اخبار داغ

عضو انجمن سازمان نظام روان‌شناسی ایران مطرح کرد:

خانم‌های با حجاب امنیت روانی بیشتری دارند

خانم‌های با حجاب امنیت روانی بیشتری دارند
عضو انجمن سازمان نظام روان‌شناسی ایران گفت: خانم‌هایی که از حجاب و پوشش مناسبی برخوردارند کمتر مبتلا به افسردگی می‌شوند و از امنیت جسمی به خصوص روحی و روانی بیشتری برخوردار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر پروانه صفایی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینا، حجاب را یک نوع امنیت روانی برای خانم‌ها دانست و با بیان این مطلب افزود: خانم‌هایی که از حجاب و پوشش مناسبی برخوردارند کمتر مبتلا به افسردگی می‌شوند و از امنیت جسمی به خصوص روحی و روانی بیشتری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که این دسته از خانم‌ها دچار مشکلات روحی و روانی نمی‌شوند بلکه منظور داشتن امنیت و روان بیشتر در مقایسه با خانم‌های بی حجاب است.

صفایی مقدم، بی حجابی را برای امنیت خانم‌ها یک معضل دانست و گفت: برخی از خانم‌ها به خاطر دیده شدن و جلب توجه رو به آرایش غلیظ و پوشش نامناسب می‌آورند، در حالی که همان خانم وقتی به ما مراجعه می‌کند گلایه از یکسری دوستی‌های بی اساس و ضربه زننده دارد که یکی از علت‌های مهم آن همین پوشش نامناسب وی بوده که به طور ناخواسته در معرض افکار و رفتار پلید قرار گرفته است؛ از لحاظ علم روانشناسی این نوع پوشش برای روحیه و روان خانم‌ها بسیار مضر است.


حجاب فقط مختص خانم‌ها نیست
وی حجاب را فقط مختص خانم‌ها ندانست و اظهار کرد: داشتن پوشش در امنیت روحی و روانی یک فرد فقط مختص خانم‌ها نمی‌شود، بلکه پوشش صحیح و عرفی یک آقا هم می‌تواند در شخصیت روانی او تاثیر داشته باشد.

عضو انجمن روان‌شناسی ایران تصریح کرد: حجاب به دختران و زنان یک جامعه امنیت خاصی می‌بخشد که این افراد با روحیه و اراده قوی می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند و عاری از هر نوع تهمت و بدبینی به راحتی در جامعه نقش فعالی داشته باشند.

از سختگیری‌های بی‌مورد بپرهیزید
این روان‌شناس ادامه داد: توصیه من به والدین این است که با آموزش اصولی و رفتار نرم منشانه فرزندان خود را به داشتن حجاب تشویق کنید و از سخت گیری‌های بی مورد پرهیز کنید تا فرزند دچار دلزدگی نشود و این بسیار نکته با اهمیتی است که متاسفانه برخی از خانواده‌ها نمی‌دانند که چگونه با فرزندشان در این رابطه برخورد کنند.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سینا,
,
,
,
,
,
,
, حجاب فقط مختص خانم‌ها نیست,
,
,
,
,
, از سختگیری‌های بی‌مورد بپرهیزید,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه