اخبار داغ

خواندنی‌ترین اخبار داخلی امروز را در قالب بسته "دیده بان دانا" بخوانید/

شلیک 3 موشک به کربلا/ شهادت یک زائر ایرانی در سامرا/ادامه واکنشها به اظهارات عجیب حجاریان/ شهادت 3 تن از نیروهای سپاه در سراوان/اعلام اقلام سبد کالایی

شلیک 3 موشک به کربلا/ شهادت یک زائر ایرانی در سامرا/ادامه واکنشها به اظهارات عجیب حجاریان/ شهادت 3 تن از نیروهای سپاه در سراوان/اعلام اقلام سبد کالایی
شلیک 3 موشک به کربلا، ادامه واکنشها به اظهارات عجیب حجاریان و شهادت 3 تن از نیروهای سپاه در سراوان از مهمترین اخبار امروز 27 آذر 1392 هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، شلیک 3 موشک به کربلا، ادامه واکنشها به اظهارات عجیب حجاریان و شهادت 3 تن از نیروهای سپاه در سراوان از مهمترین اخبار امروز 27 آذر 1392 هستند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
ظریف: غنی‌سازی ۲۰ درصدی ظرف ۲۴ ساعت قابل بازگشت است
 
محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در سخنانی در گردهمایی سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در تالار علامه امینی کتابخانه دانشگاه تهران با اشاره به لزوم نزدیکی علم و دین در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که دستگاه سیاست خارجی نیاز به نقدها و نظرات محیط علمی دانشگاه دارد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به حضورش در جامعه دانشگاهی در شش سال گذشته، گفت: محیط‌های دانشگاهی ما باید محیط نواندیشی باشد و ما در وزارت خارجه آماده تبادل نظر با اساتید حوزه و دانشگاه هستیم. ما باید شرایط کنونی جهان را بشناسیم.
 
مهم‌ترین محورهای سخنان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در سخنرانی در دانشگاه تهران بدین شرح است: 
 
- آمریکا مجبور است حتی در داخل نیروهای مسلح خود هزینه‌های سنگینی را برای تسخیر مغزها بپردازد. وی با بیان اینکه "ما باید مبنای قدرت خود را درک کنیم"، گفت: شعارهای ما باید همان شعارهای رهبر معظم انقلاب باشد.
 
- مبنای قدرت ما خودباوری مردم است؛ این مردم برکت پیام امام خودشان را باور کردند که خودشان می‌خواهند برای خود تعیین تکلیف کنند. 
 
- مردم در حماسه سیاسی امسال علیرغم همه فضاسازی‌های مسمومی که به جمهوری اسلامی شد، به جمهوری اسلامی اعتقاد داشتند. اینکه حق الناس را به حقوق بشر اضافه کنیم یک مفهوم عالی تر را به آن اضافه کردیم که مسئولین آن را رعایت کردند.
 
- در 20 تا 30 سال گذشته هر رئیس جمهوری که انتخابات را برگزار می‌کرد دیدگاه مخالف خود را بر سر کار می آورد،اما آنچه که در این 35 سال مهم است این است که مدل مردم سالاری دینی در کشور حکمفرما است.
 
- اگر رژیم صهیونیستی نگران سلاح هسته ای است چرا باید ناراحت شود که ما در حال روشن سازی آن هستیم. معتقدیم سلاح هسته ای نه تنها از لحاظ مذهبی حرام است بلکه مخل جهان نیز است و در جهان ایجاد نا امنی می کند.
 
- مذاکرات ژنو قرار است به دنیا این را نشان دهد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است.
 
- در جهان متحول کنونی راه توفیق و پیشرفت جمهوری اسلامی را با یک فضای بین المللی توهم، وحشت و ایران هراسی بسته اند، چرا کسی راجع به شهرک سازی صهوینیست ها کمتر اظهار نظر می کند؟؛ این بازی رژیم صهیونیستی است که یک خطر دروغین را در دنیا مطرح کرده و بر تمام جنایات خود سرپوش گذاشته است. رژیم صهیونیستی نگران روشن سازی برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است.
 
- کشورهای غربی نمی‌توانند با ایران به عنوان یک خطر بزرگ برخورد کنند. ایران هیچگاه به عنوان خطر نبوده و نیست. ما با حرفمان و دیدگاه هایمان اصل تفکر سلطه را زیر سوال می‌بریم.
 
- اصول جمهوری اسلامی ایران این است که کسی نمیتواند چیزی را به ما دیکته کند و ما نمیپذیریم کسی آینده کشورمان را تعیین کند. ما بازی را تعیین می‌کنیم و آینده را رقم می‌زنیم.
 
- ما با یک سابقه طولانی بی اعتمادی و نگرانی مردم ایران نسبت به نیات کشورهای غربی وارد مذاکره شدیم. دیپلماسی به معنای این است که اهداف را با کمترین هزینه پیش برد. 
 
- آمریکا و اسرائیل ابر قدرت نیستند و تنها ابر قدرت ذات حق تعالی است.
 
- ملت ما در طول 30 سال گذشته نشان داده‌اند که تحریم ها و فشارها کارساز نیستند نه به این معنا که تحریم ها فشار نمی آورند نه اینکه شما به عنوان دولت وظیفه ندارید این فشار را از روی دوش ملت بردارید بلکه ما مستخدم این مردم هستیم و ما وظیفه نداریم برای مردم هزینه ایجاد کنیم.
 
- باید بپذیریم و قبول کنیم که اگر آمریکا غنی سازی ایران را پذیرفت به این دلیل است که اذعان داشته است که چاره ای جز پذیرش غنی سازی ایران را ندارد و نمیتواند این اصل را از بین ببرد چراکه اوباما بیان کرده است که چاره ای جز پذیرش غنی سازی ایران را ندارد.
 
- نظر آقای جعفری، فرمانده سپاه محترم است ولی کار من مذاکره است. 
 
- ساختمان برنامه هسته ای ما حفظ شده است و غنی سازی 20 درصد کمتر از 24ساعت قابل بازگشت است.
 
- من از دوستان تقاضا میکنم به جای فضاسازی متن توافقنامه را مطالعه کنند.
 
- هر لحظه که رهبری امر کنند مذاکرات را قطع میکنیم. در دیداری که با رهبری داشتم ایشان به من لطف کردند و بنده شرمنده و قدردان بزرگواری رهبری هستم. ما باید خرج نظام و رهبری شویم نه ایشان خرج ما.
 
- ما نیازمند همدلی و وحدت بیشتر هستیم.
 
- معتقدم کشتی سیاست خارجی کشتی جناحی نیست بلکه یک کشتی ملی است.
 
- نگرانی آمریکا از مقاومت مردم ایران است. ما باید قدرت خود را درک کنیم در غیر اینصورت در زمین طرف مقابل بازی کرده‌ایم. 
 
- آنچه الان توافق می‌کنیم بخشی از توافق نهایی است به این معنا که غنی سازی را ادامه خواهیم داد. تمام تحریم‌های هسته‌ای و شورای امنیت باید برداشته شود. 
 
- در حال حاضر توانسته‌ایم 19 هزار سانتریفیوژ تولید کنیم . 8000 این تعداد با اورانیوم می‌چرخد.
 
لاوروف: حل برنامه هسته‌ای ایران باید به تجدیدنظر در ایجاد سپر موشکی آمریکا در اروپا منجر شود 
 
به گزارش شبکه خبری "روسیا الیوم"، ‫وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست ویژه مجلس شورای فدراسیون (سنای) این کشور که به موضوع "گزارش سیاست خارجی روسیه در سال 2013" اختصاص داشت، تاکید کرد: ما بر این عقیده هستیم که حل و فصل شدن مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران باید منجر به تجدید نظر در نظریه ایجاد سپر موشکی آمریکا و ناتو در خاک اروپا شود، چرا که با بسته شدن مشکل هسته‌ای ایران، دیگر بهانه‌ای برای توسعه این طرح وجود نخواهد داشت.‬
 
وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از توافق ایجاد شده با ایران و پیشرفت حاصل شده در زمینه حل بحران سوریه تأکید کرد که تلاش‌های مسکو برای رسیدن به توافقی همه جانبه که حقوق تهران و امنیت اسرائیل را تضمین کند، ادامه خواهد داشت.
 
شلیک ۳ فروند موشک‌ به سوی کربلای معلی
 
به گزارش پایگاه خبری "نهرین‌نت"، شب گذشته در شهر کربلا، صدای 3 انفجار بزرگ به گوش رسید. در حالی که زائران امام حسین (ع)، ندای "لبیک یا حسین" و "هیهات منا الذلة" را سر داده‌بودند ناگهان، صدای سه انفجار به گوش رسید و گفته می‌شود که گروه‌های تروریستی وهابی، زائران کربلای معلی را با سه موشک از نوع "گراد" هدف قرار دادند.
 
شبکه "الانوار2" در خبری که ساعت 23 شب منتشر کرد، از شنیده شدن صدای سه انفجار در کربلای معلی خبر داد و اعلام کرد که سه موشک گراد به "منطق الوائلی"، "باب بغداد" و "قنطرة السلام" اصابت کرد.
 
به گفته یک منبع آگاه پزشکی، تاکنون هیچ خبری مبنی بر کشته و قربانی شدن زائران در این حمله تروریستی منتشر نشده است.
 
سرهنگ "مازن" در فرماندهی عملیات پلیس کربلا نیز گفت: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، تروریست‌ها از منطقه "عامریة" در "فلوجه" به سوی کربلا شلیک کرده‌اند و تحقیقات درباره این حمله تروریستی هنوز ادامه دارد.
 
شهادت یک زائر ایرانی در سامرا
 
ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج و زیارت امروز اعلام کرد: در پی حمله تروریستی روز گذشته در نزدیکی سامرا یکی از زائران کشورمان که به صورت انفرادی به زیارت (سید محمد) اقدام کرده بود به شهادت رسید.
 
وی با بیان اینکه اطلاعات دقیق از شهرت این زائر کشورمان در حال حاضر ندارم و فقط می‌دانم که از نظر جنسیت مرد است، افزود: ما به زائران کشورمان توصیه کرده ایم که در این ایام به صورت انفرادی و به خصوص به سامرا برای زیارت سفر نکنند و فقط به سفرهای زیارتی نجف و کربلا اقدام کنند.
 
شایان ذکر است، شب گذشته 4 خمپاره از ناحیه فلوجه به کربلا شلیک شده که یکی از این خمپاره‌ها به داخل یک خیابان و خمپاره دومی به یک خودرو و خمپاره سوم داخل یکی از آبروهای شهر و خمپاره چهارم نیز به محل بازی کودکان اصابت کرده است که این چند خمپاره تنها چند زخمی داشته وتمامی این اتفاقات در منطقه حی العسکریه کربلا رخ داده بود.
در این راستا همزمان با ادامه ورود صدها هزار زائر به کربلای معلی، رئیس شورای استان کربلای معلی از احتمال ورود 20 میلیون زائر عزادار به این شهر مقدس برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر داد.
 
شهادت ۳ تن از کارکنان مهندسی سپاه در سراوان
 
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شهادت سه تن از کارکنان مهندسی این نیرو در منطقه مرزی سراوان خبر داد.
 
در این اطلاعیه تصریح شده است: صبح امروز (چهارشنبه) خودروی حامل کارکنان مهندسی سپاه که در راستای اجرای پروژ‌ه انسداد مرزها در حین تردد بین کارگاه‌های فعال در نوار مرزی منطقه سراوان در سیستان و بلوچستان بودند، با مواد انفجاری بر جای مانده از اشرار و قاچاقچیان برخورد کرد و سه تن از آنان به شهادت رسیدند.
 
این اطلاعیه می افزاید: پس از اهتمام دولت یازدهم و سفر اخیر وزیر محترم کشور به استان سیستان و بلوچستان و تأکید بر پیگیری پروژه‌های انسداد مرزی و جلوگیری از فعالیت‌های اشرار و قاچاقچیان، نیروی زمینی سپاه با به‌کارگیری ظرفیت‌های مضاعف مهندسی این پروژه را فعال تر از گذشته در استان‌های مرزی دنبال می کند.
 
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پایان اطلاعیه خود، با تسلیت و تبریک شهادت کارکنان مهندسی سپاه در این حادثه، بر عزم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای پروژه‌های انسدادی و امنیت آفرین در مناطق مرزی تأکید کرد.
 
 
ادامه واکنشها به اظهارات عجیب حجاریان
 
نعمتی: طرح "انحلال خانه ملت" نشانگر استمرار کسالت حجاریان است 
 
بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر سعید حجاریان، گفت: واقعیت آن است که مجلس در رأس امور است و این در رأس امور بودن مجلس محدود به یک دوره خاص نیست و شرایط سیاسی موجود کشور دلیل بر این نیست که تک‌صدایی در کشور وجود داشته باشد و یک طیف خاص کشور را اداره کنند.
 
وی با بیان اینکه همان مردمی که به رئیس‌جمهور رأی داده‌اند به نمایندگان هم رأی داده‌اند، افزود: بحث‌هایی که توسط آقای حجاریان مطرح می‌شود قیاس مع‌الفارق است.
 
نایب‌ رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه حجاریان با طرح انحلال مجلس توسط دولت نشان داد که کسالت وی همچنان ادامه دارد، گفت: امیدواریم خداوند حجاریان را شفا بدهد.
 
نعمتی، مجلس را نهاد دموکراتیک و عصار ملت دانست و تصریح کرد: هدف حجاریان از طرح انحلال مجلس توسط دولت، سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی از فضای کنونی کشور است.
 
اکرمی:حجاریان از روی بیکاری حرف می زند
 
حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات حجاریان درباره انحلال مجلس توسط دولت، گفت: آقای حجاریان از روی بیکاری این حرف‌ها را می‌زند چرا که این اظهارات خلاف قانون اساسی است.
 
وی افزود: طبق قانون اساسی هیچ نهادی نمی‌تواند مجلس را منحل کند و اینکه بگویند، قانون اساسی باید اصلاح شود حرف درستی نیست.
 
اکرمی با بیان اینکه اظهارات اخیر حجاریان نشان می‌دهد که وی خیلی بیکارتر از گذشته شده است، تاکید کرد: حرف‌های حجاریان درباره انحلال مجلس، گرچه به روابط مجلس و دولت لطمه‌ای نمی‌زند اما به نفع دولت آقای روحانی نیست.
 
تاجگردون: قانون اساسی اجازه انحلال یک قوه به دست قوه دیگر را نمی دهد
 
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی  نیز با اشاره به پیشنهاد حجاریان برای انحلال مجلس از سوی دولت با اصلاح قانون اساسی گفت: من به یاد دارم که این پیشنهاد در زمان آقای هاشمی رفسنجانی و بازنگری قانون اساسی توسط یکی از حقوقدانان مطرح شد.
این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: اما در همان زمان هم این مسئله با مخالفت‌های فراوانی روبرو شد. چراکه قانون اساسی ما فاقد چنین ساختاری است. به طور کلی چنین ظرفیتی را برای اجرای این قانون ندارد.
تاجگردون گفت: در قانون اساسی ما دولت و قوه مقننه، دو قوه مستقل از یکدیگر هستند که قوه مقننه توانمندی نظارت بر کار این قوه را دارد.
این عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: به همین دلیل چنین تصمیماتی به هیچ عنوان درباره شرایط فعلی ایران صدق نمی‌کند و به هیچ عنوان هم اجرایی نیست.
 
جهانگیرزاده: اظهارات حجاریان غیردموکراتیک است
 
جواد جهانگیر‌زاده عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه قالب اظهارات حجاریان غیردموکراتیک است، گفت: در سال 68 وقتی بحث بازنگری در قانون اساسی مطرح بود، برخی پیشنهاد دادند که شرایط انحلال مجلس برای ولی‌فقیه فراهم باشد؛ اما مقام معظم رهبری به طور جدی با این پیشنهاد مخالفت کرده و تأکید کردند این پیشنهاد باید از دستور خارج شود چراکه معظم‌له مجلس را عصاره ملت می‌دانند.
 
آصفری: فکر حجاریان آسیب دیده است
 
محمد حسن آصفری، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت: به نظر می‌رسد آقای حجاریان مدتی که در منزل بوده، فکرش آسیب دیده است.
 
آصفری افزود: مجلس در راس امور است و هیچ‌کس، غیر از مقام معظم رهبری نمی‌تواند مجلس را منحل کند. کشور ما کشور ولایتی است و این صحبت آقای حجاریان نشان می‌دهد ظاهرا مقداری فشار عصبی به او وارد شده است که اینگونه موضع‌گیری می‌کند. 
 
وی ادامه داد: مگر زمان قاجار است که مجلس منحل شود این در حالی است که آن زمان هم رضاشاه به صورت غیرقانونی مجلس را منحل کرد. احدی نمی‌تواند مجلس را منحل کند؛ چرا که مجلس یک قوه مستقل است و در راس همه امور قرار دارد و در جمهوری اسلامی جایگاه مجلس به طور دقیق مشخص و مبین است.
 
آخرین اخبار درباره توافق هسته ای ژنو
 
"دیوید کوهن"، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز گفت: در قالب "طرح کاری مشترک"، به ایران اجازه می‌دهیم تا به 4.2 میلیارد دلار از پول‌های خود به طور قسطی و با نظارت دقیق دست پیدا کند. تخفیف‌هایی که به ایران داده می‌شود موقتی بوده و در پایان شش ماه منقضی می‌شوند.
 
سیدعباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران نیز امروز اعلام کرد: مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5، فردا پنجشنبه در ژنو از سر گرفته می‌شود. کاترین اشتون اطمینان داده است که مذاکرات با حسن‌نیت ادامه پیدا کند.
 
عراقچی در صفحه توییتر خود نیز نوشته است: دولت آمریکا با کنگره و دوستانش در منطقه مشکل دارد و باید آنها را راضی کند، ولی حق ندارد مشکلاتش را به هزینه ایران حل کند.
 
امروز همچنین "مایکل مان" سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه کویتی "الرای العام" اعلام کرد: اروپا در حال فراهم کردن مقدمات رفع تحریم‌ها از ایران بوده و در انتظار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پایبندی تهران به تعهدات است. اگر کویت، عربستان یا کشور دیگری در پی دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای باشند، حمایت می‌کنیم.
 
سایر اخبار مهم امروز به شرح زیر هستند:
 
*محمد جواد ظریف، یکشنبه هفته آتی با "اما بونینو"، وزیرخارجه ایتالیا دیدار و گفتگو می‌کند. 
 
*محسن نظافتی، سرپرست عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل ازدحام سنگین زائران در مرزهای مهران و شلمچه از افرادی که هنوز موفق به دریافت ویزا نشده‌اند تقاضا داریم به مرزها مراجعه نکنند.
 
*سرلشکر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی حکمی حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی را به عنوان رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس منصوب کرد. 
 
*طبق مصوبه امروز دولت، نیره پیروزبخت به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد جایگزین نظام‌الدین برزگری شد.
 
*در جلسه امروز هیئت دولت حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش به عنوان استاندار قم معرفی شد.
 
*بسیج دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ تهران طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور با ابراز نگرانی از موضوع 'پرونده کرسنت' در دادگاه لاهه تاکید کردند: نگرانیم منافع افرادی خاص بر منافع ملت ایران ترجیح یابد.
 
*عباس قبادی، معاون وزیر صنعت در نشست خبری خبر داد: برنج، روغن، پنیر، مرغ و تخم‌مرغ بزودی طی سبد کالایی به مردم ارائه می‌شود.
 
*آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد: وزنه جمعیت در کشور ما به شدت رو به ضعف و خطر می‌رود. کاهش جمعیت سیاست آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی برای کشورهای جهان سوم بود.
وی افزود: عده‌ای می‌خواهند بافت جمعیت مملکت را تغییر داده و ما در اقلیت قرار گرفته و دیگران در اکثریت قرار گیرند.
 
انتهای پیام/
 
,
ظریف: غنی‌سازی ۲۰ درصدی ظرف ۲۴ ساعت قابل بازگشت است
, ظریف: غنی‌سازی ۲۰ درصدی ظرف ۲۴ ساعت قابل بازگشت است,
 
,
محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در سخنانی در گردهمایی سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در تالار علامه امینی کتابخانه دانشگاه تهران با اشاره به لزوم نزدیکی علم و دین در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که دستگاه سیاست خارجی نیاز به نقدها و نظرات محیط علمی دانشگاه دارد.
,
 
,
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به حضورش در جامعه دانشگاهی در شش سال گذشته، گفت: محیط‌های دانشگاهی ما باید محیط نواندیشی باشد و ما در وزارت خارجه آماده تبادل نظر با اساتید حوزه و دانشگاه هستیم. ما باید شرایط کنونی جهان را بشناسیم.
,
 
,
مهم‌ترین محورهای سخنان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در سخنرانی در دانشگاه تهران بدین شرح است: 
, مهم‌ترین محورهای سخنان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در سخنرانی در دانشگاه تهران بدین شرح است: ,
 
,
- آمریکا مجبور است حتی در داخل نیروهای مسلح خود هزینه‌های سنگینی را برای تسخیر مغزها بپردازد. وی با بیان اینکه "ما باید مبنای قدرت خود را درک کنیم"، گفت: شعارهای ما باید همان شعارهای رهبر معظم انقلاب باشد.
,
 
,
- مبنای قدرت ما خودباوری مردم است؛ این مردم برکت پیام امام خودشان را باور کردند که خودشان می‌خواهند برای خود تعیین تکلیف کنند. 
,
 
,
- مردم در حماسه سیاسی امسال علیرغم همه فضاسازی‌های مسمومی که به جمهوری اسلامی شد، به جمهوری اسلامی اعتقاد داشتند. اینکه حق الناس را به حقوق بشر اضافه کنیم یک مفهوم عالی تر را به آن اضافه کردیم که مسئولین آن را رعایت کردند.
,
 
,
- در 20 تا 30 سال گذشته هر رئیس جمهوری که انتخابات را برگزار می‌کرد دیدگاه مخالف خود را بر سر کار می آورد،اما آنچه که در این 35 سال مهم است این است که مدل مردم سالاری دینی در کشور حکمفرما است.
,
 
,
- اگر رژیم صهیونیستی نگران سلاح هسته ای است چرا باید ناراحت شود که ما در حال روشن سازی آن هستیم. معتقدیم سلاح هسته ای نه تنها از لحاظ مذهبی حرام است بلکه مخل جهان نیز است و در جهان ایجاد نا امنی می کند.
,
 
,
- مذاکرات ژنو قرار است به دنیا این را نشان دهد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است.
,
 
,
- در جهان متحول کنونی راه توفیق و پیشرفت جمهوری اسلامی را با یک فضای بین المللی توهم، وحشت و ایران هراسی بسته اند، چرا کسی راجع به شهرک سازی صهوینیست ها کمتر اظهار نظر می کند؟؛ این بازی رژیم صهیونیستی است که یک خطر دروغین را در دنیا مطرح کرده و بر تمام جنایات خود سرپوش گذاشته است. رژیم صهیونیستی نگران روشن سازی برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است.
,
 
,
- کشورهای غربی نمی‌توانند با ایران به عنوان یک خطر بزرگ برخورد کنند. ایران هیچگاه به عنوان خطر نبوده و نیست. ما با حرفمان و دیدگاه هایمان اصل تفکر سلطه را زیر سوال می‌بریم.
,
 
,
- اصول جمهوری اسلامی ایران این است که کسی نمیتواند چیزی را به ما دیکته کند و ما نمیپذیریم کسی آینده کشورمان را تعیین کند. ما بازی را تعیین می‌کنیم و آینده را رقم می‌زنیم.
,
 
,
- ما با یک سابقه طولانی بی اعتمادی و نگرانی مردم ایران نسبت به نیات کشورهای غربی وارد مذاکره شدیم. دیپلماسی به معنای این است که اهداف را با کمترین هزینه پیش برد. 
,
 
,
- آمریکا و اسرائیل ابر قدرت نیستند و تنها ابر قدرت ذات حق تعالی است.
,
 
,
- ملت ما در طول 30 سال گذشته نشان داده‌اند که تحریم ها و فشارها کارساز نیستند نه به این معنا که تحریم ها فشار نمی آورند نه اینکه شما به عنوان دولت وظیفه ندارید این فشار را از روی دوش ملت بردارید بلکه ما مستخدم این مردم هستیم و ما وظیفه نداریم برای مردم هزینه ایجاد کنیم.
,
 
,
- باید بپذیریم و قبول کنیم که اگر آمریکا غنی سازی ایران را پذیرفت به این دلیل است که اذعان داشته است که چاره ای جز پذیرش غنی سازی ایران را ندارد و نمیتواند این اصل را از بین ببرد چراکه اوباما بیان کرده است که چاره ای جز پذیرش غنی سازی ایران را ندارد.
,
 
,
- نظر آقای جعفری، فرمانده سپاه محترم است ولی کار من مذاکره است. 
,
 
,
- ساختمان برنامه هسته ای ما حفظ شده است و غنی سازی 20 درصد کمتر از 24ساعت قابل بازگشت است.
,
 
,
- من از دوستان تقاضا میکنم به جای فضاسازی متن توافقنامه را مطالعه کنند.
,
 
,
- هر لحظه که رهبری امر کنند مذاکرات را قطع میکنیم. در دیداری که با رهبری داشتم ایشان به من لطف کردند و بنده شرمنده و قدردان بزرگواری رهبری هستم. ما باید خرج نظام و رهبری شویم نه ایشان خرج ما.
,
 
,
- ما نیازمند همدلی و وحدت بیشتر هستیم.
,
 
,
- معتقدم کشتی سیاست خارجی کشتی جناحی نیست بلکه یک کشتی ملی است.
,
 
,
- نگرانی آمریکا از مقاومت مردم ایران است. ما باید قدرت خود را درک کنیم در غیر اینصورت در زمین طرف مقابل بازی کرده‌ایم. 
,
 
,
- آنچه الان توافق می‌کنیم بخشی از توافق نهایی است به این معنا که غنی سازی را ادامه خواهیم داد. تمام تحریم‌های هسته‌ای و شورای امنیت باید برداشته شود. 
,
 
,
- در حال حاضر توانسته‌ایم 19 هزار سانتریفیوژ تولید کنیم . 8000 این تعداد با اورانیوم می‌چرخد.
,
 
,
لاوروف: حل برنامه هسته‌ای ایران باید به تجدیدنظر در ایجاد سپر موشکی آمریکا در اروپا منجر شود 
, لاوروف: حل برنامه هسته‌ای ایران باید به تجدیدنظر در ایجاد سپر موشکی آمریکا در اروپا منجر شود ,
 
,
به گزارش شبکه خبری "روسیا الیوم"، ‫وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست ویژه مجلس شورای فدراسیون (سنای) این کشور که به موضوع "گزارش سیاست خارجی روسیه در سال 2013" اختصاص داشت، تاکید کرد: ما بر این عقیده هستیم که حل و فصل شدن مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران باید منجر به تجدید نظر در نظریه ایجاد سپر موشکی آمریکا و ناتو در خاک اروپا شود، چرا که با بسته شدن مشکل هسته‌ای ایران، دیگر بهانه‌ای برای توسعه این طرح وجود نخواهد داشت.‬
,
 
,
وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از توافق ایجاد شده با ایران و پیشرفت حاصل شده در زمینه حل بحران سوریه تأکید کرد که تلاش‌های مسکو برای رسیدن به توافقی همه جانبه که حقوق تهران و امنیت اسرائیل را تضمین کند، ادامه خواهد داشت.
,
 
,
شلیک ۳ فروند موشک‌ به سوی کربلای معلی
, شلیک ۳ فروند موشک‌ به سوی کربلای معلی, شلیک ۳ فروند موشک‌ به سوی کربلای معلی,
 
,
به گزارش پایگاه خبری "نهرین‌نت"، شب گذشته در شهر کربلا، صدای 3 انفجار بزرگ به گوش رسید. در حالی که زائران امام حسین (ع)، ندای "لبیک یا حسین" و "هیهات منا الذلة" را سر داده‌بودند ناگهان، صدای سه انفجار به گوش رسید و گفته می‌شود که گروه‌های تروریستی وهابی، زائران کربلای معلی را با سه موشک از نوع "گراد" هدف قرار دادند.
,
 
,
شبکه "الانوار2" در خبری که ساعت 23 شب منتشر کرد، از شنیده شدن صدای سه انفجار در کربلای معلی خبر داد و اعلام کرد که سه موشک گراد به "منطق الوائلی"، "باب بغداد" و "قنطرة السلام" اصابت کرد.
,
 
,
به گفته یک منبع آگاه پزشکی، تاکنون هیچ خبری مبنی بر کشته و قربانی شدن زائران در این حمله تروریستی منتشر نشده است.
,
 
,
سرهنگ "مازن" در فرماندهی عملیات پلیس کربلا نیز گفت: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، تروریست‌ها از منطقه "عامریة" در "فلوجه" به سوی کربلا شلیک کرده‌اند و تحقیقات درباره این حمله تروریستی هنوز ادامه دارد.
,
 
,
شهادت یک زائر ایرانی در سامرا
, شهادت یک زائر ایرانی در سامرا, شهادت یک زائر ایرانی در سامرا,
 
,
ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج و زیارت امروز اعلام کرد: در پی حمله تروریستی روز گذشته در نزدیکی سامرا یکی از زائران کشورمان که به صورت انفرادی به زیارت (سید محمد) اقدام کرده بود به شهادت رسید.
 
وی با بیان اینکه اطلاعات دقیق از شهرت این زائر کشورمان در حال حاضر ندارم و فقط می‌دانم که از نظر جنسیت مرد است، افزود: ما به زائران کشورمان توصیه کرده ایم که در این ایام به صورت انفرادی و به خصوص به سامرا برای زیارت سفر نکنند و فقط به سفرهای زیارتی نجف و کربلا اقدام کنند.
 
شایان ذکر است، شب گذشته 4 خمپاره از ناحیه فلوجه به کربلا شلیک شده که یکی از این خمپاره‌ها به داخل یک خیابان و خمپاره دومی به یک خودرو و خمپاره سوم داخل یکی از آبروهای شهر و خمپاره چهارم نیز به محل بازی کودکان اصابت کرده است که این چند خمپاره تنها چند زخمی داشته وتمامی این اتفاقات در منطقه حی العسکریه کربلا رخ داده بود.
در این راستا همزمان با ادامه ورود صدها هزار زائر به کربلای معلی، رئیس شورای استان کربلای معلی از احتمال ورود 20 میلیون زائر عزادار به این شهر مقدس برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر داد.
,
ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج و زیارت امروز اعلام کرد: در پی حمله تروریستی روز گذشته در نزدیکی سامرا یکی از زائران کشورمان که به صورت انفرادی به زیارت (سید محمد) اقدام کرده بود به شهادت رسید.
,
 
,
وی با بیان اینکه اطلاعات دقیق از شهرت این زائر کشورمان در حال حاضر ندارم و فقط می‌دانم که از نظر جنسیت مرد است، افزود: ما به زائران کشورمان توصیه کرده ایم که در این ایام به صورت انفرادی و به خصوص به سامرا برای زیارت سفر نکنند و فقط به سفرهای زیارتی نجف و کربلا اقدام کنند.
,
 
,
شایان ذکر است، شب گذشته 4 خمپاره از ناحیه فلوجه به کربلا شلیک شده که یکی از این خمپاره‌ها به داخل یک خیابان و خمپاره دومی به یک خودرو و خمپاره سوم داخل یکی از آبروهای شهر و خمپاره چهارم نیز به محل بازی کودکان اصابت کرده است که این چند خمپاره تنها چند زخمی داشته وتمامی این اتفاقات در منطقه حی العسکریه کربلا رخ داده بود.
,
در این راستا همزمان با ادامه ورود صدها هزار زائر به کربلای معلی، رئیس شورای استان کربلای معلی از احتمال ورود 20 میلیون زائر عزادار به این شهر مقدس برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر داد.
,
 
,
شهادت ۳ تن از کارکنان مهندسی سپاه در سراوان
, شهادت ۳ تن از کارکنان مهندسی سپاه در سراوان, شهادت ۳ تن از کارکنان مهندسی سپاه در سراوان,
 
,
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شهادت سه تن از کارکنان مهندسی این نیرو در منطقه مرزی سراوان خبر داد.
,
 
,
در این اطلاعیه تصریح شده است: صبح امروز (چهارشنبه) خودروی حامل کارکنان مهندسی سپاه که در راستای اجرای پروژ‌ه انسداد مرزها در حین تردد بین کارگاه‌های فعال در نوار مرزی منطقه سراوان در سیستان و بلوچستان بودند، با مواد انفجاری بر جای مانده از اشرار و قاچاقچیان برخورد کرد و سه تن از آنان به شهادت رسیدند.
,
 
,
این اطلاعیه می افزاید: پس از اهتمام دولت یازدهم و سفر اخیر وزیر محترم کشور به استان سیستان و بلوچستان و تأکید بر پیگیری پروژه‌های انسداد مرزی و جلوگیری از فعالیت‌های اشرار و قاچاقچیان، نیروی زمینی سپاه با به‌کارگیری ظرفیت‌های مضاعف مهندسی این پروژه را فعال تر از گذشته در استان‌های مرزی دنبال می کند.
,
 
,
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پایان اطلاعیه خود، با تسلیت و تبریک شهادت کارکنان مهندسی سپاه در این حادثه، بر عزم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای پروژه‌های انسدادی و امنیت آفرین در مناطق مرزی تأکید کرد.
,
 
,
 
,
ادامه واکنشها به اظهارات عجیب حجاریان
, ادامه واکنشها به اظهارات عجیب حجاریان, ادامه واکنشها به اظهارات عجیب حجاریان,
 
,
نعمتی: طرح "انحلال خانه ملت" نشانگر استمرار کسالت حجاریان است 
, نعمتی: طرح "انحلال خانه ملت" نشانگر استمرار کسالت حجاریان است ,
 
,
بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر سعید حجاریان، گفت: واقعیت آن است که مجلس در رأس امور است و این در رأس امور بودن مجلس محدود به یک دوره خاص نیست و شرایط سیاسی موجود کشور دلیل بر این نیست که تک‌صدایی در کشور وجود داشته باشد و یک طیف خاص کشور را اداره کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه همان مردمی که به رئیس‌جمهور رأی داده‌اند به نمایندگان هم رأی داده‌اند، افزود: بحث‌هایی که توسط آقای حجاریان مطرح می‌شود قیاس مع‌الفارق است.
,
 
,
نایب‌ رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه حجاریان با طرح انحلال مجلس توسط دولت نشان داد که کسالت وی همچنان ادامه دارد، گفت: امیدواریم خداوند حجاریان را شفا بدهد.
,
 
,
نعمتی، مجلس را نهاد دموکراتیک و عصار ملت دانست و تصریح کرد: هدف حجاریان از طرح انحلال مجلس توسط دولت، سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی از فضای کنونی کشور است.
,
 
,
اکرمی:حجاریان از روی بیکاری حرف می زند
, اکرمی:حجاریان از روی بیکاری حرف می زند,
 
,
حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات حجاریان درباره انحلال مجلس توسط دولت، گفت: آقای حجاریان از روی بیکاری این حرف‌ها را می‌زند چرا که این اظهارات خلاف قانون اساسی است.
,
 
,
وی افزود: طبق قانون اساسی هیچ نهادی نمی‌تواند مجلس را منحل کند و اینکه بگویند، قانون اساسی باید اصلاح شود حرف درستی نیست.
,
 
,
اکرمی با بیان اینکه اظهارات اخیر حجاریان نشان می‌دهد که وی خیلی بیکارتر از گذشته شده است، تاکید کرد: حرف‌های حجاریان درباره انحلال مجلس، گرچه به روابط مجلس و دولت لطمه‌ای نمی‌زند اما به نفع دولت آقای روحانی نیست.
,
 
,
تاجگردون: قانون اساسی اجازه انحلال یک قوه به دست قوه دیگر را نمی دهد
, تاجگردون: قانون اساسی اجازه انحلال یک قوه به دست قوه دیگر را نمی دهد,
 
,
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی  نیز با اشاره به پیشنهاد حجاریان برای انحلال مجلس از سوی دولت با اصلاح قانون اساسی گفت: من به یاد دارم که این پیشنهاد در زمان آقای هاشمی رفسنجانی و بازنگری قانون اساسی توسط یکی از حقوقدانان مطرح شد.
,
این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: اما در همان زمان هم این مسئله با مخالفت‌های فراوانی روبرو شد. چراکه قانون اساسی ما فاقد چنین ساختاری است. به طور کلی چنین ظرفیتی را برای اجرای این قانون ندارد.
,
تاجگردون گفت: در قانون اساسی ما دولت و قوه مقننه، دو قوه مستقل از یکدیگر هستند که قوه مقننه توانمندی نظارت بر کار این قوه را دارد.
,
این عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: به همین دلیل چنین تصمیماتی به هیچ عنوان درباره شرایط فعلی ایران صدق نمی‌کند و به هیچ عنوان هم اجرایی نیست.
,
 
,
جهانگیرزاده: اظهارات حجاریان غیردموکراتیک است
, جهانگیرزاده: اظهارات حجاریان غیردموکراتیک است,
 
,
جواد جهانگیر‌زاده عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه قالب اظهارات حجاریان غیردموکراتیک است، گفت: در سال 68 وقتی بحث بازنگری در قانون اساسی مطرح بود، برخی پیشنهاد دادند که شرایط انحلال مجلس برای ولی‌فقیه فراهم باشد؛ اما مقام معظم رهبری به طور جدی با این پیشنهاد مخالفت کرده و تأکید کردند این پیشنهاد باید از دستور خارج شود چراکه معظم‌له مجلس را عصاره ملت می‌دانند.
,
 
,
آصفری: فکر حجاریان آسیب دیده است
, آصفری: فکر حجاریان آسیب دیده است,
 
,
محمد حسن آصفری، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت: به نظر می‌رسد آقای حجاریان مدتی که در منزل بوده، فکرش آسیب دیده است.
,
 
,
آصفری افزود: مجلس در راس امور است و هیچ‌کس، غیر از مقام معظم رهبری نمی‌تواند مجلس را منحل کند. کشور ما کشور ولایتی است و این صحبت آقای حجاریان نشان می‌دهد ظاهرا مقداری فشار عصبی به او وارد شده است که اینگونه موضع‌گیری می‌کند. 
,
 
,
وی ادامه داد: مگر زمان قاجار است که مجلس منحل شود این در حالی است که آن زمان هم رضاشاه به صورت غیرقانونی مجلس را منحل کرد. احدی نمی‌تواند مجلس را منحل کند؛ چرا که مجلس یک قوه مستقل است و در راس همه امور قرار دارد و در جمهوری اسلامی جایگاه مجلس به طور دقیق مشخص و مبین است.
,
 
,
آخرین اخبار درباره توافق هسته ای ژنو
, آخرین اخبار درباره توافق هسته ای ژنو, آخرین اخبار درباره توافق هسته ای ژنو,
 
,
"دیوید کوهن"، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز گفت: در قالب "طرح کاری مشترک"، به ایران اجازه می‌دهیم تا به 4.2 میلیارد دلار از پول‌های خود به طور قسطی و با نظارت دقیق دست پیدا کند. تخفیف‌هایی که به ایران داده می‌شود موقتی بوده و در پایان شش ماه منقضی می‌شوند.
,
 
,
سیدعباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران نیز امروز اعلام کرد: مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5، فردا پنجشنبه در ژنو از سر گرفته می‌شود. کاترین اشتون اطمینان داده است که مذاکرات با حسن‌نیت ادامه پیدا کند.
,
 
,
عراقچی در صفحه توییتر خود نیز نوشته است: دولت آمریکا با کنگره و دوستانش در منطقه مشکل دارد و باید آنها را راضی کند، ولی حق ندارد مشکلاتش را به هزینه ایران حل کند.
,
 
,
امروز همچنین "مایکل مان" سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه کویتی "الرای العام" اعلام کرد: اروپا در حال فراهم کردن مقدمات رفع تحریم‌ها از ایران بوده و در انتظار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پایبندی تهران به تعهدات است. اگر کویت، عربستان یا کشور دیگری در پی دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای باشند، حمایت می‌کنیم.
,
 
,
سایر اخبار مهم امروز به شرح زیر هستند:
, سایر اخبار مهم امروز به شرح زیر هستند:,
 
,
*محمد جواد ظریف، یکشنبه هفته آتی با "اما بونینو"، وزیرخارجه ایتالیا دیدار و گفتگو می‌کند. 
,
 
,
*محسن نظافتی، سرپرست عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل ازدحام سنگین زائران در مرزهای مهران و شلمچه از افرادی که هنوز موفق به دریافت ویزا نشده‌اند تقاضا داریم به مرزها مراجعه نکنند.
, محسن نظافتی، سرپرست عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل ازدحام سنگین زائران در مرزهای مهران و شلمچه از افرادی که هنوز موفق به دریافت ویزا نشده‌اند تقاضا داریم به مرزها مراجعه نکنند.,
 
,
*سرلشکر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی حکمی حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی را به عنوان رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس منصوب کرد. 
,
 
,
*طبق مصوبه امروز دولت، نیره پیروزبخت به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد جایگزین نظام‌الدین برزگری شد.
,
 
,
*در جلسه امروز هیئت دولت حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش به عنوان استاندار قم معرفی شد.
,
 
,
*بسیج دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ تهران طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور با ابراز نگرانی از موضوع 'پرونده کرسنت' در دادگاه لاهه تاکید کردند: نگرانیم منافع افرادی خاص بر منافع ملت ایران ترجیح یابد.
,
 
,
*عباس قبادی، معاون وزیر صنعت در نشست خبری خبر داد: برنج، روغن، پنیر، مرغ و تخم‌مرغ بزودی طی سبد کالایی به مردم ارائه می‌شود.
, عباس قبادی، معاون وزیر صنعت در نشست خبری خبر داد: برنج، روغن، پنیر، مرغ و تخم‌مرغ بزودی طی سبد کالایی به مردم ارائه می‌شود.,
 
,
*آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد: وزنه جمعیت در کشور ما به شدت رو به ضعف و خطر می‌رود. کاهش جمعیت سیاست آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی برای کشورهای جهان سوم بود.
,
وی افزود: عده‌ای می‌خواهند بافت جمعیت مملکت را تغییر داده و ما در اقلیت قرار گرفته و دیگران در اکثریت قرار گیرند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه