اخبار داغ

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست:

بیش از ۷۵ درصد صنایع در شهرک‌های صنعتی به فاضلاب مرکزی متصل هستند

بیش از ۷۵ درصد صنایع در شهرک‌های صنعتی به فاضلاب مرکزی متصل هستند
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد صنایع ما در شهرک‌های صنعتی به سیستم‌های فاضلابی مرکزی متصل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر محمدجواد سروش، در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی، درباره کنترل کیفی مدیریت آب و فاضلاب در کشور گفت: در این موضوع همه دستگاه‌ها دخیل هستند اما بر اساس قانون، نظارت بر آلودگی آب بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است که هم‌اکنون بر این موضوع نظارت کلی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,

وی در ادامه افزود: نصب سیستم‌های صنعتی فاضلاب در شهرک‌ها را پیگیری کردیم و هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد صنایع ما در شهرک‌های صنعتی به سیستم‌های فاضلابی مرکزی متصل هستند.

,

ضرورت اتصال به سیستم‌های مرکزی فاضلاب‌های شهرک‌های صنعتی
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که یکی از اقدامات مهم در کنترل فاضلاب این است که از مبدأ و سرچشمه جلوی آلودگی را بگیریم، افزود: یکی از اقدامات اساسی محیط زیست در همگانی کردن سیستم فاضلاب استفاده از تکنولوژی نوین در فاضلاب و متعهد کردن تمام تولید کنندگان فاضلاب به متصل شدن به سیستم‌های مرکزی فاضلاب‌های شهرک‌های صنعتی است.

, ضرورت اتصال به سیستم‌های مرکزی فاضلاب‌های شهرک‌های صنعتی,
,

سروش با اشاره به مشکلات کمبود آب در بخش کشاورزی گفت: با توجه به این شرایط فاضلاب‌های کشاورزی اهمیت چندانی ندارد؛ استانداردهایی را برای مصرف در بخش کشاورزی تعریف کرده‌ایم و طبیعی است آبی که خارج از استاندارد لازم باشد باید به مصرف کشاورزی و یا محصولاتی که "تازه خوری" دارد، نرسد.

,

به گفته وی اگر آبی دارای آلودگی باشد نباید به مصرف مکان‌های که مصرف تازه خوری دارند برسد.

,

 مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست درباره وجود فاضلاب‎‌ها در رودخانه‌ها نیز اظهار کرد: هم‌اکنون این موضوع در حال کنترل است، رودخانه‌ها را ارزیابی می‌کنیم و مشکل خاصی در استفاده از آب رودخانه‌ها وجود ندارد.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه