اخبار داغ

یک روانشناس:

بی‌حوصلگی یکی از علائم افسردگی است

بی‌حوصلگی یکی از علائم افسردگی است
یک روانشناس گفت: افرادی که مدام احساس بی حوصلگی می‌کنند ممکن است دچار افسردگی شده باشند که در این صورت باید برای جلوگیری از وخیم شدن آن به روانشناس و مشاوره مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، زهرا عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، بی حوصلگی را ریشه در بیماری روحی و روانی دانست و اظهار کرد: بی حوصلگی پدیده‌ای است که به طور معمول بسیاری از افراد جامعه به آن مبتلا می‎‌شوند و یک پدیده شایع در بین افراد است اما آنچه که اهمیت دارد و فرد را بیمار می‌کند بی حوصلگی از نوع حاد است که در این مورد باید سوابق زندگی بیمار مرور و بررسی شود.

وی ادامه داد: افرادی که مدام احساس بی حوصلگی می‌کنند ممکن است دچار بیماری افسردگی شده باشند که در این صورت باید تا وخیم نشدن بیماری به روانشناس و مشاوره مراجعه کنند.

عبدی، به علائم فرد بی حوصله اشاره کرد و گفت: افرادی که بی حوصله هستند معمولاً از رفتن به جمع امتناع می‌کنند و از چیزی لذت نمی‌برند؛ تفریح مورد علاقه این دسته از افراد معمولاً خواب است و تنبلی در کار‌هایشان به چشم می‌آید.

وی مقابله کردن با تنهایی را راهکار درمان بی حوصلگی دانست و افزود: توصیه ما به افرادی که بی حوصله هستند این است که سعی کنند با تنهایی و گوشه‌نشینی مقابله کنند و هر طور که شده در جمع افراد بیشتر ظاهر شوند؛ البته بهترین راهکار برای افرادی که بی حوصله هستند به چیز‌هایی که به آن علاقه نشان می‌دهند سوق داده شوند تا بی حوصلگی آنها تا حدی رفع شود.

این روانشناس اظهار کرد: بی حوصلگی از جمله مشکلاتی است که نه تنها فرد احساس خود خوری و بی قراری می‌کند، بلکه اطرافیان فرد هم تحت شعاع این بیماری قرار می‌گیرند و ممکن است به آنها هم آسیب برسد و در اینجا است که اهمیت بی حوصلگی و درمان آن مشخص می‌شود.

وی در توصیه‌ای به اطرافیان فرد بی حوصله چنین گفت: توصیه من به این افراد این است که حدالمقدور حال فرد بی‌حوصله را رعایت کنند و از لجبازی کردن و غر زدن پرهیز کنند و با زبان نرم و آرام از طرف بخواهند که به خواسته‌های شما پاسخ دهد.

این روانشناس بی حوصلگی در کودکان را منتهی به لجبازی دانست و گفت: بی‌حوصلگی در قشر کودکان متفاوت با بزرگسالان است و اگر مراقب فرزندتان نباشید ممکن است کودک لجباز و بی قرار شود که علاوه بر بی حوصلگی، کودک را لجباز کرده‌‌اید.

وی در پایان به تغذیه این افراد اشاره کرد و تصریح کرد: آنچه که مدنظر ما است روح وروان یک فرد بی حوصله است اما تغذیه هم در کنار سلامت روح و روان بسیار حائز اهمیت است و توصیه ما این است که این دسته از افراد در کنار مشاوره‌ای که می‌شوند یک برنامه غذایی از مشاور تغذیه بگیرند تا احساس کسالت و بی حوصلگی آنها کاهش یا رفع شود.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سینا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه