اخبار داغ

مشکل اجرای طرح هادی در قرناوه علیا مراوه تپه و پاسخ بنیاد مسکن شهرستان + تصاویر

مشکل اجرای طرح هادی در قرناوه علیا مراوه تپه و پاسخ بنیاد مسکن شهرستان + تصاویر
طره هادی در روستای قرناوه علیا شهرستان مراوتپه با بیش از 2700 نفر جمعیت هنوز اجرایی نشده و مشکلاتی را برای اهالی این روستا به وجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اترک، روستای قرناوه علیا از توابع شهرستان مراوه تپه می باشد.روستایی که قدمتی قدیمی دارد و تجربه زلزله ویرانگر مراوه تپه را بزرگان روستا به خوبی به یاد دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اترک, اترک,

حالا سالها از آن سالها گذشته و مردم روستای قرناوه ، روستا و خانه زندگی خود را دوست دارند.حدود 2700 و خورده ای جمعیت این روستا، هنوز گاز ندارند و از آن مهمتر این که طرح هادی هنوز در این روستا اجرا نشده است.

,

خلیل مویی زاده ، دهیار روستا، آخوند دردی زاده از روحانیون و اساتید حوزه علمیه قرناوه و جمعی از مردم روستا از مشکلات روستا و خدمات دولت چینین می گویند:

,

دهیار روستا:بیش از 2700 نفر ساکن روستا هستند ولی هنوز طرح هادی به روستای ما نیامده است.

,

فقط اجرای طرح سیل آمده که در راستای این اجرا فقط 21 خانوار از جوانان در قالب این طرح به سایت جدید منتقل شده اند.

,

اما سایت جدید نیز که برخی از اهالی به آن نقل مکان کرده اند، نه آب دارد و نه برق، هنوز خیابان کشی و جدول کشی نیز نشده است.

,

آخوند دردی زاده :دولت کارهای ارزنده همچون آوردن این شبکه دیجیتال را برای منطقه انجام داده که می تواند راه موثری برای مبارزه با ماهواره باشد.

,

ماهواره بدحجابی را به خانه ها وارد کرد هو فرهگ و ارزشها را از جوانان ما گرفته است.ماهواره حتی اگر چند شبکه خوب هم داشته باشد باز هم آسیب است چرا که هر جا که آب باشد ، گل هم هست.

,

یکی از اهالی نیز گفت:اگر چه دیجیتال به روستای ما آمده ولی برفکی می گیرد و همه کانالها را نیز نمی گیرد ولی باز هم ما از دولت تشکر می کنیم.

,

یکی از جوانهای روستا گفت:اینترنت در روستا از نوع پرسرعت نیست و ما نمی توانیم همه کارهای خودمان مثل انتخاب واحد و ... را انجام دهیم .

,

یکی از جوانهایی که اسمش در قرعه کشی زمین برای سایت جدید نیز درآمده بود در خصوص ظمانت بانکی گلایه داشت و گفت:خیلی از اهالی که زمین به آنها تعلق گرفته نتوانسته اند که زمین را بگیرند. چرا که بانک از آنها ضامن کارمند خواسته و در روستا کارمند دولت خیلی کم است و موضوع ضمانت زنجیره ای را نیز که دولت دستور داده بانکها قبول ندارند.

,

یکی از اهالی که خودروی سواری نیز دارد در خصوص مشکلات راه روستا انتقاد داشت و گفت:راه روستا از دوراهی قرناوه تا روستا در برخی از جاها بسیار بد است و در دو سه پل سالهاست که بدون آسفالت مانده و وسایل نقلیه را خراب می کند.

,

saitgar2

, saitgar2,

saitgar1

, saitgar1,

در داخل روستا نیز خیلی از معابر روستا آسفالت نیز و این در حالی است که روستای قرناوه بیش از 2700 نفر جمعیت دارد.

,

امیدواریم مسئولین امر در این خصوص پاسخگوی مشکلات مردم این روستا باشند.

,

پاسخ رئیس بنیاد مسکن شهرستان مراوه تپه

,

در گزارشی که از روستای قرناوه تهیه شد و سوالهایی که اهالی و دهیار روستا در خصوص طرح هادی و سایت جدید پرسیده بودند با مهندس صابری مسئول بنیاد مسکن شهرستان مراوه تپه تماس گرفتیم و سوالهای اهالی را از ایشان پرسیدیم.

,

مهندس صابری در خصوص طرح هادی روستایی قرناوه گفت:طرح هادی روستایی قرناوه در روستای قدیم قابلیت اجرا ندارد و این طرح در سایت جدید این روستا تعریف شده و ما برای اجرای این طرح سه مرتبه در بین اهالی قرعه کشی کردیم و 127 قطعه را به اهالی واگزار کردیم ولی اهالی مشکل ضمانت بانکی داشتند و ما هم این را قبول داریم ولی این مشکلی است که برخی از بانکها ایجاد کرده اند ولی هم اکنون دو بانک صادرات و مسکن همکاری لازم را با مردم انجام می دهد.

,

صابری در خصوص سایر افرادی که قصد دارند در سایت جدید زمین بگیرند نیز گفت:در صورت وجود افراد بنیاد حاضر است دوباره قرعه کشی را انجام دهد.

,

وی همچنین در خصوص اجرای برخی از خدمات بنیاد در داخل روستای قدیم گفت:امسال در روستای قرناوه قرار است حدود 500 متر جدول کشی را انجام دهیم .

,

یک پل هم وجود دارد که هنوز کامل نشده و از محل اعتبارات مدیریت بحران ساخته شده و در صورت اعطای اعتبار کار آن پل نیز اتمام خواهد یافت.

,

صابری در خصوص هزینه هایی که روستاییان در خصوص واگزاری زمین های قرعه کشی شده در سایت جدید باید بپردازند گفت:این مبالغ که از افراد گرفته می شود در خود همان روستا صرف می شود و در جایی دیگر هزینه نمی شود .

,

انتهای پیام/ج

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه