اخبار داغ

گزارش دانا از موج اعتراضات به مشاور رئیس‌جمهور/

چرا دولت تدبیر و امید پاسخگوی اظهارات نسنجیده و بی ادبانه مشاورش نیست؟

چرا دولت تدبیر و امید پاسخگوی اظهارات نسنجیده و بی ادبانه مشاورش نیست؟
سریع القلم، مشاور رئیس جمهور، با بیان سخن نسنجیده و توهین به تاکسی داران در هفته گذشته و در ادامه عدم معذرت خواهی از مردم، باعث به وجود آمدن موج اعتراضات تاکسی داران در سراسر کشور طی چند روز گذشته شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا چندی پیش محمود سریع القلم، مشاور رئیس جمهور در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر برگزار شده بود به نقد پوپولیسم پرداخت که این اظهارات واکنش های اعتراض آمیز زیادی را در پی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, .,

وی پوپولیسم را یک ویژگی برجسته در ایران دانست و ضمن زیر سوال بردن تربیت ایرانی گفت: تربیت عقلی در خانواده ما که بسیار ضعیف است نمی گوییم نیست، در مدرسه که خیلی جایگاه ندارد، در صحنه عمومی و رسانه ها هم که نیست

, ,

مشاور رئیس جمهور در توهینی کم سابقه، تربیت مردم ایران را بسیار پایین می داند و می گوید: خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد.

,

یا یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3 بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد. 

,

                 

, , ,

 

,

 

,

بعد از اظهار نظرهای سریع القلم و انعکاس آن در رسانه های مختلف واکنش های زیادی به این اظهارات نشان داده شد.

, .,

یکی از سایت های خبری به سراغ یک راننده تاکسی و یک فرد لبو فروش رفت و گزارشی درمورد اظهارات سریع القلم تهیه کرد.

, .,

 

,

                                                                                        

,                                                                                         , ,

این راننده تاکسی گفت: به نظر بنده رأیی که ما مردم به آقای روحانی دادیم و ایشان رییس جمهور شدند بخاطرحرف صادقانه ایشان بود! همراهان آقای روحانی که ظاهراً همه تحصیل کرده و مجرب هستند به فکر عقاید خودشان باشند که ۴ سال زود تمام می شود.

, .,

ما به خاطر درست شدن معشیت و بهتر شدن اوضاع کشورمان به پای صندوق های رأی آمدیم. قرار باشد این افراد با صحبتها و تفکرات اینچنینی به ریس جمهور مشاوره بدهند که مطمئناً ما و امسال ما نباید به این آقایان رأی می دادیم!

, !,

 

,

                                                                    

,                                                                     , ,

لبو فورش هم گفت: ببینیدمنِ لبو فروش که با اراده و تحلیل خودم از وضعیت کشور به آقای روحانی رأی دادم که رییس جمهور بشود نخواستم که حرفای صدمن یه غاز بشنوم!
پدر خدا بیامرز من  از رزمنده های جنگ بود، رفت برای مملکتش جنگید من هم که الان دارم اینجا لبو می فروشم تا امثال این آقا که بر مسند عقل و تفکر یک دستگاه دیپلماتی و حقوقی نشستند ! اینها صحبتهایی نکنند که به دور از شأن مردم ما باشد!؟

, !,
,

بیآیند و ببینند همین لبو فروش ها و باقالی فروش ها بعضی از این ها من جمله خودم با تحصیلات عالی تن به این کار دادیم.

, .,

اگر ما نبودیم مطمئن باشید که الان شماهم در آنجایی که هستید نبودید!!!
من لبو فروش از شما بیشتر دکتر، مهندس ،دانشجو و دانش آموز می بینم هیچ کدامشان آنطور که ما را فرض کردید ، نگاه نمی کنند!
ما از مسائل کشورمان آگاه هستیم! در ضمن تازه شما باید از من لبو فروش تا آن راننده تاکسی که صد برابر من با افراد جامعه درگیر است و در بطن جامعه هستند مشاوره بگیرید تا بتوانید به رییس جمهور مشاوره بدهید.

, !!!,
, !,
, .,

 

,

در ادامه همچنین تعدادی از تاکسی داران در برخی ازشهرهای کشور نسبت به اظهارات سریع القلم مشاور رئیس جمهور واکنش نشان دادند و تجمعاتی در همین رابطه برگزار کردند.

, .,

محمد( راننده تاکسی): بنده 16 سال راننده تاکسی هستم. همه مردم شاهد کار صادقانه ما هستند که از صبح زود هنوز آفتاب در نیامده به سر کار می رویم و تا موقعی که همه می خوابند باز هم ماسر کار هستیم.

در کار ما از هر قشری که بخواهی پیدا می شود:مهندس ، دکتر، معلم ، بی کار ، دانشجو و..... و از هر موضوعی که فکرش را بکنید صحبت می کنند.

ما رانندگان تاکسی باید اعصاب قوی داشته باشیم تا صبح مان شب شود. در تاکسی راجب هر موضوعی صحبت می شود، مردم از مشکلاتشان می گویند، از روزگارشان می گویند، از کار روزمره، از خوشی ها، و ما را در این امر شریک می کنند.

تاکسی ها محفل اختلاف ها، دوستی ها ، غم و شادی همه مسافران است.

ما رانندگان از صبح تا شب اینقدر حرف می شنویم که مثل دایره المعارف شده ایم، از خیلی چیزها سر در می آوریم.

از وضع بازار و از گرانی ها، از ارزانی ها، از شغل ها، از هر چیزی که فکرش را بکنید ما در طول شبانه روز مطلع می شویم.

از برنامه هسته ای هم اطلاع داریم.

می دانیم که نیروگاه هسته ای چیست؟می دانیم که کارش چیست؟ می دانیم که این همه سال تحریم بودن به بهانه چه چیزی بوده است.

از صبح زود رادیو را که روشن می کنیم، پای صحبت های کارشناسان مختلفی می نشینیم و گوش می دهیم.

این کارشناسان که خدا خیرشان دهد، در رابطه با همه چیز صحبت می کنند.

از آقای سریع القلم دلگیرم چرا ما رانندگان را در حدی نمی داند که بتوانیم در رابطه با موضوعی اظهار نظر کنیم. نه تا آن حدی که بخواهیم اظهار نظر کارشناسی بدهیم ولی آیا همین رانندگان نبودیم که در انتخابات، ریئس جمهور را انتخاب می کنیم تا افرادی همچون شما را به روی کار آورند و به ما رانندگان انگ نادانی را بزنید.

پس ما رانندگان هم در رابطه با موضوعات کشورمان حق اظهار نظر داریم.

بابک(راننده تاکسی): نمی دانم سریع القلم روی چه حسابی می گوید که رانندگان تاکسی در حدی با سواد نیستند که بخواهند اظهار نظر کنند.

بنده لیسانس جغرافیا دارم از روی ناچاری به کار تاکسیرانی روی آورده ام. آقای سریع القلم اگر نمی دانند بدانند که رانندگان تاکسی بیسوادان نیستند، از مهندس در این شغل هست تا بازنشستگان ادرات دولتی، بازنشستگان فرهنگی و دیگر افراد که برای گذران زندگی به این شغل روی آورده اند.
حال روی چه حسابی جناب آقای سریع القلم می گویند که رانندگان تاکسی در حد و اندازه ای نیستند که بخواهند در رابطه با برنامه هسته ای اظهار نظر کنند.
ایشان در پست مشاور رئیس جمهوری باید به هر قشری احترام بگذارند و در تصمیم گیری ها و مشاوره دادن به رئیس جمهور،  همه اقشار را به یک چشم ببیند و اینگونه قضاوت نکند.

, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
, .,
, .,

عذرخواهی کند.

,

 

,

, , ,

 

,

محبوبیت  مردمی دولت تدبیر و امید در سراشیبی/ مشاور رئیس جمهور درد افراد ضعیف را نچشیده

, محبوبیت  مردمی دولت تدبیر و امید در سراشیبی/ مشاور رئیس جمهور درد افراد ضعیف را نچشیده,

این راننده تاکسی در اردبیل نیز گفت: چنانچه شخص رئیس جمهور برای این موضوع تدبیری نیندیشد و آن را اجرا نکند بداند این توهین مقدمه ای بر سراشیبی این دولت و از دست دادن محبوبیت و رای مردمی است که با امید به پای صندوق رای آمدند و به وی رای دادند.

,

مشاور رئیس جمهوری که اینگونه حرف ها را بر زبان می آورد، اساسا وی و افرادی مثل او درد و مشکلات افراد ضعیف جامعه را نچشیده اند که انتظار داشته باشیم توهین و اظهاراتی غیر از این داشته باشند.

,

 این توهین نشانه بی اطلاعی، بی ادبی و اندازه فهم مشاور یک رئیس جمهور از اوضاع یک جامعه است که دلسوزانه از رئیس جمهور می خواهم در افکار خود نسبت به جامعه تجدیدنظر کند.بیان این قبیل اظهارات و حرف های نسنجیده در کشوری که بر پایه عدالت استوار است شایسته نیست.

,

 

,

, , ,

 

,

سریع القلم فکر نکند کسانی که تحصیلات عالیه ندارند به مسائل سیاسی آگاه نیستند

, سریع القلم فکر نکند کسانی که تحصیلات عالیه ندارند به مسائل سیاسی آگاه نیستند,

دیگر راننده تاکسی در اردبیل نیز گفت: مشاور رئیس جمهور که خود را تئوریسین دولت تدبیر و امید می داند قطعا یا نمی داند که جامعه تاکسی داران چه کسانی هستند یا خود را به ندانم کاری می زند، اگر وی نمی داند، بداند که اکثریت قریب به اتفاق رانندگانی که پشت فرمان تاکسی به مردم خدمت می کنند فارغ التحصیلان دانشگاهی و بازنشستگان فرهنگی هستند.

,

حسین محمدی افزود: سریع القلم فکر نکند کسانی که تحصیلات عالیه ندارند به مسائل سیاسی زمان خود آگاه نیستند؛ رانندگانی که سواد د انشگاهی ندارند از تمام اتفاقات جامعه و مسائل سیاسی کشور با خبر هستند و می دانند که مسئولان چگونه کشورشان را مدیریت می کنند.

,

وی گفت: ما پرورش یافتگان مکتب حسینی هستیم؛ حسینی که می گفت دین از سیاست جدا نیست و نباید تن به ذلت داد، می خواهم بگویم جناب آقای سریع القلم مگر می شود کسی شیعه باشد و نسبت به اتفاقات دور و برش بی تفاوت باشد!

,

این راننده اردبیلی ادامه داد: اینکه لبو فروش باشی یا راننده تاکسی، زیاد مهم نیست مهم این است که نان حلال در بیاوری و سر مردم کلاه نگذاری؛ اینم از اون حرف هاست که شریک غم و غضه مردم درک و شعورش پایین باشه!

,

وی افزود: راننده ای که از صبح زود رادیوی ماشینش روشن است و تمام تحلیل ها را می شنود و اخبار را رصد می کند و با مردم عادی هم ارتباط دارد مگر می شود درکی از مسائی سیاسی نداشته باشد!

,

یکی از تاکسی داران قمی با اشاره به این که مسئولان نباید فقط مردم را فقط برای حضور در راهپیمایی ها و برنامه های سیاسی دوست داشته و به آن ها احترام بگذارند، گفت: به راستی آیا من شهروند که حالا برای درآوردن روزی خود و خانواده ام ، راننده تاکسی شده ام، فقط باید در روز رای گیری پای صندوق حاضر شوم و بعد دیگر راجع به قضایای مملکت هیچ صحبتی نکنم؟

,

وی همچنین افزود: واقعاً برای بنده جای این سوال است که فلان آقای مسئول که حالا مشاور رییس جمهور محترم هم هست ، به چه حقی این گونه صحبت کرده و به امثال ما مرتکب بی احترامی ، می شود؟

,

تاکسیران دیگر قمی نیز ضمن تایید سخنان همکارش در همین رابطه ابراز داشت: درست است که ما قشر ضعیف جامعه هستیم و شاید کمتر بین ما افراد تحصیل کرده باشد اما این مساله دلیلی نمی شود که در مسائل مهم جامعه خود از جمله بحث هسته ای اظهار نظر نکنیم.

, .,

فرد دیگری از همین صنف زحمت کش ، این گونه به طرح نظر و دیدگاه خود پرداخت و گفت: برخلاف تلقی و دیدگاه برخی آقایان که خودشان را از ما بهتر می دانند، امثال ما با وجود مشغله های فراوان مسائل روز کشور و دنیا را به صورت مرتب رصد می کنیم و در جمع همکاران و یا در تاکسی با مردم به گپ و گفت می پردازیم.

, .,

وی همچنین افزود: اتفاقاً ما تاکسیران ها به دلیل کارمان همیشه پشت فرمان گوش به رادیو هستیم و تمام اخبار روز کشور را رصد می کنیم و فکر کنم بعضی وقت ها حتی از برخی سیاست مداران نیز در این باره جلوتر باشیم!

, !,

راننده تاکسی دیگری نیز با اشاره به این نکته که هر کسی در هر شغلی که مشغول خدمت است دارای احترام و عزت می باشد، تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد به قشری از جامعه توهین کند و لذا باید جلوی هتاکی هایی از این دست گرفته شود تا خدای ناکرده ادامه دار نباشد.

, .,

وی یادآور شد: ما نیز جزیی از مردم هستیم و نسبت به کشور و مملکت خود احساس دغدغه می کنیم و لذا نسبت به قضایا از جمله بحث هسته ای و توافق ژنو حساسیت داریم و اساساً نمی توانیم و نباید بی تفاوت باشیم.

,

 این راننده تاکسی تاکید کرد: آن کسی که چنین توهینی را به تاکسی داران کرده است باید در محضر ملت از رانندگان تاکسی

,

عذرخواهی کند.

,

تجمع تاکسی داران تهرانی مقابل نهاد ریاست جمهوری

, تجمع تاکسی داران تهرانی مقابل نهاد ریاست جمهوری,

در تهران این رانندگان با خودروهای خود که در حدود 30 تاکسی بود در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده بودند و در پایان تجمع خود نامه ای اعتراض آمیز خطاب به روحانی را به دفتر رئیس جمهور تحویل دادند.

, .,

در بخشی از نامه تاکسی‌رانان تهرانی خطاب به رئیس‌‌جمهور با اشاره به رأی مردم در روز 24 خرداد به روحانی آمده است: ما پای صندوق‌های رأی آمدیم تا به کسی رأی بدهیم که در کنار حفظ استقلال و آزادی و اسلامیت کشور وضعیت معیشتی ما را بهبود بخشد و مشکلات‌مان را حل کند اما  امروز می‌بینیم که نه تنها مشکلات حل نشده بلکه شاهد توهین و تحقیر از سوی اطرافیان جنابعالی هم هستیم.

, .,

در ادامه این نامه آمده است مشاور جنابعالی آقای سریع‌القلم که معلوم نیست تاکنون کجا بوده به یکباره از گرد راه می‌رسد و به کسبه فهیمی که همواره در صف مقدم حرکت سیاسی ملت بوده‌اند، با توهین و تحقیر سخن می‌گوید.

, .,

تاکسی‌رانان تجمع‌کننده در مقابل نهاد ریاست جمهوری در پایان نامه خود خواستار عزل و اخراج محمود سریع‌القلم از حلقه مشاوران رئیس‌جمهور شدند و تصریح کردند که در صورت عدم برخورد برای دفاع از حیثیت شغلی خود از سریع‌القلم شکایت خواهند کرد.

, .,

                                                                                                                                                                                    

,                                                             ,                                                                                                                         , ,

, ,

تجمع اعتراض آمیز تاکسی رانان مشهدی در مقابل استانداری خراسان رضوی

, تجمع اعتراض آمیز تاکسی رانان مشهدی در مقابل استانداری خراسان رضوی,

تاکسیرانان مشهدی به نشانه اعتراض به توهین مشاور رییس جمهور صبح امروز در مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند و خواستار رعایت احترام اقشار مختلف جامعه از سوی دولت اعتدال شدند.

, .,

یکی از تاکسی رانان مشهدی در گفتگو با خبرنگار صبح توس گفت: درست است که تاکسیرانان قشر ضعیف جامعه هستند و دولتمردان به فکر آنها نیستند اما با چشم باز مسائل جامعه را رصد می کنند.

, .,

وی خاطرنشان کرد: ما افتخار بزرگی داریم و آن هم این است که خدمتگزار زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستیم و شاید خیلی از افرادی که مدعی هستند به این افتخار بزرگ دست نیافته باشند.

, .,

این راننده تاکسی عنوان کرد: از دولت می خواهیم کاری برای این قشر ضعیف جامعه نمی کند حداقل احترام آنها را نگه دارد.

, .,

یادآوری می شود، هیچ یک از مسئولان استانداری خراسان رضوی حاضر به پاسخگویی تجمع کنندگان نشدند.

, .,

 

,

تجمعی اعتراض آمیز رانندگان تبریزی در مقابل فرمانداری

, تجمعی اعتراض آمیز رانندگان تبریزی در مقابل فرمانداری,

همچنین رانندگان تبریزی نیز با تاکسی های خود در مقابل فرمانداری تبریز حاضر شده بودند با محکوم کردن سخنان توهین آمیز سریع القلم خواستار عزل وی شدند.

آنها با اشاره به نقش همه اقشار ملت از جمله رانندگان تاکسی در خلق حماسه سیاسی 24 خرداد، خواستار جلوگیری از تداوم جنین رفتارهایی شدند.

گفتنی است این تجمع کنندگان معترض در مقابل فرمانداری تبریز با انتشار بیانیه ای در این خصوص به تجمع خود پایان دادند.

, .,
,
, .,
,
, .,

تاکسی داران شیرازی هم اعتراض کردند

, تاکسی داران شیرازی هم اعتراض کردند,

تاکسی‌داران شیرازی هم به نشانه اعتراض به توهین مشاور رییس جمهور صبح امروز در مقابل استانداری فارس تجمع کردند و خواستار رعایت حرمت اقشار مختلف جامعه از جمله تاکسیرانان از سوی دولت تدبیر و امید شدند.

, .,

 

,

, ,

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا در نقد اظهارات سریع القلم مبنی بر عوام بودن تاکسی داران اظهار داشت: رانندگان تاکسی جزء افراد شریف در جامعه ما هستند؛ چرا که این افراد با اعتمادی که به آنها شده است وظیفه حمل و نقل خانواده ما را برعهده گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا, .,

وی افزود: افرادی مثل رانندگان تاکسی در جامعه ما ارجحیت دارند بر افرادی که به وسیله بورسیه تحصیلی به خارج از کشور می روند و درنهایت با مدارک دکتری تقلبی باز می گردند.

, .,

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: شعور سیاسی مردم ما بسیار بالاست و ربطی به موقعیت شغلی ندارد؛ و رانندگان تاکسی به خاطر اینکه با افراد مختلفی سر و کار داشته و همچنین به جهت پیگیری مسائل روز از طریق رادیو، اطلاعات سیاسی، اجتماعی بالایی دارند.

, .,

قاضی پور تصریح کرد: راننده تاکسی ها افراد قابل اعتماد و با شعوری در جامعه ما هستند؛ که در سرما و گرما به مردم خدمت می‌کنند.

, .,

وی تأکید کرد: کلام مشاور روحانی یک کلام نفهمیده و نسنجیده بوده است؛ چرا که به گفته امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هر قشر در جامعه ما یک بازوی پرتوان برای اسلام و یک بسیجی برای مقابله با استکبار جهانی است.

, .,

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: باید مشاور رئیس جمهور از همه اقشار ملت ایران به ویژه تاکسی داران عذرخواهی کند.

, .,

قاضی پور افزود: البته آقای روحانی فرد مودبی است؛ کسانی از بدنه دولت که از این نوع برخورد های ناشایست انجام می دهند، بهتر است در ابتدا از سوی خود رئیس جمهور مواخذه شوند تا اعتراضات مردمی مانند اعتراضات گسترده رانندگان تاکسی را به دنبال نداشته باشد.

, .,

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با شبکه اطلاع رسانی دانا، در نقد اظهارات مشاور رئیس جمهور مبنی بر عوام بودن تاکسی داران و تربیت اجتماعی نداشتن مردم ایران گفت: متأسفانه سریع القلم داشته های خود را به نداشته های مردم نسبت می‌دهد و آنچه که زیبنده خودش هست را به مردم نسبت داده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا, .,

با این برخورد باید هرچه سریع تر برخورد جدی شود و سریع القلم نیز باید از ملت شریف ایران عذرخواهی کند؛ چرا که حرف هایی که زده شده و توهینی که صورت گرفته است متناسب با شأن مردم ایران نیست.

, .,

این مردم همان کسانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت خود جنگ را پیش بردند و در طول تاریخ انقلاب اسلامی با هوشیاری خود، توطئه ها و کید و مکر دشمن را خنثی کردند.

, .,

نادانی آقایان باعث شده است تا این آگاهی مردم را نبینند و به شعور سیاسی مردم توهین کنند که باعث به وجود آمدن تنش های جدی شود.

, .,

این افرادی که به دنبال مطامع سیاسی خود هستند اطراف روحانی وجود دارند و باید رئیس جمهور این افراد را از خودش جدا کند؛ چرا که این افراد بیشتر به وجه وی لطمه می زنند.

, .,

محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی دانا ضمن انتقاد از اظهارات محمود سریع القلم گفت: اگر حضور مردم در پای صندوق های رأی و در انتخابات نبود، افرادی مثل سریع القلم به این جایگاه ها نمی رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا, .,

وی خاطرنشان کرد: این پست و مقام هایی که به دست آمده توسط این افراد از طریق مردم بوده است و این افراد نقش مردم را از پیروزی انقلاب تا کنون درک نکرده اند.

, .,

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: این افراد مردم ایران را تا کنون نشناخته اند و نمی دانند که ملت ایران از یک فهم، بصیرت و آگاهی بالایی برخوردار است و مردم بودند که با بصیرت خود انقلاب را به پیروزی رساندند.

, .,

آصفری یادآور شد: افرادی مانند همین راننده تاکسی ها و لبوفروش ها که به آنها توهین شده است، توانستند اداره جنگ را در دست بگیرند و 8 سال مقاومت را رقم بزنند و با شعور سیاسی خود در عرصه های مختلف سیاسی حضور پررنگ پیدا کرده و توطئه های دشمن را خنثی کردند.

, .,

وی تأکید کرد: بهتر است رئیس جمهور در انتخاب معاونین و مشاورین خود دقت بیشتری داشته باشد؛ چرا که افرادی با این طرز تفکر ممکن است به خود رئیس جمهور هم ضربه بزنند.

, .,

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور باید به این افراد تذکرات لازم را بدهد.

, .,

یک راننده تاکسی در اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلانه، در اعتراض به اظهارات توهین آمیز مشاور رئیس‌جمهور به رانندگان تاکسی،گفت: دولتی که با شعار تدبیر و امید روی کار آمده بداند گفتن اینکه راننده تاکسی درکی از مسایل سیاسی روز ندارد کاملا متناقض با شعارهای دولت است و با هیچ منطقی سازگار نیست.

,

محمد فاتح ادامه داد: آقای روحانی، رئیس جمهور محترم همواره دولت خود را دولت برآمده از رای مردم اعلام کرده و گفته به تک تک مردم احترام و ارزش می گذارد؛ اما آیا این توهین مشاور رئیس جمهور تناسبی با این شعار دولت دارد؟! ، قطعا اینگونه نیست.

,

 وی گفت: این انقلاب، انقلاب مردمی است که با خون هزاران شهید و پابرهنگان و ستم کشیدگان به پیروزی رسیده است و قطعا راننده تاکسی یا هر فرد دیگری در جامعه که با همه سختی ها زندگی خود را در سطح پایین می گذراند جزو همین کشور است و نباید دولت جمهوری اسلامی به این قشر بی احترامی کند.

,

 

,

همین راننده تاکسی ها و لبوفروش ها پای انقلاب ایستاده اند

, همین راننده تاکسی ها و لبوفروش ها پای انقلاب ایستاده اند,

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، درباره انتقاد یکی از مسئولان دولت در خصوص نظر خواهی از عامه مردم در خصوص مسائل تخصصی مثل توافق هسته ای، اظهار داشت: اولا من پیش از هر چیز به این نکته اشاره می کنم باید در کشور ظرفیت شنیدن را بالا ببریم و یکدیگر را تحمل کنیم.

, مرصاد, .,

مصری گفت: باز هم به عنوان مقدمه این موضوع را اشاره می کنم که اگر کسی در کلام و نه در عمل اشتباهی مرتکب شد باید راه و فضا را برای جبران و اعلام اشتباه او باز بگذاریم.

, .,

وی با اشاره به اینکه باید در برخی گفته ها دقیق شد که منظور کامل و جامع گوینده چیست، ادامه داد: باید این نکته را مسئولین ما توجه کنند که در بسیاری از مواقع به قول همان مسئول محترم، یک راننده تاکسی و یا یک لبو فروش در عمق جامعه حضور دارد و دردها و واقعیت هایی را می داند که می توان گفت از مسئولین بهتر و بیشتر در جریان مسائل روز کشور است.

, .,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: مسئولین عمدتا دغدغه های اختصاصی دارند، به این معنا که یکی مسئول وزارت خانه ای است که در حیطه ای خاص مسئولیت دارد و ممکن است از مشکلات حوزه های دیگر چندان مطلع نباشد اما یک راننده تاکسی یا کسی که در عمق جامعه است شب روز با موضوعات و افراد مختلف سر و کار دارد و بیشتر در جریان اخبار کشور است.

, .,

مصری گفت: باید خدا را شکر کنیم به خاطر مردمی که آنقدر تعصب کشور خود را دارند که همه مسائل برای آنها مهم است و همین نقطه پیروزی ماست که مردم ما کاملا آگاه و همراه با مسئولین هستند که اگر چنین نبود مردم چیزی را غیر از آنچه که مسئولین انجام می دهند می خواستند ذره ای کار از پیش نمی رفت.

, .,

مردم در ریزترین مسائل کشور دقت می کنند/پشتوانه نظام همین طبقه عامه جامعه است

, مردم در ریزترین مسائل کشور دقت می کنند/پشتوانه نظام همین طبقه عامه جامعه است,

وی با اشاره اینکه باید تلاش ما برای برخی گفته ها که اصل آن غلط و اشتباه است بر اصلاح باشد، تصریح کرد: در اکثر موارد اطلاع و دانش مردم به گونه ایست که باید مسئولین مشکلات و خواسته های جامعه را از عمق خود جامعه بپرسند که اگر چنین نباشد هیچ اموراتی به پیش نمی رود.

, .,

مصری ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مردم اکثر مسائل و مشکلات را از گفته های خود مردم متوجه می شوم به عنوان مثل روز گذشته یکی از مسائل و معضلاتی که حوزه بهداشت و درمان به آن مبتلاست را از فردی شنیدم که از لحاظ شغلی بسیار در سطح پایینی بود اما با بررسی هایی که انجام دادم از دقت و صحت گزارش متعجب شدم.

, .,

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: ملت ما در ریزترین مسائل کشور دقت می کند، اگر مردم ما آگاه نباشند چطور در بزنگاه ها مثل ۲۲ بهمن اینگونه در صحنه حضور دارند و یا در انتخابات ها با چنان حضوری باعث خنثی شدن همه توطئه ها می شوند؟ اینها به دلیل همان آگاهی های عمیق مردم است.

, .,

وی خطاب به سیاسیون کشور گفت: اگر می توانیم بر سر میز مذاکرات بنشینیم و با قدرت سخن بگوییم پشتوانه ما عامه مردم و همین راننده تاکسی ها و لبو فروش ها هستند که در اوج بصیرت پای آرمان ها و خواسته های خود ایستاده و مشکلات را تحمل می کنند و دنیا هم می داند که مسئولین به پشتوانه ملت مقتدر هستند.

, .,

مصری خاطرنشان کرد: اگر مسئولی خودش را از مردم جدا بداند بدون تردید در مقابل قدرت ها هم ذلیل واقع خواهد شد و در برابر فشارها وا می دهد لذا مطمئن باشید اگر مردم نخواهند ظرف یک چشم بر هم زدن آنچه که در ژنو رخ داده را برهم می زنند و به مسیر خود در حرکت عظیم گفتمان انقلاب ادامه می دهند همچنان که تا این لحظه به همراه مسئولین کشور در این مسیر بوده اند.

, .,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه