی و بریزگ می باشند.

,

 

,

 انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه