اخبار داغ

معاون سازمان بسیج دانشجویی در اختتامیه طرح ولایت:

اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از آرمان‌های بسیج دانشجویی است

اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از آرمان‌های بسیج دانشجویی است
باستان یکی از وظایف اصلی دانشجویان بسیجی را دمیدن روح امید در دانشگا‌ها و مبارزه با یأس و نومیدی در این محیط دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ مجتبی باستان روز گذشته در اختتامیه دوره طرح ولایت کشوری در دانشگاه امام حسین (ع) گفت:دانشجویان بسیجی بعد از گذراندن دوره مبانی اندیشه اسلامی باید  نقش خود را در فعالیتهای فرهنگی و سیاسی دانشگاهها بهتر ایفا کنند.

 وی افزود:دانش آموختگان طرح ولایت به عنوان عناصر فعال دانشجویی بتوانند نقش موثری در مدیریت و تاثیرگذاری بر فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه ها از خود نشان دهند.

معاون سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه اسلامی شدن دانشگاه ها یکی از خواسته ها و آرمانهای بسیج دانشجویی است گفت: متأسفانه برخی از مسئولین با بد سلیقگی و سوء مدیریت مانع تحقق این آرمان می شوند.

باستان تصریح کرد: شاد شدن فضای دانشگاه ها با کنسرت موسیقی امکان پذیر نیست  و برگزاری اردوهای مختلط بدون مجوز و یا جشن های فارغ التحصیلی مبتذل در برخی از دانشگاه ها مایه تأسف و تألم است .

وی ادامه داد: دانش پژوهان طرح ولایت باید نسبت به خودسازی معنوی و خودسازی تحصیلی اقدام کنند تا با منطق و اخلاق و معنویت بتوانند  سهمی در اسلامی شدن دانشگاه ها داشته باشند .

معاون سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه دانشگاه محل تضارب آرا ا ست و  دانشجو تشنه ی منطق و معنویت است و طالب روح اقناع گری است اظهار داشت: دانش پژوهان طرح ولایت باید با اخلاق و معنویت و روحیه اقناع گری و استدلال منطقی بتوانند فضای دانشگاه ها را به سمت اسلامی شدن و جذب حداکثری هدایت نمایند .

وی افزود: یکی از وظایف عمده دانش پژوهان طرح ولایت جذب حداکثری است و هر نفر باید در شروع ترم تحصیلی چند نفر را با خود همراه  و در طول ترم در برنامه های متعدد فرهنگی به کارگیری نماید.

باستان گفت:جامعه دانشگاهی تشنه انتقاد سازنده است، البته مطالبه گری و انتقاد ما باید عالمانه ، دلسوزانه و عادلانه باشد و چنانچه مسئولین دانشگاهی و یا تشکلهای دانشجویی با انتقاد سازنده و عالمانه و عادلانه روبرو شوند مطالب را خواهند پذیرفت ، بداخلاقی و انتقاد غیر سازنده باعث افتراق و کدورت خواهد شد .

وی یکی از وظایف دانشجویان بسیجی را آرمانگرایی دانست  و در تشریح آن گفت: آرمانگرایی باید همراه با واقعیت نگری باشد ، دانشجویان بسیجی هم باید حساسیت داشته باشد که آرمانهای نظام و انقلاب کم رنگ نشود و هم برای رسیدن به آرمانها بر اساس واقعیت ها موجود برنامه ریزی داشته باشد .

باستان یکی دیگر از وظایف اصلی دانشجویان بسیجی را دمیدن روح امید  و مبارزه با یأس و نومیدی در دانشگا ها اعلام کرد.

وی ادامه داد: باید با تعریف برنامه های متعدد علمی وسیاسی و فرهنگی نسبت به برجسته کردن پیشرفتهای علمی ، هسته ای ، صنعتی و فضایی اقدام و روحیه و امید را با شعار "ما می توانیم" را در دانشگاه ها زنده کرد، چرا که به تصویر کشیدن موفقیتها و دستاوردهای علمی  دانشمندان کشور می تواند جامعه دانشگاهی را به سمت تکیه بر توان داخلی کشور هدایت کند .

معاون سازمان بسیج دانشجویی از دانشجویان  خواست  پایان نامه ها ی کارشناسی ارشد و دکتری  که سالیان درازی است در آرشیو دانشگاه ها خاک می خورد را تبدیل به طرح صنعتی کرده و به حل بسیاری از مشکلات بازار کار  به این طریق کمک کنند.

وی در پیان بار دیگر تاکید کرد؛ ما و دانشجویان و دانش پژوهان دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی، تمام تلاش خود را بکار می بندیم و نخواهیم گذاشت آرمانهای امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری در دانشگاهها کم رنگ شود.  

انتهای پیام/خ
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه